Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste mede-growers,

 

Ik ben een ronde begonnen met schone C99 stekken, verkregen van een uiterst gul persoon.

De setup is als volgt:

 

Tent 1x1x2M

Groeilamp 250W HPI

Bloeilamp 400W HPS

Lampen aangestuurd door een Gavita digistar.

Voor bewatering heb ik gekozen voor een Autopot systeem 15L potten.

 

De planten staan inmiddels 12dagen in de mapito, foto's hier onder:

 

gallery_42284_17840_235324.jpg

Dag 1, hier waren het er nog 5.

 

gallery_42284_17840_1425843.jpg

Dag 7

 

gallery_42284_17840_1200869.jpg

gallery_42284_17840_2850365.jpg

Dag 9

 

Zo staan ze er nu bij

 

gallery_45163_18447_3508951.jpg

 

gallery_45163_18447_1473564.jpg

 

gallery_45163_18447_2039200.jpg

 

gallery_45163_18447_1690555.jpg

Wat er met deze aan de hand is, is mij een raadsel.

Lijkt wel of hij last heeft van warmte, lamp heb ik gisteren wat hoger gehangen.

 

De lamp (250W) hangt nu op 45cm.

 

Suggesties of opmerkingen, gooi het d'r uit.

 

Groet.

Grass-Hopper

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Grass-Hopper, veel succes met je kweek. Deze ga ik zeker volgen want ik heb ook C99 staan.

 

Wat er met de plant op de laatste foto aan de hand is weet ik niet, maar de nieuwe bladeren lijken in elk geval weer gezond op de foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Dilago,

maar die nieuwe bladeren is juist waar ik me druk om maak, ze lijken wel verschrompeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom eerst voorgroeien onder een 250w lamp en niet direct onder hps op 400w?

 

Misschien iets mis gegaan bij de wortels bij die plant op de laatste foto?

Is de mapito nieuw of heb je er al eerder een ronde mee gedraaid?

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mapito is niet nieuw, heb er al mee gekweekt.

Maar wel goed ingewaterd hoor, EC1.35 PH5

 

Ik gebruik die lamp omdat mijn 400w groeilamp kapot was en ik deze nog had liggen.

Edited by Grass-hopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt geweldige stekken, volgende keer als je in deze staat krijgt ff 2 dagen onder TL zetten en pluggen bijna droog, dan dippen en onder je bak licht ipv meteen onder HPI of HPS, dat is een struggle voor ze (zet je wel zonnebril op met HPI?).

Een plastic zakje over de stek kan ook maar dan moet je ze weer afharden..

 

Ze komen er wel bovenop en wat die ene aangaat (de rest zal het misschien ook nog wel wat gaan doen) kan best eens zijn omdat ik vermoedt dat die autopot de pito te nat houdt onderin de pot want je kan niet bijna droog laten trekken toch met een autopot? Heb je sinds spoelen vorige ronde de pito alweer bevochtigd en wat was de Ph en EC hiervan en wat meet je in het reservoir van de autopots?

Ben wel benieuwd of dat een beetje in ratio is :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten, en nog niet met het handje water geven.

Water geven is voor mij de leukste tijd van het kweken.

Iedere plant even goed na kijken op beestjes of bladproblemen.

Even aan de pot voelen hoe zwaar deze nog is, en op hand daarvan wel of geen water geven en hoeveel.

Zeker in de bloei periode kan ik uren naar de dames kijken.

Ik kweek om 2 redenen,1 omdat de wiet die ik kweek kan gebruiken als pijnstiller voor mijn versleten rug, en 2 omdat ik het een geweldige plant vind, en het super leuk vind om het zo goed mogelijk te doen, en daar later het resultaat van te proeven en voelen.

Hoe het ook zei, ik wens jou een hele goede kweek en oogst.

Ik neem een abbo en een :popcorn: en schuif aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild,

 

Toen ik de stekken kreeg ben ik meteen de mapito gaan spoelen op PH5.0 en EC1.35

die PH5.0 hou ik aan omdat de ph in het water systeem nog wat oploopt.

Als voeding voor het inwateren heb ik Ferro volzet voeding gebruikt.

De lamp heb ik de eerste week zo hoog mogelijk gehangen.

 

Wat betreft het te nat staan lijkt me dat onwaarschijnlijk, de andere planten hebben daar geen last van en mijn vorige ronde heb ik daar ook geen last van gehad.

Wat de waardes in het vlotterbakje zijn weet ik momenteel niet, ook is het zo dat mijn PH meter op dit moment nogal wat kuren heeft (zie ander topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rockfort,

 

Ik heb voor dit systeem gekozen omdat er op mapito vanalles op de toplaag gaat groeien (onkruid) als je van boven voedingswater geeft.

en omdat ik wiet wil kweken en geen onkruid geef ik van onder water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is iets niet helemaal zuivere koffie denk ik, C99 is een monster groeier en in mapito zou t moeten ontploffen maar zoals ik nu zie zijn ze wat droog en slap.

 

Zeker op dag 9 of iets in mapito zou het er toch anders uit moeten zien. Volgens mij zuigen ze zichzelf veels te vol door de vlotter in de pot en slaan ze daarom niet aan.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staan ze er nu bij.

Ik denk dat Lostchild en PG gelijk hebben en dat ze inderdaad te nat blijven met de autopots.

