Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Martijnsch

Eerste Tuinplant, Amnees

Recommended Posts

Heren,

Hier een paar foto's van mijn kindje. Ik ben helaas veel te laat begonnen, maar probeer er nog wat leuks van te maken. halverwege Juli van een vriend een stekje gehad en deze in de tuin gezet in een pot gezet. Zoveel mogelijk met het zonlicht mee verplaatst, en nu een goede 2 weken bezig met verduisteren geweest en nu eigenlijk weer gewoon in de tuin, als het kan onder het afdakje en als de zon schijnt, de zon in natuurlijk.

Door een aantal gesneuvelde telefoons per jaar ben ik de eerste foto's alweer kwijt. Hier wat foto's van de laatste tijd; ik zal mn best doen het een beetje bij te houden met foto's van wat nog komen gaat. Ik hoop door haar met heel slecht weer binnen te zetten, en verder in de zon of onder n afdakje rotvrij te kunnen laten afbloeien. Ben benieuwd of ik een leuk rokertje van mn kindje af haal :spliff:

 

gallery_45035_18438_1520931.jpg

 

gallery_45035_18438_416872.jpg

 

gallery_45035_18438_18120.jpg

Edited by Martijnsch

Share this post


Link to post
Share on other sites

De term "geheugenverlies" is U vreemd?

 

Raar spul dat amnesia.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk maar weer kreteks gaat roken.Schiet allemaal niet op met dat gechloreerde meuk van tegenwoordig.

Edited by konopi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een paar plaatjes van vandaag; Gister begonnen met PK13/14, een vriend van me zei dat ik het best wat langer aan kan houden in kleine proporties dan wat op de fles aan gegeven staat, namelijk: Maximaal 1 week en bij bloemvorming over de hele plant. ook ben ik eerder begonnen dan de drie weken voor de oogst. Hoe denken jullie hier over?

 

gallery_45035_18438_1885351.jpg

 

gallery_45035_18438_812860.jpg

 

gallery_45035_18438_2908885.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt nog mee hoor, bij mij stond de amnesia nog helemaal niet in de bloei een week geleden. We zullen het wel zien, oktober en november schijnen fantastisch te worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt goed Monti. Er is nog hoop haha. Hoe groot is jou Amnees inmiddels? Die van mij is nu wel zo'n beetje gestopt met groeien en enkel nog aan het bloeien volgens mij. Vermoed dat ik nog zo'n 6 weekjes moet. Wat is de gemiddelde bloeitijd van een Amnesia plant?

Heb jij voeding gegeven? Ben wel benieuwd naar jou plantje.

Leuke hobby is het, ben gelijk verslaafd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 amnesia haze staan, die is bijna oogstrijp. Maar die ben ik eind juni al gaan verduisteren, was goed gegroeid en bloeit sinds 5 juli.

Aangegeven bloeitijd zou een week of 12 zijn. Dat klopt aardig, want er zijn nu 10 weken voorbij en als ik met een microscoopje de trichomen bekijk, dan zijn de meeste nog helder, sommigen worden al melkachtig.

 

En dan is het nu een dilemma: vandaag oogsten zonder rot (paar weken geleden al wat toppen eruit ivm rot, totaal gedroogd was dat 11 gram wel goede) of hopen dat het aangekondigde natte weer wel meevalt en dus oogsten over 1 a 2 weken... lastig, lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou als ik jou was vandaag al oogsten.Er komt een aardig frontje vanuit het zuiden aanzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staat de amnesia haze er nu bij, 10 weken bloei, de mooiste toppen zijn er al een week of 2 uit ivm rot. En om dat weer te voorkomen denk ik dat ik het front maar voor ben, zoals konopi zegt, en dat ze omgaat straks... dank voor het advies!

 

gallery_44837_18444_3500715.jpg

gallery_44837_18444_1185820.jpg

gallery_44837_18444_2693492.jpg

gallery_44837_18444_2241378.jpg

gallery_44837_18444_1278192.jpg

 

Trouwens: niet bedoeld als topic vervuiling, wel om aan te geven wanneer je amnesia goed is. Als ts de foto's weer weg wil, dan doe ik dat uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de geur ook goed is zou ik ze zeker oogsten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...