Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

micro420

1X Royal Jack Auto Onder 2X 55W T-Neon

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Dit is mijn eerste kweekje dus ben benieuwd wat het gaat worden. Ik heb een kweektent van 60x60x120 met 2x 55 Watt T-neon set. Ik heb een Royal Jack Auto van RQS gezaaid en op de vensterbank laten ontkiemen (24 Augustus). Ik heb haar daar alleen te lang laten staan vanwege tijdsgebrek, waardoor ze aardig begon te strekken. Sinds 29 augustus in de tent. Afzuiging is 185m3 buisventilator en 150m3 filter, deze staat op dit moment uit vanwege het missen van een dimmer en met afzuiging aan wordt de LV te laag.

 

Madame staat in een 11 liter pot met pokon kleinfruit grond. De grond is bemest voor 3 maanden, aangezien dit mijn eerste kweek is leek dit mij het makkelijkst. Ik heb wel een Aptus voedingsset en die all in one liquid van hun, maar ik heb geen EC en (degelijke) pH meter. Wel zuur ik het water af met citroensap en test ik het met een aquarium testset.

 

De temperatuur in de tent ligt rond de 30 graden door het warme weer van afgelopen dagen.

 

31 Augustus:

 

gallery_43265_18423_1929717.jpg

 

Tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!

 

Gegroet Micro

Edited by micro420
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast veel succes!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man. Ik zal elke maandag een update posten

 

Groet Micro

Edited by micro420

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes micro420 ... .

 

moge uw wietplantjen, een vrouwken zijn, en u lekkere topkens bezorgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amen!

 

Wanneer komen ongeveer de geslachtskenmerken tevoorschijn?

 

Groet Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ongeveer een weekje nadat de bloeiperiode ingegaan is. Heb geen ervaring met autoflower maar ben ondertussen snel eens op de site van rqs gaan kijken.

Er staat niets over de bloeitijd maar wel dat je kan oogsten na 9-10 weken dus uitgaande van toch wel 8 weken bloei zou je het na een week of 2 toch moeten zien denk ik.

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Hier een kleine update.

Na een paar dagen met schommelende temperaturen tussen de 27 en soms wel 32 graden waarbij de LV wel rond de 70% bleef. Heb ik eindelijk een stabiele temperatuur van 27 graden en LV van 48% weten te bereiken.

 

De temperatuur 's nachts weet ik niet maar kan niet onder de 21 graden komen vanwege de omgevingswarmte.

 

De hoge temperaturen kwam voornamelijk door de ruimte waar de tent zich bevindt met een raam op het zuidoosten. Als daar maar een paar uur een zomerzonnetje op schijnt is het meteen 25 graden. Aangezien de weersverwachting niet al te best is aankomende week, komt dat mij dit keer wel goed uit. :)

 

gallery_43265_18423_808828.jpg

 

Goed weekend, Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi plantjen uit :P ;)

 

hopelijk lukt het goed ;)

 

geniet binnenkort vn je grass ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit !

Ja nu zal je idd beter de temperatuur onder controle kunnen houden.

Ik wens je veel suc6 met je kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto flower onder tneon gaat prima, en ze blijven iets kleiner dan als je ze buiten of onder hps zou kweken.

Als je verse aarde hebt nog geen voeding geven, alleen water.

Ik gaf ze pas voeding als ze begonnen te bloeien, en dan nog maar 75% van de aanbevolen hoeveelheid.

een EC van max 1,0 is te doen, Maar ik hield het op 0,8.

Ik haalde er rond de 30 gram droog per plant vanaf.

Suc6, met je kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen

 

Tijd voor een update :D.

Allereerst thanks voor alle reacties

 

Info

16 dagen na ontkieming.

Temp: 27/28 graden.

LV: ~55%

 

PH van voedingswater is rond de 6 en ik doe er sinds eergister een druppeltje Regulator bij.

 

Zie ik het goed?! Eerste geslachts verschijnselen?

gallery_43265_18423_639563.png

 

Ik heb de ventilator verplaatst naar de luchtinlaat zodat deze verse lucht naar binnen zuigt en de warme lucht onder de lamp beter verplaatst.

 

Rockfort:

En ik had inderdaad al een voedingsschema gemaakt met die Aptus set, ik zal hem binnenkort posten. Ik moet alleen nog steeds een EC meter aanschaffen.

 

Dag 16 na ontkieming

gallery_43265_18423_2538018.jpg

 

Groet Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ziet er mooi en gezond uit, maar er zal nog wel zat voeding in de aarde zitten.

word dit een scrog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks.

 

Wordt geen scrog aangezien dit mijn eerste kweek is en ik nog nooit de volledige groeicyclus van een wietplant heb gezien. Opbrengst is niet mijn doel deze keer, het gaat me meer om de pracht van de natuur en het opdoen van ervaring.

