Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hurpflurp

Magnesiumtekort Of Mozaïekvirus?

Recommended Posts

Hieronder een foto die mijn vader mij zojuist toestuurde.

Dit blad is van een plant die als stekje is genomen van een onbekende strain.

 

faWejj9.jpg

 

Is dit een magnesiumtekort of het mozaïekvirus, of wellicht toch wat anders?

In het eerste geval zal ik wat bitterzout (epsom) bij het water meegeven, maar wat te doen bij het mozaïekvirus?

Gewoon maar z'n gang laten gaan?

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is TMV ja. Ik heb er ook een zo'n plant tussen. Ik heb die plant maar laten gaan,want ik had er maar 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doet niks dan een beetje misvormt blad geven maar is meestal maar heel beperkt, geeft geen beperking op de weegschaal.

 

Onzin om niks dus. Weghalen om een beetje tmv vind ik bullshit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mijn plant had het wel vrij zwaar te pakken. Zag er echt niet uit. De toppen missen ook her en der een stukje. Dus het kost ook wel wat oogst.

 

Ik was eigenlijk nog het meest bang voor besmetting van de andere planten. Denk dat dat wel mee viel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het begin van TMW: http://www.wietforum...s/page__st__160 (onderaan pagina)

Inderdaad.

 

...

Heb je niet gewoon wat voeding gemorst ?

Dat lijkt mij ook eerder het geval.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt TMV hoor. Niet alleen wat gemorste boeding. De vinger links ervan heeft het ook. Het blad ontwikkeld dan aan de ene kant niet goed en zo trekt het krom.

 

Foto van mijn plant die het uiteindelijk dus wel een tikje zwaarder te pakken had:

gallery_37858_18124_82388.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh, ik denk dat je gelijk hebt Wietefras. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien mijn spelling heb ik zelf ook een vorm van TMV, maar ach :)

 

Ik had in eerste instantie ook niet door dat het TMV was trouwens, maar nou ben ik er wel alert op :|

 

Ook zo gek, ik rook helemaal niet. Van tabak schijnt toch te zijn waar je dat virus op je planten van over brengt. Of misschien is dat ook wel een fabeltje.

 

Had het wel al eerder een keer op een plant gezien. Beetje zo'n plekje zoals op de foto van hurpflurp, maar toen ging het over. Dit keer heb ik een plant die helemaal misvormd is. Niet dat het nou echt veel uit maakr, maar ik vind het toch wel jammer.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tmv is erfelijk, dus zelfs in een zaadje kan het zitten van huis uit zeg maar.

Dit gaat generaties mee en komt idd door tabak maar groeit erin na verloop van tijd.

Daarom zie je echt niet als je rookt vandaag goed blad en morgen tmv blad, maar net als bij ons mensen met afwijking ziektes zoals olifanten syndroom is ook erfelijk en zie je pas na jaren opbouwen dit is hetzelfde.... Genetic mutation van de zuiverste graad maar des te erger des te langer aan de gang in de genepool en niet alleen in de plant/zaadje/stekje.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het ook besmettelijk trouwens? Ik had namelijk stekken genomen van alle 4 de zaadplanten uit deze kweek, waarbij er maar eentje TMV had. Een stek van een andere plant kreeg echter ook symptomen. Die heb ik maar weggegooid dus. Ik zie het bij de andere stekken (nog) niet terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erfelijk zit in alle broers en zusters net als bij ons.

 

Vroeg of laat komt t eruit en ja het is besmettelijk.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMV schijnt zelfs overdraagbaar te zijn als je je grond hergebruikt waar planten in hebben gestaan die TMV hadden kan dit de nieuwe planten ook besmetten.

 

Lachwekkend dat dit als overvoeding word bestempeld.. belachelijk. Als iets makkelijk te herkennen is voor de jongens die al wat langer mee gaan dan weet ik het ook niet meer. Ik vind overigens dat als je het niet zeker weet je ook geen suggesties moet maken.

