Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

9X Haze Op Cocos

Recommended Posts

beste medekwekers

hier gaan we dan weer.

ik heb gewacht tot de warmte voorbij zou gaan, dit is niet helemaal het geval maar ik stond te popelen dus ben sinds vorige week weer begonnen.

 

dit keer ga ik weer alles bij houden om ervaringen en meningen te delen

 

de setup is het zelfde als de vorige ronde

enkel heb ik de adjust a wing kap aangepast

ik had er 2 liggen maar er past er maar 1 in de tent dus heb ik het armatuur van de ene bij de andere gehangen

dus ik heb nu 2 bulpen onder 1 kap.

 

de cocos is nog van de vorige ronde deze heb ik gezeefd zodat er geen wortel meer in zit

en gemengd met koeien mest korrels, weer eens iets nieuws voor mij

 

ik heb 9x 14 liter potten gevuld met 2 liter kleikorrels op de bodem (ook gespoeld) en de rest circa 11 liter cocos

 

de vorige ronde draaide ik net iets minder dan 60gr per plant zonder kleikorrels en de ronde daarvoor meer dan 100gr per plant met kleikorrels

 

misschien dat kleikorrels net het verschil maken omdat er meer zuurstof bij de wortels komt, daar gaan we dus achter komen

 

de steken die ik heb gekregen waren van bizar slechte kwaliteit, vol met spint en verbrand blad en ook geen mooie structuur.

maargoed er was niks anders en ik moest en zou beginnen

 

de stekken heb ik direct in de potten gestoken die ik al had voorbevochtigd en ingewaterd met rootsstimulator

begonnen met de kap op 1 meter hoogte met 1 250w hpti bulb (blauw licht) en afzuiger voledig uit en de tent voledig dicht

de lv was met pieken 90% tot 70% min de temp gemiddeld 30 met sensor in de straling van de lamp

de lv heb ik langzaam afgebouwd tot 50% en sinds vandaag een 400w hps greenpower erbij gestoken en de afzuiger volop aan

de temp ligt nog wat hoog maar het is dan ook nog iets te warm buiten

ik wacht nog een weekje of 2 om de klok om te zetten op 12/12 en dan gaat er waneer de temperatuur het toelaat een 600w bulp in inplaats van de 250w of de 400

 

verder ga ik ze nog toppen maar niet alemaal tegelijk want er is er geen 1 hetzelfde

 

heeft iemand nog advies over de kap? er zitten nu geen spreaders in is dit nu nodig of niet?

en welke stand moeten de armaturen de kap staat namelijk op zijn wijdst

 

 

 

 

morgen foto's

 

grtz

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thegreenmachine

 

omdat ze aleen deze of pp hadden

en aangezien ik niet met wit werk heb ik deze aangenomen met de gedachten ze eruit te plukken als ze niet goed waren

soort van niet goed geen geld terug maar vervangende stekken service :whistle:

 

ik heb ze nog niet behandeld omdat ik dacht dat ze dat niet konden verdragen en het loodje zouden leggen maar ik ga volgende week roofmijten halen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon het niet laten om tog maar een paar foto's van de reserve stekken te laten zien, deze staan appart in een bakje met water naast de andere potten in de tent

 

gallery_26885_18419_1072488.jpg

 

gallery_26885_18419_1461184.jpg

 

gallery_26885_18419_1772737.jpg

 

gallery_26885_18419_2153308.jpg

 

gallery_26885_18419_1692791.jpg

 

gallery_26885_18419_924721.jpg

 

de 9 stuks in de potten zien er iets beter uit maar waren eerst ook zo belachelijk en daar vragen ze dan 6eu pst voor...

maargoed nogmaals ik had geen andere keus normaal haal ik ze bij iemand anders maar die is met vakantie.

 

@misterx leuk dat je volgt

ik regel mijn lv met natte handoeken en door de tent dicht te houden kan de lv niet weg

 

de tent is 120 op 1.20 op 2.00

 

draai nu op 650 watt en vlakken aan de zijkanten open voor verse lucht

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die natte handdoeken is vrij slecht voor je lamp enz en je filter en je stekjes zien er idd niet zo jofel uit voor die hollywood prijs. Een tip is maak een vierkant frame wat in je tent past met standaard doorschijn folie en niet dat vast, hang 20 cm boven je stekjes en maak vast met een tie-wrap, doe je lamp omhoog en lage stand en de lv stijgt vanzelf geen handdoek nodig ;-)

 

Mag wel een super soort zijn als je zo wilt starten?

 

Succes!

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

handoek maakt niet zoveel uit, is niet zo dat contacten daar zoveel onder te lijden hebben. In de groeifase filter loskoppelen.

Edited by TheGreenMachine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je handdoeken neerlegt dampt t overal en dat wil je niet echt met al dat stroom toch? Veiligheid voor alles, met een screen blijft het er netjes onder.

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragon veel succes... ik zou die stekken terug brengen en nieuwe vragen...

 

tegenwoordig gaat het blijkbaar heel anders met stekken als ik het zo bekijk..

