Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nielz

Hydro Kweken Met Normaal Steenwol.

Recommended Posts

Geachte leden,

 

Ik ben bezig met het bouwen van een hydroponics systeem.

Eerst maak ik een prototype met normale platen om te kijken of mijn systeem werkt.

Daarna zal ik dit in het groot in een tent gaan bouwen. Zo' n zelfde topic is hier tevens ook al.

 

Nu ben ik benieuwd in hoeverre het mogelijk is om normale steenwol (van de bouwmarkt) te gebruiken en deze zelf te snijden tot pluggen.

Op internet kan ik hier niets over vinden.

 

groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol om op te kweken word speciaal behandelt, dat zal je echt niet lukken met een plaatje van de praxis.

Ik denk dat je daarom ook niks kan vinden over deze onzin, een steenwol mat kost een drol als je daar al op wil bezuinigen is deze hobby niks voor jou denk ik.

Daar integen ben ik wel benieuwd naar je hydro systeem en je knutsel werk? Meestal werk je met een mandje en kleikorrels als je zelf bouwt.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon zo snel geen steenwol blokjes vinden in wat kleinere aantallen. Alleen dozen vol.

 

Had nog een stuk steenwol van de bouw liggen en toen dat maar geprobeerd. Werkte prima. Alleen de structuur is wat luchtiger. Het blijft niet zo mooi een blokje.

 

Later wel wat losse steenwol blokjes gevonden en dat is net iets handiger spul.

 

Qua water opnemend vermogen heb ik geen verschil bemerkt overigens. Is dat niet gewoon een marketing verhaal van steenwol blokjes verkopers?

 

Heb nog even gekeken waarom die olie wordt toegevoegd en dat is volgens de producten om de steenwol soepel te krijgen. Niet om het waterafstotend te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk in de bouwkundige brandpreventie en het klopt idd als je de steenwol in het water legt dat het zich gewoon helemaal vol zuigt

 

Heb ook dat Kweekverslag ff door gelezen... Man man man wat een verslag en wat een bomen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top bedankt heren.

Binnenkort maar weer een tent aanschaffen en een hydro systeem bouwen.

 

Tot snel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...