Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jointboy

strafmaat voor 5 planten onder een lamp(huurwoning

Recommended Posts

Bij maar 5 planten wordt niet over gegaan tot strafrechterlijke vervolging . geen straf dus. Wel zullen ze misschien je spullen in beslag nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet wijs om in een huurwoning te gaan kweken...

Zoals Atmosphere al schrijft, zal er geen strafvervolging zijn maar eventueel wel inbeslagname van de apparatuur. Er zal wel aangifte gedaan worden door de woningbouwvereniging zodra deze is ingelicht door de politie. De kans dat een uitzettingsprocedure volgd is zeer waarschijnlijk...

Lees goed het huurcontract dat je hebt ondertekend!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is niet wijs om in een huurwoning te gaan kweken...

Zoals Atmosphere al schrijft, zal er geen strafvervolging zijn maar eventueel wel inbeslagname van de apparatuur. Er zal wel aangifte gedaan worden door de woningbouwvereniging zodra deze is ingelicht door de politie. De kans dat een uitzettingsprocedure volgd is zeer waarschijnlijk...

Lees goed het huurcontract dat je hebt ondertekend!!!!!

Zolang je geen schade of overlast veroorzaakt is er toch niks aan de hand?

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schade of overlast maakt voor een woningbouwvereniging niks uit. Als er een streng beleid is m.b.t. het oneigenlijk gebruik van de woning doen ze er alles aan om je eruit te krijgen. Zelfs al woon je er continue. In de standaard huurcontracten zijn sinds kort (al meer dan een jaar) bepalingen opgenomen die de kweek van hennep en alles eromheen verbieden! Daar ben je ook mee accoord gegaan en heb je voor GETEKEND!!!!!! Er volgt vaak een uitzettingsprocedure en ALS er schade aan de woning is toegebracht door toedoen van hennep kweken, dan draai jij ook voor die kosten op...

 

Bezint eer ge begint!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er spelen nog al wat dingen een rol ,bv of je op grond kweekt en of je het veilig hebt aangelegt . een huisuitzetting voor 5 plantjes ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen ,maar wie weet is dat wel eens gebeurd.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat erom of je geen overlast en gevaar veroorzaakt voor je buren, dat je de woning niet 'aan de woningvoorraad onttrekt' (m.a.w. of je er nog gewoon kunt wonen en dus niet helemaal volstaat) en dat je geen schade toebrengt aan de woning.

 

Als je persé wilt kweken in een huurwoning, neem dan zo'n kant en klare growbox en hou het bij 5 planten. Die levert niemand gevaar of overlast op en zal voor de rechter geen aanleiding zijn om een uitzetting goed te keuren. Tenzij er expliciet in je huurcontract staat dat je geen hennep mag kweken, maar dat zal alleen in de nieuwste huurcontracten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover je 1 kast met 5 planten hennepkweek kunt noemen. Ik denk niet dat de rechter de huurovereenkomst zoveel gewicht geeft dat ie je eruit zet bij zo'n kleine hoeveelheid planten in een kast . Dat zou ook volslagen gestoord zijn .

 

Natuurlijk staan de woningbouwverenigingen/huiseigenaren sterker wanneer ze het in het huurcontract zetten maar ook dat heeft grenzen. Stel je voor : "gezin uit huis gezet vanwege 5 hennepplanten in kast" . Je hebt altijd ook nog je rechten , huurcontract of niet .

 

Mocht het toch zover komen neem dan een goede advocaat , die veegt dat contract zo van tafel af .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens. De rechter zal ook toetsen of een kweekverbod redelijk en billijk is. Het feit dat het in een huurcontract staat is niet genoeg om je uit je huis te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo 200 planten op zolder staan zou dat veel uit maken nee toch mag toch wel :verrygood :) :D :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb nog eens zitten kijken maar bij mij staat er helemaal nix in mn huurcontract, hou me gewoon aan de 5 planten, dus denk dat ze me weinig kunnen maken, ze staan in een afgesloten kast, heb een brandblusser staan, dus kan weinig mis gaan, en al zeker geen schade opleveren aan de woning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schrik me de pleuris van hypersonic's replies! :angry:

 

Ik wil puur voor eigen gebruik gaan kweken met als achterliggende redenen dat wietsoorten die ik lekker vind in veel shops niet verkrijgbaar zijn of tegen belachelijk hoge prijzen, waarna het ook nog maar afwachten is wat je in je handen gedrukt krijgt. Voor hetzelfde geld zit je wiet met voedings- en/of bestrijdingsmiddelen te roken die te vroeg/te laat geoogst is, veel te snel gedroogd en gekweekt door iemand die daar op grote schaal huurpanden voor laat wegschimmelen, overstromen of affikken en de energierekening niet betaalt! :|

 

Het kan toch niet zo zijn dat jij als je een kastje bouwt met alle voor een particulier haalbare veiligheidsvoorzieningen er op en eraan je gewoon op straat gezet word?!? De apparatuur verbruikt (mits op de juiste groep aangesloten) toch nooit zoveel stroom dat er direct gevaar/overlast voor het pand ontstaat? Ook breng je met een goed afgezekerd schakelbord de brandveiligheid niet in gevaar, zeker niet i.c.m. een rookmelder en een brandblusser in de nabijheid. Wateroverlast is ook zo goed als uit te sluiten als je een goed afgekitte bak bekleed met vijverfolie gebruikt die groot genoeg is om de volledige inhoud van je voedingsvat op te vangen. Stankoverlast moet met een actief koolstoffilter ook geen probleem zijn. Bij voldoende ventilatie is er ook geen gevaar voor schimmels op de muren door een hoge luchtvochtigheid en mocht dit een agrument zijn dan moet iedereen met een condensdroger ook onmiddelijk de Straatkrant gaan verkopen.