 

 

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij ook vol met spint en tripsen als ik op de laatste foto kijk links en rechts op het blad :no ik zou ze ook terug brengen dit kan echt niet,

dit is volgens mij weer zo'n geval van laten we er maar stekken van snijden deze ronde wordt toch niks en vangen we tenminste nog wat geld :td terug met die hap!!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties heren leuk dat jullie meekijken

 

ik heb de filter niet in de tent hangen omdat de afzuiger tog uit stond dus die slijt niet.

ik heb nergens stopcontacten in de tent alle stekkers hangen erbuiten en de fitting van de lamp is afgesloten de kabel gaat door een rubbertje het fittinghuis in dus daar kan geen vocht komen.

dat hoge lv slecht is voor de lampen weet ik niet maar ik gebruik tog andere lampen om 12/12 te draaien dus ook hier maak ik me niet druk om.

 

en de stekken tja die zijn gewoon slecht...

ze slaan wel aan moet ik zeggen maar de structuur is er niet om 1 op 1 te draaien met deze stekken

ik moest zowizo nieuwe bestellen voor ergens anders dus als ze volgende week nog niet naar men zin zijn gaan er nieuwe in

maar wie weet gaan ze straks ineens de goeie kant op zoals ik eerder heb gehad

 

 

de volgende keer ga ik zelf proberen stekken te snijden maar daar moet ik me eerst in verdiepen want het snijden is niet moeilijk (gewoon mooie scheuten uitkiezen) maar de juiste plant vinden is 2 en het schijnt dat je geen fem zaad kan gebruiken voor moederplanten dus het zal regulier gaan worden wat dus meer plek in beslag neemt.

maar dat is voor later, mocht er iemand weten hoe of er ervaring mee hebben hoor ik het graag

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er ook nog steeds druk mee bezig om alle informatie bij elkaar te verzamelen om ook me eigen moeder(tjes) neer te gaan zetten.

Wat me opviel is dat sommige wel moedertjes hebben uit fem zaad maar het moet dan wel een goeie stabiele strain zijn maar ondanks dat ga ik zelf toch ook gewoon selecteren uit reg zaad en dan uit een stuk of 30-40.

 

Ik hoop voor je dat je stekjes weer bij trekken man! Die prijs is niet normaal joh voor die dingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tog maar een foto van dag 11 op 18/6 waarvan 10 dagen 250w en 1 dag 650 w

 

helaas met lamp aan

 

gallery_26885_18419_3036034.jpg

 

dit is hoe ze er nu bij staan

ze hebben weinig gedaan in 11 dagen maar ze beginnen nu wel te ontwikkelen

wat denken jullie ??

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie helemaal niks tot geen verandering zeer triest, als je zelf stekken hebt van een eigen moeder en je zet ze op schimmeltjes en bacto waren ze nu al 4x zo groot.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trekken inderdaad wel bij.

 

Succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed met die stekken, als ze zijn aangeslagen de lamp er zo dicht mogelijk op. Ik heb mijn 600 watt lamp er 40cm van af, dat is 20 cm dichter er op dan aanbevolen wordt.

 

Zodra ze eenmaal zijn aangeslagen gaan ze als een speer, die spint zou ik me meer zorgen over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze trekken idd wel bij maar om nou van voorruitgang te spreken in 11 dagen is wel iets voor te zeggen.

Kokos is een snelgroei medium met veel lucht...ze zouden na 11 dagen toch wel moeten knallen en niet bijna stilstaan?

Is je kokos/medium wel nat genoeg? Het ziet er erg droog uit. Laat ze nog een week op 18 uur en vanonder water geven zodat je wortels gaan zoeken.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedendag

 

ze lijken er zin in te krijgen ze beginnen nu te ontwikkelen

ik heb ze alemaal getopt op 1 na dus nu staan ze weer ff stil maar daarna zullen ze weer gaan

 

de kokos is eerder te nat dan te droog denk ik

de potten wegen heel zwaar maar dat komt door het spoelen had gehoopt dat ze snel iets droger zouden worden maar helaas ze drinken nog te weinig.

maar als de wortels eenmaal in de laag kleikorrels komen zouden ze moeten gaan schieten

 

 

die spint maak ik me ook zorgen om, ik ga maandag roofmijt bestellen

waarom zo laat?? nou omdat dan hoop ik de planten elkaar dan een beetje raken zodat de mijt kan overlopen

als ik nu roofmijt zou zetten lopen ze zich verloren lijkt mij

 

en een week 18/6 krijgen ze zowizo nog, ik denk zelfs nog 2 weken want ik ga ze nog een keer toppen zodat ik weer struiken krijg :dribble:

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt heb je niks aan vrees ik. Dat is allemaal dweilen met de kraan open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm doe mij maar roofmijt dit heeft altijd gewerkt je moet aleen de goeie kiezen, niet die van 80% vocht

is wel goedkoper maar doet niks, en mocht het niet helpen spuit ik ze gewoon af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet beter eerst een paar keer spuiten en daarna in de bloei roofmijten uit zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...