Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beze

Groeiverslag C99 - Moby Hash - Jack Herer - Organische Kweek

Recommended Posts

Opzet: 100 x 100 x 180 cm grow room. (Homebox)

 

Seedlings stage (3 weken): 250 w MH lamp

 

Groeifase: eerst toppen, dan 2 weken 400 w hps lamp

 

12:12 400 w hps lamp

 

Medium: aarde, Meer bepaald 'super aarde'. Een mix die ik 2 maanden geleden heb aangemaakt gebaseerd op recept van subcool

 

http://www.hightimes.com/read/subcools-super-soil-step-step

 

Potten: 30 liter, geleerd uit ervaring dat het medium meer 'vergevend' is bij groter potten

 

Zaden: 3 soorten hybrides met allemaal een 9 weken bloeifase

 

* femaleseeds C99: pineapple jammie taste. Actieve high

* vision seeds jack herer: weliswaar niet the Original jack herer maar die komen enkel als niet gefeminiseerde seeds en heb ik geen zin in

* dinafem moby hash: speciaal soortje, ik hou van de dennesmaak in wiet.

 

Vandaag dus de zaden gepot in seedling mix. Totaal 2 stuks van elk, om uiteindelijk 4 plantjes te selecteren voor de groei.goed bewaterd met wortelstimulator erbij.

 

Na 3 weken groei een keer toppen, dan nog 1 a 2 weken verder groeien voordat ze op 12:12 regime gaan. Omplanten schat ik na 3 weken, afhankelijk van de wortelgroei. De zaden staan in 5 liter potten met de bovenste laag seeding mix aarde, daaronder plagron royalty mix.

 

 

 

Keep you updated!

 

Nb: als er members hier zijn met ervaring met deze soort (en) dan hoor ik het graag. Hoe meer wijsheid Hoe meer vreugde!

 

Een vraag waar ik onder meer mee zit is de planthoogte van deze hybrides. Gaan ze niet te hoog worden met mijn bovenvermelde kweekschema?

 

Eerste keer super aarde mix, denken jullie dat ze idd zonder bijvoeding tot een goed einde te brengen zijn zoals beweerd wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zijn recept goed volgt zit je hoogstens met de hardheid van je water

een beetje natuurazijn aan je water toevoegen is dus het enige waar je je druk om moet maken

 

je kan wel extra bijvoeden vanaf de strek door een "Worm-casting tea"te trekken ( google dat maar)

en doe dat dan direct na de strek fase..die bij zaailingen iets langer duurt dan stekken , en bij c99 weer iets langer duurt dan een gemiddelde 8 weker

c99 is trouwens een van de meest gelauwerde soorten ooit

als je een goede bodem hebt , waar de plant zelf naar hartelust constant de juiste voeding uit kan trekken , kan je met de combinatie organisch kweken en je genetica echt wel een toppertje verwachten

 

het wateren van de plant , dat wil zeggen de hoeveelheid en timing maken het grote verschil

in de groei wil de plant een andere water frequentie dan in de vroege bloei , en in de late bloei verandert er ook vrij veel

 

ik hoop dat er meer mensen zoals jij overstappen op zelfgemaakte mixes, zodat je makkelijker alle ingrediënten bijeen zal kunnen aantreffen in de betere growshop.

als je drop kan scheppen , waarom dan niet gewoon additieven voor aardemix?

 

ik hou je kweekje graag in de gaten

succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Bro!

 

Dus nog een beetje verder verdiepen in het bewateren, ik ben van plan met automatische druppelaars te werken aangezien ik vaak weg ben voor het werk en niet elke dag in mijn ruimte kan komen

 

En ook ja, ik gebruik steeds regenwater omdat dat qua ph en hardheid beter zit, toch?

 

Ben nog een beetje aan het twijfelen om 2 plantjes in reguliere plagron royalty mix te kweken parallel om zo echt het verschil tussen beide bodems te vergelijken

 

 

Kan je nog iets meer toelichten wat je bedoelt met de strekfase precies?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, iets eerder dan verwacht....

 

 

Vrijdag zaadjes in de grond gedaan, Vandaag op maandag 6 van de 6 zaailingen boven de grond uitgekomen, nog nooit zo vlotte ontkieming gehad. Geen voorkiemen in water of nat papier, gewoon rechtstreeks in de grond. Allemaal mooi ook hun hoedje afgesmeten, ook al ooit anders geweest.....28°C stabiele temperatuur en lekkere LV doen hun werk.

 

Vlotte start dus, nu de zware keuze om er 4 van de 6 te gaan selecteren, hartverscheurend, misschien dat er binnen de week ofzo een makkelijkere keuze ontstaat als er een zaailing of twee zich niet zo mooi ontwikkeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten die in bloei gaan strekken naar het licht toe

hoe dat allemaal zit staat al wel op dit forum in de basis info

 

vind het niet erg dat je de basis info niet kent ,

maar je vraag beantwoorden is dubbel werk

 

lees de basis info

lees over planten kweken

zoek

en lees

voor je vragen stelt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg het maar omdat zaailingen ook een strekfase hebben.