Misschien dat de wortels nu daardoor aan het weg rotten zijn bij die ene plant en dat je nieuwe uitgroei daarom zo iel en bobbelig is?

De rest ziet er ook erg licht groen uit lijkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het mij vraagt staan ze er momenteel best goed bij.

Ik ken het soort niet dus kan ik eigenlijk ook niet zo goed oordelen hoe deze soort er in topconditie uit hoort te zien.

Eerst maar eens wat foto's:

 

gallery_45163_18447_914005.jpg

 

gallery_45163_18447_2958802.jpg

 

gallery_45163_18447_180042.jpg

 

gallery_45163_18447_205175.jpg

Deze ziet er nog steeds wat minder uit maar ze groeit wel door.

 

Nogmaals 'n close-up

 

gallery_45163_18447_1151099.jpg

 

dat het iets met de wortels kan zijn kan ik natuurlijk niet uitsluiten maar te nat staan gaat bij mij niet op want dan zouden ze allemaal te nat moeten staan.

De laag water in de vlotterbak is nog geen cm dus zo hoog zal de pot zich dan ook niet vol zuigen.

 

De kleur zou inderdaad wat donkerder kunnen, voeding geef ik nu EC1.4

Moet ik daar dan iets hoger in gaan volgens jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bladeren trekken wel bij, heb het ook gehad bij een en je ziet nu niet eens meer welke het was. Wat betreft de kleur: niet alle planten worden even donkergroen, dus kijk uit met te veel voeding.

 

Ze staan er prima bij, gaat helemaal goed komen! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel gelijk in Dries dat je het aan de bladeren zou moeten zijn als ze te nat staan een tijdje.

Dat is inderdaad niet het geval.

 

Misschien dat je toch iets hoger in ec moet gaan zitten dan Grass-Hopper, maar ik stuur zelf nooit op ec waarde dus ik weet niet precies wat een goede ec-waarde is om mee te starten.

Daar kan Lostchild op PG vast iets meer duidelijkheid over geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn C99 zijn ongeveer dezelfde kleur en ik voed vanaf het begin. Enkele hadden al wat verbrandde puntjes maar donkerder dan de jouwe zijn ze niet. De plant wordt medium groen en niet donker, lees hier wat info over de soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Dilago, da's nuttige info.

Dus blijkbaar hoef ik niet hoger in EC te gaan want donkerder worden ze niet.

Wat betreft dat ene mongooltje... jij had ook 1 plant met die verschijnselen en die is helemaal bij getrokken zeg je.

Heb je foto's waarop het verloop van die plant zichtbaar is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan 'm zo niet meer vinden, ik weet nog wel dat het een Amnees was. Misschien iets totaal anders, de tijd zal het leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenstaanden zeggen te nat, als ik dat verschrompelde blad zie denk ik juist eerder te droog en zwaar ondervoed.

 

Ik zou ze nu eenmalig van bovenaf flink wateren met ec 2.0 aan a+b groeivoeiding, daarna enkele dagen niks geven. Autopotsysteem dus even buiten werking stellen.

Vervolgens weer rustig aan met voeding zoals je nu doet.

 

 

En ook niet teveel naar aardekwekers zoals Dilago luisteren, die weten niks van inerte media. Grapje Dilago :likken:

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn C99 waren in dit stadium ongeveer zo groen.

 

gallery_6495_18387_152766.jpg

 

Indien dat overeenkomt zou ik niet bij voeden want de bladeren hebben al wat verbrandde puntjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet over de kleur maar over het aanslaan van C99 op mapito, als je goed bij Dilago kijkt slaan ze daar nog sneller aan en dat is aarde...

Misschien niet de insteek maar op mapito is toch voor snelheid? En C99 is perfect daarvoor maar ik zie weinig verbetering in de vorm van je wortels die exploderen wat je daarna ook boven aan je plant ziet aan nieuwe scheuten?

 

Zijn je potten zwaar of niet en te nat kan bijna niet op pito, hebben ze wel wortelstimator om te starten of alleen volzet gekregen?

 

Pg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potten zijn redelijk zwaar ja en de mapito heeft bij het inwateren de volgende mix mee gekregen:

Ferro volzet EC1.35

Hesi wortelcomplex 50ml/10L

Ik heb Ferro PH- groei gebruikt om af te zuren.

 

Dit lijkt me voldoende om een goede start te maken dus kan ik er ook niet de vinger op leggen waarom die ene plant die vreemde bladontwikkeling heeft.

Wat betreft de grootte van de planten moet ik er bij opmerken dat er nog 'n verschil is tussen de kweek van dilago en mij en dat is dat ik een 250W HPI lamp gebruikt en hij een 400 of 600W HPS.

Bij HPI krijg je een wat meer gedrongen plant want bij mij ook goed te zien is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de potten heel zwaar aanvoelen kan je ze even een keer droog laten trekken voor een dag of drie en dan weer in het systeem plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nogal moeilijk te bepalen.

ik bedoel, ik weet zeker dat als ik 10man hier op het forum aan die potten laat voelen dat de helft van de mensen zegt dat ze te zwaar zijn en de andere helft niet.

De planten staan niet te nat, de andere 3 zien er in mijn ogen prima uit dus dat ontkracht de hele stelling als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat ben ik met je eens. Gewoon maar afwachten dan lijkt me en goed op de kleur blijven letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...