Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ellie

Eerste Keer Op Inductie Hulp Met Opstelling.!

Recommended Posts

Beste mede genieters,

 

Graag wil ik mij even voorstellen ik ben Ellie en dit worden mijn eerste serieuze binnenkweek

 

Na vele weken jullie met plezier gevolgd te hebben ben ik nu eindelijk aan mijn eigen speelkamer begonnen.

Uiteraard ben ik gaan speuren door dit forum naar de beste opstelling, maar toch zit ik nog met vragen.

 

Omdat waar iedereen rechts gaat ik links ga, heb ik gekozen om met Inductie lampen te gaan draaien.

Nu ben ik al aardig op weg met mijn inkoop van alle materialen, alleen wil ik even zeker weten of alles er is en dat alles ook goed is.

 

Mijn speelkamer:

 

150x150x210 GORILLA GROW TENT met opzet stuk naar 240

2x 300 watt LVD inductie bloei lampen

1x fan controller 1500 watt 6.5 amp. met thermostaat

1x Can-Lite Koolstof Airfilter 47.5cm. 600m3.

3x The Rope Rachet. Ophangsysteem.

1x 40014-B Luchtbevochtiger 380ml.p/u. Ultrasoon.

1x Clipventilator, 2 standen. "Tentwaaier".

1x 80022-A Thermo/Hygro meter wit

2x TCL Daylight Growing. 6500K. 55watt. 3800lu.

1x T-NEON Armatuur 2x55watt UE.

 

PH en EC meter moet ik nog aanschaffen iemand een goede suggestie.?

Er komen ook nog 2 brandblusser in en boven te hangen.

 

voor de elektra heb ik nog weinig.

ik wil gaan voor een DAVIN dv-12 schakelkast maar raden jullie mij dit ook aan.?

 

Wat heb ik verder nog nodig voor elektra.?

ik heb al een mooi schakelbord gemaakt met stopcontacten op fermacell (brandwerend)

 

Nu ben ik nog aan het twijfelen over de koolstof filter qua capaciteit en wat voor afzuig systeem m3 heb ik hier voor nodig.??

 

Wat moet ik gebruiken voor de inlaat van de tent kan ik hiervoor de flappen van de tent open zetten of moet er ook een ventilator voor gebruikt worden.?

 

Nu ben ik ook aan het stoeien geweest met de geleverde ballast voor de inductie, er zijn een paar draden los en ik mis een stekker.

Omdat er een kort draadje van de ballast naar de inductie lamp loopt, moet ik eigenlijk de ballast op de reflectie plaat plaatsen,

Maar eigenlijk wil ik die op mijn schakelbord plaatsen.

kan ik deze draadje verlengen en welk draad heb ik hier voor nodig.?

 

 

De reflectie plaat heb ik gemaakt van Dibond en daarna met hoogglans witte folie afgeplakt.

(dibond materiaal zijn 2 witte aluminium platen met een kunststof kern wat makkelijk te verzagen is)

 

Voor de dames wil ik 6x 60 liter kuipen gebruiken en met een scrog opstelling gaan werken.

 

Nu ben ik nog niet uit welke voeding en aarde ik moet gebruiken.

ik zag bij sannie shop een mooi complete set met alle voeding, heeft iemand hier ervaring meer.?

 

 

Please correct me if i'm wrong.!!

 

Met vriendelijke groei,

 

Ellie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de hele tent gaat gebruiken voor afbloeien dan lijkt me dat je minimaal 4 van die lampen nodig zult hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee over hoe en wat met de tent maar ik zag dat je ph en ec meter nog moet aanschaffen. En onderaan vertel je dat je bij sannies een voedings set hebt gezien, bij het kweken volgens sannies way heb je volgens mij geen ph en ec gedoe nodig omdat alles afgestemd is op kraanwater. Mocht je met andere voeding willen voeden is ph en ec meter waarschijnlijk wel handig.

Mocht je voor spullen van sannies gaan is het starters pakket een leuke set als je ook zaadjes nodig hebt. Wel even goed opletten hoeveel buffertabs en zaadjes je nodig hebt (waarschijnlijk moet je wat extra bestellen). Als ik jou was zou ik ook nog even veel verslagen lezen over hoe mensen kweken op sannies way en met welke aarde enz.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens effe kijken.

 

Die inducties zijn natuurlijk perfect op die oppervlakte, die alleen wel rechthoekig moet zijn.

 

6500Ks zijn niet nodig, omdat de inducties effectief extreem veel blauw geven. Spectra worden op een meter gemeten en blauw penetreert niet diep, dus hoe dichterbij de lampen hoe blauwer het spectrum wordt en dat gaat heel snel omdat blauw licht in een z-vorm beweegt.

