Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
japioo

Fan-Controller Welke In-Uitblaas Afzonderlijk Regelt.

Recommended Posts

G-avond.

 

Sta op het punt om met een hobby ruimte te starten (2.15 * 1.60m met 2.15 hoogte), Bijna alle spullen binnen oa.;

 

*2 keer dimlux xtreme dimbaar 600w/400v (geen nano-tubes)

* dimlux maxi-controller

*1200m3 afzuig kist / 700m3 inblaas

* 5 * 65 liter bakken, medium aarde met onderin hydrokorrels

 

Wil mijn inblaas en afzuiging afzonderlijk van elkaar kunnen regelen via de fan controller.

Na meerdere topics gelezen te hebben kom ik er niet uit. Zoveel keuzes en tegenstrijdigheden.

Wil een kwalitatief goede fan controller welke niet bromt. Budget tot ongeveer 250€.

 

Had de Cli-Mate multi controller 7 + 7A gezien, echter is deze om twee ruimtes aan te sturen wat niet nodig is.

Kon geen Cli-Mate vinden voor een enkele ruimte met dezelfde opties.

 

Alvast hartelijk dan voor de adviezen.

 

Gr, J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze fancontroller en is echt een fijn ding die niet bromt integendeel zeer prettig af te stellen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze onlangs aangeschaft en ben er erg tevreden mee, bromt ook helemaal niet en je kan bijvoorbeeld 2x 1500m3 nemen en de inblaas verder dimmen voor onderdruk!

http://www.growfellas.com/nl/dimmers-en-fancontrollers/157-sms-twincontroller-.html

 

Hij zoekt trouwens zelf een toerental om de juiste temperatuur te behouden zodat de fan langer mee gaat en minder geluid maakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ poldergrower.

Thanks voor je reactie,ziet er netjes uit die fancoltroller. Hoe regel jij je in en uitblaas via deze controller? Heb je twee verschillende kisten, of twee dezelfde en dim je er eentje verder terug?

 

@ Dries

Die twincontroller had ik ook gezien. Ben op het forum echter tegen gekomen dat hij bromt en dat wil ik echt niet. Begrijp dat jij er dus helemaal geen last van ondervindt. Thanks voor jullie reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check 1st eens of je niet met een allebei op 1 kanaal controller wegkomt..

 

Je afzuiger en inblazer zijn redelijk op elkaar afgestemd (50% regel) dus is het zaak om uit te vinden of je met beide op full geen overdruk krijgt vd inblaas.

 

Ik ga zelf ook zo draaien in een 150W tent en ik heb een minder afzuiger voor 1200W: 750M3 softbox en ik hang er een softbox van 250M2 aan als inblazer.

De inblaas lucht gaat wel via een LVS in de tent, niet 'plempen'.

 

Omdat je met actieve inblaas werkt (er ff vanuit gaande dat je de kamertemperatuur waar je lucht vandaan betrekt kunt beïnvloedden) werkt kun je terug schalen tov passief lucht betrekken en klimaat compenseren en zou het zomaar kunnen dat ook jij met een 800M3/400m3 opzet wegkomt wat ook meteen weer voor minder herrie en gebrom zorgt.

 

Die Multifan hebben velen gedonder mee gehad tijd geleden, aantal topics was ene na de andere, misschien alleen een bepaalde uitvoering, beter ff checken voordat je aanschaft want retourneren is vaak lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de adviezen/comments. Even nog wat onderzoek plegen, komt goed.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Green2Day,

 

In mijn vraagstelling stip ik deze Climate versie ook aan.

Echter is deze voor twee ruimtes, wat in mijn geval niet nodig is.

Cli-mate versie voor 1 ruimte met dezelfde functionaliteiten zou ideaal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het nodige zoekwerk op het forum ben ik tot volgende drie keuzes gekomen. Zou zeggen brand los, jullie adviezen zijn zeker welkom.

Zoals jullie zien heb ik het criteria "in/uitblaas apart te regelen" laten varen. Worden gewoon twee verschillende soft-boxen om onderdruk te garanderen,

 

*Climate frequentie regelaar FC2010-T 7A

*Torin Aric digital 8A

*SMSCOM hybride 4A fan controller

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hangt een smscom hybrid 4a

 

prima betrouwbaar ding, de temp op de sticker rond de draaiknop komt misschien niet helemaal overeen met de werkelijke temperatuur waarbij die opschakelt, maar als je het verschil eenmaal weet dan werkt ie erg nauwkeurig.

 

het enige waar ik spijt van heb is dat ik geen 8a versie heb gekocht, ivm de mogelijke uitbreidingsplannen waar veel kwekers wel bekend mee zijn :P

 

zo'n DCS van pg lijkt me ook wel wat, zelf de brandbreedte in kunnen stellen is erg prettig

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rodja

 

Uitbreidingsplannen op deze locatie heb ik niet, daar die er niet zijn helaas.

De smscom hybrid schakelt bij de ingestelde temp 1 stand hoger & bij de volgende graad nog een stand etc. Hierdoor dien je je gewenste temp een graad of twee drie lager in te stellen, Dat bedoel je toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met de DCS in mn dr120 met gavita 1000 de, 1 x afstellen nooit gezeik al ik denk 2 jaar zoiets vol continu,

draai met een 720 m3 ruck met lichtgewicht filter swiss made 800 m3 en 420 m3 ruck inblaas met zelfde swiss made filter alleen zuig ik door t filter en blaas ik naar binnen tegen ongedierte.

Max temp staat op 30 en de afzuiger op 75 % nu t koeler is en inblaas regelt ie zelf icm de temp sensor.

Mooiste apparaat wat ik heb en dat voor dat geld...als je een paar kisten erop zet 4500 uit en 2500 in draai je er zo een 3 x 3 mamoth mee.

 

In mijn handtekening staat s5 scrog die draait met de DCS in een mamoth nano ;-)

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is uiteindelijk een Dimlux Aux/Fan box geworden. (idd iets complete anders)

Was niet op de hoogte van het bestaan van dit apparaat, maar omdat ik de maxi-controller evo 1.1 heb compatible hiermee.

Nu kan ik verwarming, fan & eventueel bevochtiging allemaal via de maxcontroller regelen.

Geen schakelbord of aparte fan-controller nodig.

 

Over twee/drie weken bouwen.

Zal in de bouwdoos wel foto's posten als het klaar is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...