 

Nu is het duidelijk wat jij bedoelde.

 

Ik kweek al 5 jaar ondertussen dus heb al veel gelezen en geleerd doorheen de tijd. En vooral veel ervaring opgedaan hoe het niet moet ;)

 

Dit is wel mijn eerste organisch kweek. Thx voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je eerste en zeker niet je laatste organische kweek denk ik, organisch is de way en proef je echt hoe wiet hoort te smaken.

 

Mooie soorten, hou C99 in de gaten want ze is een snelle tante die wel wat stikstof nodig heeft in haar opgroei periode.

 

Prima te doen op deze mix van Vic, gebruik je ook iets van een bacterien complex om de boel aan te jagen?

 

Ik volg je man en succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, alleen zou ik ze geen regenwater geven i.v.m. ongedierte. Beter kan je je kraanwater aanzuren naar ph 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacteriën heb ik helaas niet gevonden en dus niet toegevoegd. Ook epsom zout is er niet bijgegaan.

 

Heb echter wel uit de composthoop wat materiaal vol regenwormen toegevoegd. Normaal zullen de bacteriën zich ook wel gevormd hebben gedurende de 2 maanden "kookfase" van het mengsel, niet?

 

Meteen ook de reden dat ik zweer bij regenwater. Gebruik dit al jaren zonder problemen van ongedierte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste dilago, als je echt organisch kweekt zuur je juist niet af daar zorgt je bodemleven voor en het zuur is juist slecht voor je bodem/leven. Mijn amnesia's zuur ik ook niks af en draaien puur op kraanwater pH ruim 8!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal geen last van, je bodemleven neutraliseert het gewoon net als je pH regulatie.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voeg hooguit een druppeltje ph - toe aan 10 liter water, kan me nauwelijks voorstellen dat dat het bodemleven verstoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ff nagedacht over die post..een druppeltje fosfor zuur in de cola heeft wel een vernietigend effect op zachte weefsels en zelfs glazuur.

ik wil best aannemen dat die ene druppel afzuren misschien meer effect heeft dan we eerder aannamen

 

had ooit eens een interessant telefoongesprek met de jongens van Plagron.

Schijnt dat ze bij gebrek aan ph vloeistof zelf ook wel eens natuurazijn inzetten om ph te corrigeren.

incidentele inkoopfouten , opgelost door bezoekje aan de supermarkt.

ergens wel grappig. Maar sinds dat telefoongesprek koop ik alleen natuurazijn als ph correctie

het water is bikkelhard hier int noorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het water is idd keihard hier in N-Holland maar mycorizzha maakt er gehakt van voor je planten, samen met Art getest in het verleden met een pH probe/grondmeter en tijdens de groei staat de pH op 6.2 dan tijdens overgang naar 12/12 en begin van de voorbloei staat ie strak op 6 en tijdens volle bloei loopt t terug naar 5.9 zelfs 5.8. Mooi systeem aangezien je idd nooit met zuur bij je wortels wilt komen.

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 jack herer seedling lijkt het niet te gaan halen, maakt de selectie van 6 naar 4 plantjes al iets makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vernevelaar geplaatst in de tent want mijn lv bleef maar op 40 hangen. Nu ondertussen op 60%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met mijn handen in mijn al weinige haar...

 

 

Gisteren om 19h nog alles ok in de groei ruimte, bij inspectie om middernacht lag er plots een gezond plantje om. Helemaal verwelkt en dat op 5h tijd.

 

Water gegeven maar vanmorgen lag het nog steeds om.

 

Voorzichtig verwijderd en eens bekeken. Bleek dat er aan de stengel geknabbeld was vlak onder de grond.

 

Nooit meegemaakt. Welke beestjes doen dit?

 

Vroeger wel al eens muizen gehad maar die vreten heel het jonge plantje op of knabbelen de stengel volledig door maar dan wel boven het grond niveau..

 

Nieuw zaadje geplant vandaag. Doodzonde van het mooie plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je drop kan scheppen , waarom dan niet gewoon additieven voor aardemix?

Jij held :rofl dat maakt mijn dag weer goed zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google maakt me ook niet veel wijzer wat betreft beestjes die stengeltjes knabbelen

 

Gelukkig blijven ze voorlopig van de andere plantjes af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bleek dat er aan de stengel geknabbeld was vlak onder de grond.

Nooit meegemaakt. Welke beestjes doen dit?

 

Jij!

Jij bent het beest dat water geeft!

Les 1 ; het weke stammetje van een zaailing mag niet nat worden!

Dus GIET er de eerste twee weken geen water tegen aan..........

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

5jaar en dan zo'n opmerking.......

 

beestjes die stengeltjes knabbelen

:withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat, hier steek ik dus geen moeite meer in. Slot op dit topic en zoek het maar uit.

 

Als dit het soort antwoorden is dat je hier krijgt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...