 

Ik zag vanmiddag alleen dat onderste 2 vertakkingen paarse steeltjes beginnen te krijgen. Ik heb hier en daar een beetje gezocht wat de oorzaak is. Komt dit misschien door de hoge temperatuur of te veel water? Ik geef eigenlijk 2 keer per dag ongeveer 100 ml water wat misschien iets te veel is maar ik had gelezen bij hogere temperaturen ook meer water nodig is (wat heel logisch is natuurlijk)En ik zag dat van sommige bladeren de 6de en 7de vinger niet dezelfde grootte hebben. Wat ik over asymmetrische groei kon vinden is dat het voornamelijk met een te hoge temperatuur te maken heeft. Klopt dit?

 

Hier een foto van 1 steeltje

gallery_43265_18423_2145281.jpg

 

Groet Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Weer tijd voor een update

 

Info:

Temp: 27/28° | 's Nachts: 22°

Lv: ~50%

 

Sinds gister de eerste bloeiharen gespot op de centrale stam en bijna alle vertakkingen.

 

gallery_43265_18423_1230724.jpg

 

21 dagen na ontkieming:

gallery_43265_18423_675638.jpg

 

Afgezien van de groeispurt geen bijzonderheden.

 

Mijn vraag is alleen wanneer de bloei lichtjes erin moeten, en moet ik ook tijdens de bloei 18/6 lichturen aanhouden? Is mij nog steeds een beetje onduidelijk met autoflower planten.

 

Groet Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

18/6 is goed genoeg voor autoflower zelfs als je 24/7 licht geeft zal je plant het wel lekker vinden :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd goed uit! Wat lampen veranderen betreft geloof ik dat de meesten de bloeilampen erin zetten op het moment dat de bloei zelf echt goed begonnen is en de groei er goed uit is. Echter zal het per kweker wel wat verschillen wanneer juist en is het natuurlijk ook een kwestie wat jij gelooft dat het beste is ;)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje ziet er goed uit, succes verder! :wave:

Topper, merci :D

 

18/6 is goed genoeg voor autoflower zelfs als je 24/7 licht geeft zal je plant het wel lekker vinden :icecream:

Thanks. Ik hou het wel op 18/6, op die manier vind ik de elektriciteitsrekening iets lekkerder :P. Wel geinig dat ze ook 24 uur licht kan hebben, komt die Ruderalis strain uit een best koud gedeelte van Rusland.

 

Ziet er idd goed uit! Wat lampen veranderen betreft geloof ik dat de meesten de bloeilampen erin zetten op het moment dat de bloei zelf echt goed begonnen is en de groei er goed uit is. Echter zal het per kweker wel wat verschillen wanneer juist en is het natuurlijk ook een kwestie wat jij gelooft dat het beste is ;)

 

Grts WaB

Thanks. Ik kan ze op zijn vroegst halverwege volgende week verwisselen, denk dat de bloei dan wel begonnen is.

 

Groet Micro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is er 1 om te volgen lekker alle aandacht op het eene speciale plantje in de vip room (en niet zoals vele brood kwekers zoveel mogenlijk planten op een meter).

de volgende keer wanneer je een strekker hebt kun je deze gewoon terug potten (of zand opvullen) tot aan de lop blaadjes nu ben je daar al te laat voor en is je stam te hard.

 

suc6 met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip, Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor de volgende kweekjes.

 

 

Groet Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is er 1 om te volgen lekker alle aandacht op het eene speciale plantje in de vip room (en niet zoals vele brood kwekers zoveel mogenlijk planten op een meter).

 

suc6 met de kweek

 

Met die uitspraak ben ik het niet helemaal eens.

Ik heb 10 planten staan op 0,8 vierkante meter, dus ben ik in jou ogen een broodkweker.

Toen ik vanmorgen nog keek stonden er echt 10 planten, en geen 10 broden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een logische stap om sneller resultaat te halen lijkt me. Zou ik ook doen als ik meer zaad had. Dan hoef je geen 2 maand of langer te wachten voor het beginnen bloeien en kan je meerdere kweken op een jaar doen. Wat ook voor een hobbykweker interessant is en niet alleen voor commerciele ;)

Echter nu probeer ik zelf ook zoveel mogelijk uit 1 zaadje te halen :P

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rockfort nee je bent met dergelijk aantal ook niet gelijk een brood kweker in mijn ogen maar vind het altijd we mooi als mensen met 1 plant beginnen en er meer aandacht in steken dan in 100 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 100 planten gehad jaren terug.

Toen voor het geld, en dat durf ik gerust toe te geven.

Maar ik heb er het virus aan overgehouden, en vind het de mooiste hobby die er is.

Zeker nu ik met een behoorlijke lichamelijke beperking leef.

Een verdamper en een gram of 2 wiet op een dag helpt mij beter dan welke pijnstiller dan ook.

En aangezien ik dat niet met 1 of 2 plantjes red, moet het zo maar.

Mijn volgende ronde worden ook auto flowers.

 

Even on topic, Ik heb ook auto flower onder t neon gehad, en dat ging prima.

Ik heb ze alleen buiten laten afbloeien toen het weer goed was.

Maar ik denk wel dat je er een zeer lekker rokertje vanaf haalt.

 

Hoe ziet het er nu uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...