 

@fras;

Dat is wel een extreem geval, ik heb ze ook gekend en die toppen ontwikkelen nooit tot volle potentie dat klopt, als je zon plant hebt die dat extreem heeft zou ik hem ook weghalen maar zo'n blaadje met minimaal TMV zoals topicstarter toont daar ga je echt geen gram minder van hebben daardoor. Als je een plant zou weggooien omdat 1 blaadje niet mooi is dan ben je gewoon een idioot. Of je moet selecteren op genetica maar neem aan dat er gewoon een rokertje in de maak is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HacktheSystem: De strains van de stekjes zijn ons helaas niet bekend. Het zou zowel een powerplant, northern lights, afghaan of iets anders in die orde kunnen zijn.

 

Van gemorste voeding is hoogstwaarschijnlijk geen sprake; de planten staan in grote bakken met aarde en wat koeienmestkorrels en krijgen sinds kort wat Biobizz Bloom mee. De bladeren die door het virus zijn aangetast zijn voornamelijk de grote fanleaves en zitten sporadisch verdeeld over de plant. Het is maar 1 van de drie planten die symptomen van het virus laat zien, verder zijn ze allen kerngezond.

 

De planten staan buiten op een balkon met overwegend veel schaduw, waar doorgaans mateloos wordt gerookt uit flinke dozen tabak en waar vreemde schimmels weelderig kunnen groeien. Het mozaïekvirus is hier dus vrijwel zeker afkomstig uit de tabak. De meeste terrasplanten e.d. willen op dit balkon niet goed groeien en bezwijken vroeg of laat aan fungi, maar het is voornamelijk de wiet die er ieder jaar uitmuntend groeit én bloeit! :punk:

 

Iedereen hier van harte bedankt voor de reacties en het teweeg brengen van een gezonde en informatieve discussie! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de kwekerswereld hoor je meestal alleen PP en Haze, en dat is het 9 van de 10 keer Amnesia en S5 wint ook steeds meer terrein.

Aan het blad te zien denk ik dat het om een PP gaat dus. De meest voorkomende comerciele strain in omloop.

 

De andere zijn er wel, maar moeilijk te krijgen en vaak maar beperkt ergens lokaal in een bepaalde regio. De Randstad kent wel meerdere soortjes maar doorgaans hier meer land inwaards is het alleen maar PP en Amnesia.

 

Vind het blad ook wel erg op een PP lijken, typisch PP :)

 

Geef hem wat meer zon!

 

Ik heb geen flauw idee of deze bacterie dmv verbrande rook op je planten kan komen, lijkt me sterk maar dat je plant in aanraking komt met tabak lijkt me dan wel weer waarschijnlijk, een klein stukje wat in je pot vliegt of in je plant omdat iemand een stukje in zijn mond krijgt en wegspuugd je weet wel hoe dat gaat. Of peuken in je pot gooien dat soort fratsen.. Zelfs als je een peuk weggooid op nde grond en het heeft geregend, dat het water wat in aanraking met de peuk is geweest terug je pot in vloeid door de gaten aan de onderkant. Vergezocht maar een niet geheel misplaatste mogelijkheid.

 

Maar... PP staat bekend om de TMV, TMV-vrije PP is er gewoon niet. Of je moet uit zaad kweken, maar als de genetica besmet is heb je hetzelfde probleem maar zaden hebben hier bijna nooit last van genetisch gezien als de ouders schoon waren.

 

In jouw geval niks om je zorgen over te maken, in de meeste gevallen is het hier en daar een enkel blaadje, niks aan de hand.

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HacktheSystem

 

Afgelopen jaar hadden we ook stekken van dezelfde stekkenboer hier in onze hoofdstad. Onderstaande foto is hoe de planten er toen op hetzelfde schaduwige balkon midden september 2014 bijstonden (geplant in mei). De gemiddelde hoogte liep uiteen van zo'n 1,5- tot 2 meter. Opbouw en structuur oogt eerder indica dan sativa maar is waarschijnlijk wel een hybride. Eindproduct deed sterk denken aan een Kush, zeer harsig en compact. Nog steeds geen idee wat dat nou voor soortje was! Maar ziet er toch best aardig uit voor een schaduwplantje? ^_^

 

PYpAIyL.jpg

 

Van de planten van dit jaar heb ik nog geen foto's beschikbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...