Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Eke

[Stealth] 2X Quick One Onder 40W Lamp

Recommended Posts

hey allemaal,

dit is men eerste topic en ook eerste keer dat ik indoor kweek.

 

ik heb mijn oude werkkoffer omgebouwd tot kweekkast.

ik heb hem vol gehangen met zilverpapier, heb er een ventilator ingestoken en een spaarlamp van 40W.

 

daarna heb ik de zaadjes 2 dagen in een glas water laten liggen vooralleer ik ze in een potje met stekkengrond heb gestoken.

 

beide zaadjes steken nu ongeveer een week in de grond.

 

de temperatuur is altijd zo'n 26°c in de bak.

 

toch vind ik dat er weinig leven in is, ik hoop door dit forum dat men eerste kweekje een succes wordt!

alvast bedankt

 

IMG20150831135602

IMG20150831135529

IMG20150831135511

IMG20150831135504

IMG20150831135502

IMG20150831135456

IMG20150831135451

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes in je werkkofferkweekkast!! :verrygood

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behangen met aluminiumfolie is levensgevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Radiatorfolie of wit kalken word hier geadviseerd

 

Enne 40 watt is veel te weinig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk begin zo'n werkkoffer :tu

 

Hierin vindt je al een hoop info, de topicstarter heeft er zelfs een Curver-box omgebouwd:

https://www.opengrow.com/topic/49569-growing-stealth-collection-of-stealth-micro-grows/

 

Zonder twijfel vindt je op dit forum ook heel wat info over micro-kweekjes.

 

 

Succes alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behangen met aluminiumfolie is levensgevaarlijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Radiatorfolie of wit kalken word hier geadviseerd

 

Enne 40 watt is veel te weinig .

 

Als je iemand advies geeft, geef dan ook argumenten waarom wel of waarom niet. Hoe moet iemand iets leren als diegene niet weet wat hij/zij fout doet. Ik zou nooit zomaar iets aannemen zonder dat er ook staat waarom.

 

Ontopic.

 

Na een week is dit nogal weinig wat er bovenkomt. Zoals ik op de foto een beetje kan zien heb je ze zeiknat gehad?

 

Wanneer je ze ontkiemd is 20 ml per dag meer dan voldoende hoor.

 

Verder zie ik een vaag kabeltje met een zwik gele tape erom. Nu vliegt dat waarschijnlijk niet heel snel in de brand, maar probeer netjes en schoon te werken.

Edited by TheGreenMachine
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad nogal nat uit zoals TheGreenMachine aangaf. Een worteltje moet om goed te kunnen ontwikkelen actief op zoek gaan naar voedingstoffen en water.

Het moet dus de kans krijgen op expeditie te gaan doorheen heel de bloempot (zonder helemaal uit te drogen natuurlijk ^_^ ).

Alles wat ondergronds is bij (bijna) alle planten evenredig aan hetgeen boven de grond zit (er zullen wel uitzonderingen zijn in het wonderbare plantenrijk).

Dus als het te nat is en de wortel niet meer dan 1mm ver moet om elke keer water te vinden zou er in principe bovenaan ook niet veel gebeuren.

Na een te lange periode te nat zou het zelfs kunnen gaan rotten aangezien het geen moerasplanten zijn :P .

Wat het zilverpapier betreft denk ik dat het vooral gaat om de brandpunten dat het kan veroorzaken.

Ik hoop dat ik correcte en nuttige info heb kunnen verstrekken :innocent:

 

Veel succes alvast! En echt een superleuk idee die koffer!

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TheGreenMachine

 

Als TS zich hier had ingelezen dan had hij geweten dat alu folie makkelijk stroom geleid , en in zo'n kist is een foutje gauw gemaakt .

Ik denk bv aan een slechte bedrading , iets wat doorbrand , te vochtig in de kist of een keertje knoeien met watergeven , de gevolgen kunnen brand zijn of in het ergste geval ga je stroomdood .

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja ,

gebruik voor de groei een witte lamp en voor de bloei een wat gelere , ook is op dit forum te lezen welke kleur codes je moet hebben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel mensen zijn impulsief, willen gewoon iets inelkaar knutselen en dan beginnen. Als je dan toch advies geeft, leg dan uit waarom wel of waarom niet ;) we leven al met genoeg regels in de wereld, dingen herhalen maakt het er niet saaier op. Daar leer je van :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de tips.

ik geef nu de plantjes heel wat minder water zoals jullie zeggen.

wat de alu folie betreft, moet deze vervangen worden? de draden zijn afgeplakt met tape omdat ik de ventilator uit mijn oude pc heb gehaald en aan een oude gsm oplader heb gedaan zodat deze niet te veel stroom kreeg.

 

ik heb ook eergistere mijn laatste zaadje in een glas water gelegd, die komt binnekort in een oude pc kast naast de koffer.

deze is nog niet bekleed aan de binnenkant met alu folie alhoewel ik dat wel van plan was.

 

ook heb ik vandaag een fles voeding gekocht in de action, kzag het toevallig staan en kostte maar €0.95.

ik weet wel niet of dit goede voeding is. iemand een gedacht van?

IMG20150903151731

IMG20150903151743

 

alvast bedankt! kvind dit een heel tof forum met toffe helpende mensen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiatorfolie is beter dan aluminiumfolie. Achterkant bestaat uit laagje piepschuim en voorkant uit een reflecterende laag (zoals in mijn kast bijvoorbeeld) en kost maar €10 ofzo voor een hele rol. Wat de voeding betreft gewoon even nakijken of de N-P-K waarde wat overeenkomt met de groei/bloei behoefte (afhankelijk wanneer je deze wilt geven). Of misschien kent een of andere mee-lezer deze waarden wel vanbuiten? :P

Alvast succes en plezier ook voor de pc-bak!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn laatste zaadje net in een potje stekkengrond gestoken en een beetje water gegeven.

ik hoop dat deze wat rapper groeit!

IMG20150905143344

IMG20150905143224

 

een van da dagen zal ik ook eens de alu folie wegdoen en het vervangen door radiator folie.

 

greetz eke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...