 

'Tuurlijk, als je door pure onachtzaamheid ernstige schade toebrengt aan de huurwoning is het niet meer dan redelijk dat daar consequenties aan verbonden zijn. Maar een onschuldig kwekertje dat een eigen voorraadje op peil probeert te houden en daarbij z'n uiterste best doet om alle risico op ongelukken en overlast uit te sluiten?!? En die zou op voorhand z'n woning uitgezet kunnen worden als hij bij toeval 'ontdekt' wordt?

 

Mocht mij dit overkomen dan zal ik tot aan de Hoge Raad voor mijn gelijk blijven vechten! Ongeacht eventuele clausules in mijn huurcontract... :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 5 planten neemt men de moeite niet eens om je strafrechtelijk te vervolgen , is veel te duur !! Ben een keer met 20 planten 'betrapt ' ,en niet vervolgt alleen de spullen namen ze mee,en een paar uur in de politiecel om te wachte op een verhoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar kreeg je daardoor problemen met de woningbouwvereniging? Voor die petten ben ik om een paar plantjes niet bang, maar als je verhuurder dreigt met uitzetting omdat er toevallig een clausule in de huurovereenkomst voorkomt heb ik daar wél een probleem mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen heb ik niks van de woningbouw gehoord ,waarschijnlijk omdat de stroom gewoon betaald werd. Een woningbouw vereniging kan nooit op eigen houtje iemand uitzetten , daar moet altijd een rechter aan te pas komen . Het feit dat hun eigenaar zijn van je huis doet niets af aan je rechten als huurder .

 

Dus de woningbouw moet eerst naar de rechter voor een huisuitzetting .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi,

onze woningstichting zegt toevallig in het krantje van deze maand:

 

Aande bewoners c.q. huurders van ... die zich binnen de gehuurde

woning bezighouden met het telen van hennep geven wij de opdracht

deze activiteiten nomiddelijk te stoppen, en alle schade daaruit voortvloeiend te

herstellen.

 

Als na vandaag een hennepkwekerij wordt geconstateerd zal ... direct een juridische procedure opstarten met het doelde huurovereenkomst te beeindigen

en de woning te ontruimen.

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je met 4 tot 6 planten in een kast kleiner dan die waar je je kleding in bewaart een 'hennepkwekerij'? Ik vind het erg zware woorden hoor. Ik ben trouwens helemaal niet van plan schade te veroorzaken en denk dat mijn buurman met zijn aquarium van 300 liter een veel groter gevaar vormt voor de woningstichting. En anders die andere buur met die condensdroger, of die andere met die lichtnetoverbelastende Amerikaanse koelkast wel.

 

Wat een hypocrisie zeg. Het lijken wel Grrrristenen. Zodra het woord 'wiet' valt schrikken ze zich dood en beginnen wild in het rond te rennen. Lemmingen... :|

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aande bewoners c.q. huurders van ... die zich binnen de gehuurde

woning bezighouden met het telen van hennep geven wij de opdracht

deze activiteiten nomiddelijk te stoppen, en alle schade daaruit voortvloeiend te

herstellen.

 

Als na vandaag een hennepkwekerij wordt geconstateerd zal ... direct een juridische procedure opstarten met het doelde huurovereenkomst te beeindigen

en de woning te ontruimen.

:|

Hahahahaha , wat een lomp bericht . ten eerste zeggen ze iets wat al lang zo was , niks nieuws dus .

 

Ze zeggen het zelf : " het opstarten van een juridische procedure " dat was voorheen ook precies hetzelfde . Dus het blijft gewoon zo dat de rechter uitmaakt wat er gaat gebeuren .

 

Een woningbouwvereniging of huiseigenaar mag je trouwens altijd de toegang tot je woning weigeren !!! Sommige mensen vergeten ook dat wel eens .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij toch gewoon je huur betaald, en je veroorzaakt geen schade kunnen ze je de toegang toch niet weigeren???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosphere bedoelt dat jij zelf de huurbaas niet binnen hoeft te laten als hij daarom vraagt. Je bent hem geen verklaring verschuldigd. Hij moet gewoon jouw toestemming hebben om in je huis rond te mogen neuzen. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gebeurd ! Bij een woningbrand is een hennepkwekerij aangetroffen.

 

Gevolgen: Huurwoning uitgebrand de huurder heeft geen woonvergunning meer, krijgt niets uitgekeerd van de verzekering en draait op voor de kosten die nodig zijn de woning te herstellen.

 

Waar de huurbaas zich zorgen om maakt is de veiligheid, en hoe klein de kwekerij ook is, de verzekering dekt de schade niet!

 

DUS: Als je toch aan de gang wilt, doe het veilig bezuinig niet op je apperatuur.

 

en als het ff kan niet in huis maar gebruik de schuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...