 

Je zou heel eigenwijs kunnen proberen zonder afzuiging te beginnen. De geuroverlast zal veel minder zijn omdat de lampen niet zo warm worden en het restant ervan valt weg te werken met een luchtbevochtiger geschikt voor aroma therapie. Dat werkt iig goed zo lang die bevochtiger werkt.

 

Ventilatie is heel lastig.

Plaats je de ventilators op de grond of op dezelfde hoogte dan zet je de planten ernaast onder permanente electrische stress.

Net als die beukenbomen in Rheims.

Wel handig als je mannetjes wilt.

Hang je de ventilators erboven dan verhoog je daarmee de VPG en zorg je voor potentieel gevaarlijke toestanden, zeker als je dan een ultrasone bevochtiger gebruikt.

Zet je die op de grond en hang je 2 usb ventilatortjes van 1 watt anderhalve meter erboven zal al het vocht aan die positief geladen ventilators gaan hangen.

Net als bij die Airbus.

Al zou je de fans 's nachts hebben draaien om de LV te verlagen heeft dat zo precies het tegenovergestelde effect omdat je planten gaan sproeien, waarbij ze verbranden en uitdrogen.

 

Wat dacht je van de hoek van een slaapkamer waar je een donker gordijn voor hangt?

Die slaapkamers zijn vaak al mooi 2.5 meter breed, dan hang je rechts en links een lamp en hou je in het midden een gangpad. Aan de andere kant van de kamer zet je dan een stevige ventilator die alsnog voor verse lucht in het hok zorgt, zonder daarbij stress te veroorzaken. Dan heb je meteen wat meer hoogte, die je goed kunt gebruiken om de TL en inductie boven elkaar te hangen i.p.v. naast elkaar.

 

Je hele hok is dan alleen een gordijn zonder onnodige (?) poespas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste bubbleblower, zou je je verhaal is kunnen toelichten wbt het ventilatie verhaal.

Ik lees beukenbomen van Rheims en elektrische stress en Airbus..

Voor mij onbekend maar niet minder interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol daar is ie weer met zijn VPG fantasieën.

 

Kerel je krijgt van een ventilator geen VPG. Dat gaat over tienduizenden volts.

 

Je kunt niet zomaar een of ander verhaal over onweerswolken gelijk trekken aan een fan. Het heeft allebei wel iets met elektriciteit te maken, maar dan wel op een compleet aander niveau.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt @wietefras voor je reactie, financieel gezien kan ik niet anders dan met 2 starten en mocht dit echt te weinig zijn dan haal ik er de volgende ronden 1 of 2 bij.

 

@classic je hebt gelijk over de ph en ec meter, maar omdat ik er nog niet helemaal over uit ben wat ik wil doen had ik het er toch bij gezet.

en bedankt voor je tip over de buffertabs ik mocht ik er voor kiezen zal ik er extra van bestellen.!

 

Wat vinden jullie verder over de opstelling en de koolstof filter.?

Heb ik dingen over het hoofd gezien.?

 

Vriendelijke groei,

Ellie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat je echt serieus krap in het licht zit. As je te weinig geld hebt voor meer lampen had je beter voor een wat kleinere tent kunnen gaan. Met die 2 inductie lampen heb je totaal iets van 42.000 lumen en ik schat iets van 650umol/s. Dat is vergelijkbaar met de hoeveelheid licht van een enkele 400W HPS. Een 400W HPS hangt men doorgaans in een 80x80 tent. Jouw tent is haast 4 keer zo groot.

 

Verkooppraatjes dat die lampen dichter op de planten kunnen en zo meer licht geven dan HPS zijn echt onzin. Het klopt wel dat de lichtsterkte hoger wordt als je de afstand verkleint, maar het belichtte oppervlak wordt dan ook veel kleiner. Met als gevolg dat je een hele hoop van die lampen nodig zou hebben. Minimaal 4, maar eigenlijk eerder 6 om echt aan de benodigde hoeveelheid licht voor zo'n grote tent te komen.

 

Maar goed, wellicht begrijp ik je plannen wel verkeerd en wil je een hoekje van de tent gebruiken met het T-neon armatuur voor het voorgroeien en een ander deel voor het afbloeien onder de inductie lampen ofzo.

 

De afzuiger kies je doorgaans naar het aantal watt aan verlichting dat je in de tent hebt hangen. Per Watt een m3/h aan afzuiging. Dus 600m3/h zou in jouw geval wel kloppen. Al gaan mensen er ook wel flink overheen omdat een wat grotere gedimde afzuiger minder herrie maakt.

 

Dat koolstof filter moet je kiezen op basis van je afzuiging. Zijn verschillende standaard regels voor. Ofwel gelijk aan de afzuig capaciteit of juist ietsje extra of juist ietsje minder omdat je de afzuiger doorgaans toch niet op 100% zet. Zeker als je die wat oversized koopt om te gaan dimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...