Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Peepols,

 

Het aantal lichturen is pas 12/12 begin oktober, dus maar 4 weken bloei en da is wat kort in mijn ogen. Zou ik dames geforceerd kunnen laten bloeien (hoe) en wat zijn de voor/nadelen hiervan ? En wat te doen met voeding enz..

 

Zit te denken aan een zijl of grote kartonne doos.

 

Had net wat gelezen (link)

 

Growers in the colder reaches of the temperate zones may be advised to force flowering a little early, as often the growing season in such regions falls two or three weeks short of being ideal. Much of northern Europe, including the UK and the Netherlands, falls into this zone.

 

Advies zeer welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ze kunnen verduisteren zoals dat heet maar hier geldt ook totaal geen lichtlek.

Een zeil en kartonnen doos zijn niet afdoende,

als je de eerste 4 weken van september verduistert kan je haar de laatste 4 laten staan als je een 8 weker hebt en de lichturen zoals je zegt 12/12 zijn.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een tentje aanschaffen zijn niet zo heel erg duur en kan makkelijk een tweedehandsje zijn. lampen en al die zooi kan je dan gewoon laten zitten :) Ik had in mijn vorige huis een pikdonkere schuur zero licht doorlating. Ik zette ze ook al vroegtijdig in de bloei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 25 september zon op 7:30 onder 19:32 dus 12/12.

Ben dit jaar zelf ook aan mijn 2 de ronde verduisteren bezig.

Planten worden binnen verduistert.

Moet ook dagelijks op hetzelfde tijdstip gebeuren.

Dagelijks verplaatsen is ook niet ideaal, maar eerste ronde is toch goed gelukt.

Succes nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat inspiratie......

 

 

gallery_22925_8424_1131252.jpg

 

gallery_22925_8424_535725.jpg

 

gallery_22925_8424_205619.jpg

 

 

 

 

gallery_22925_12370_266420.jpg

 

 

 

gallery_22925_12370_723780.jpg

 

Uit de oude doos ;)

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat inspiratie...... Uit de oude doos ;)

 

Bedankt, dat schept wat duidelijkheid

 

Waar haal je eigelijk dat landbouwplastic ? Ik zie alleen maar rollen van 6x50 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank,

 

Ik gebruik voor verduisteren altijd vijver zeil(sterk en 100%licht dicht) en voor het dak greenspan.folie

http://www.greenspan.nl

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat inspiratie, tevens ben ik weer geïnspireerd door P H;

 

gallery_43225_17838_771502.jpg

gallery_43225_17838_611746.jpg

gallery_43225_17838_426676.jpg

gallery_43225_17838_370846.jpg

gallery_43225_17838_389984.jpg

 

Niet echt binnen kwaliteid maar het was niet slecht! Waren een aantal PPtjes.

 

Tevens kan ik niemand PVC vijverzeil aanraden, altijd die andere (rubber?) flexiebele. PVC is stug, en ik had de 0,5mm dikte. Door de stugheid en het getrek krijg je het moeilijk over je constructie heen waardoor er op de scherpe vouwpunten beschadigingen ontstaan die onherroepelijk tot lichtlekken lijden, zo ook bij mij het geval.

 

Liever autoflowers onder een dakje, of in je tuin is het leuk maar op guerilla gewoon niet te doen, was onmenselijk werk naast dat het niet op heeft geleverd wat het moest opleveren maar aldoende leert men, elke hardcore guerilla kweker zou het een keer ervaren moeten hebben maar voor mij geen PVC zeil meer. Goedkoop is duurkoop. Voor degene die niet bang is om met geld te smijten voor degelijk materiaal kan het proberen, maar dit was al geld zat.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht het aan mij of hebben de foto's tegenwoordig geen "wietforum" logo meer onderin want ik zie niks staan.

 

Heeft dit te maken met de wet ofzo weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet haar in de schuur snachts werkt goed maar wel een heel gedoe.

Succes Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo makker, kan je misschien eens wat foto's van de plant in kwestie tonen? We zijn ondertusssen eind augustus en onderhand zouden alle planten bloeiverschijnselen moeten vertonen. Daarvoor misschien nog niet het aanmaken van bloeiharen maar misschien zijn de nodes in de toppen al assymetrisch ipv symmetrisch. Als dit het geval is dan is de plant zich aan het opmaken voor de toppenstructuur en zal verduisteren niet veel nut meer hebben...

 

12/12 schema is trouwens een theoretisch schema dat bij de binnenkweek aangehouden wordt omdat dit ritme praktisch alle soorten in bloei brengt. In werkelijkheid ligt dit anders. Veel Indica (dominante) soorten gaan reeds bloeien vanaf 10u donker 14u licht.

Ikzelf verduister ook door binnen te zetten en kan door m'n job geen 12/12 aanhoden. Bij mij krijgen de buitenplanten 13u licht en 11u donker en ze bloeien allemaal na 10-14 dagen op dit regime en ondervinden er verder de hele cyclus geen last van.

Greeetzzz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo makker, kan je misschien eens wat foto's van de plant in kwestie tonen? We zijn ondertusssen eind augustus en onderhand zouden alle planten bloeiverschijnselen moeten vertonen.

 

Plantjes waren eerste week van September gaan bloeien, net nadat ik alle benodigheden had uitgezocht, was t nie meer nodig :rofl We zijn nu bijna 3 weken verder.

 

 

Hier wat plaatjes:

1

2

3

5

6

7

 

Ik merk overiges dat de grote bladeren gelig worden en da klopt nie echt. Ik zit met een voedigs tekort maar ik wee nie precies wa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...