Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietkop

Autoflower Toppen?

Recommended Posts

daar mijn plantje bijna klaar is kan ik vanavond een nieuw zaadje ontkiemen, dit word hoogstwaarschijnlijk eens een easy bud.

nu dacht ik eraan om eens te proberen toppen of fimmen maar is dit raadzaam bij een autoflower? en wanneer is dan het beste moment om dit te doen?

indien er reacties komen gelieve deze te onderbouwen (al is het maar omdat ik zwaar geinterreseerd ben om zoveel mogelijk te leren over het kweken van de heilige plant :D )

bij voorbaad dank wietkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten zou ik nu geen af meer zetten, zal te koud en te weinig zon krijgen (kan zijn dat we warme nazomer hebben dan is er wel nog iets van te maken. En heb al gelezen dat toppen bij AF niet echt de moeite is omdat ze al rap in bloei gaat. Er is meer energie nodig voor te herstellen terwijl die normaal nr de toppen zou gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tentje met ledverlichting die voorlopig open staat tot ik een softbox heb voor erin dus het zal zoiezo een binnenkweekje worden, en dus beter niet toppen ok bedankt voor de snelle reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto flowers raad ik af om te toppen. die moet je van af het begin tot eind in de watten leggen om de beste resultaten tehalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de info, dus dan heb ik er bij mijn vorige planjes ook goed aan gedaan om in plaats van knakken de vertakkingen te buigen met behulp van een touwtje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Zo min mogelijk stress voor de autoflower, dat gaat van de groei-energie af en het plantje begint te bloeien wanneer er een x aantal weken voorbij zijn, ongeacht of je plant groot gegroeid is of klein gebleven is. Toppen, knakken, fimmen: levert teveel stress en groeiachterstand op. Zelfs over overpotten wordt zo gesproken, maar dat zou in de eerste 2 a 3 weken volgens mij nog kunnen.

Buigen, voorzichtig, zou wel moeten kunnen (maar doe ik zelf alleen met de niet-auto's).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkele tips voor autoflower kweekjes ( indoor)

hou de daglengte op 18 uur in het begin

als je voor kwaliteit gaat : pas wanneer je de eerste rijpe meeldraden ziet zet je de klok eventueel op korter om de thc aanmaak een beetje te ondersteunen

dan zet je de klok op 12 uur

 

zaaien van autoflowers kan je het beste in de uiteindelijke pot doen.

zaden ontkiem je het beste in een medium ( met watten en schaaltje levert vaak beschadigde wortels op = verminderde opbrengst

voor het gemak raad ik aan om light mix te gebruiken : zaailingen houden niet a veel voeding...als je op lightmix zaait heb je sneller wortelende planten.

pas gaan voeden als de plant de tekenen laat zien van stikstof behoefte

je kan best wachten met bloeivoeding tot je de strek ziet opkomen die aan bloei voorafgaat

als je dan langzaam opbouwt heb je geen verbrande wortelpunten

je blad mag niet glimmen ..dat is het teken dat je bijna overvoedt

stelen van bladeren moeten mooi plat zijn met een brede diepe groef

dan heb je de dames goed in de voeding

 

houdt de dag en nacht temp in de gaten 20 bij lamp uit en 25 a 26 bij lamp aan is ideaal om de groeisnelheid hoog te houden en de strek een beetje te beperken

ga je te weinig voeden en te grote dag en nacht verschillen hebben ,dan kunnen de planten stevig strekken

 

met de huidige kwaliteit van autoflower genetica overweeg ik een binnenkweekje autos komende winter

kan ik alvast wat oogsten terwijl ik wat dames groot trek

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn nu het soort reacties die ik graag in topics lees, een beetje onderbouwd dan kunnen we zeggen: weer wat geleerd, dat wil zeggen dat ik mijn vorige plant dan net niet overvoed heb :)

de temperatuur in mijn huis licht altijd rond de 23-25°C dus dat zit ook wel snor

maar word er niet aangeraden om afjes de hele cyclus 18/6 te zetten?

uiteraard ga ik voor kwaliteit maar ik heb nog geen schakelklok dus ik zet de lamp meestal uit als ik ga slapen en terug aan als ik opsta, ook durf ik wel eens een weedkentje de lamp aanlaten omdat ik dan niet thuis ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag gedaan

 

die 12 uur is voor laatste weken relevant

buiten krijgt de plant zoveel lict dat je wel sterke wiet krijgt met lange dagen

binnen zijn de planten echt veel beter als je ze op het einde wat minde lict geeft

laatste twee weken 12 uur kan ook prima

 

de snelste groei krijg je met 18 uur hps lamp aan ( hogedruk lamp) , en de nacht een tl uisje in de nok van je hok

dat houdt ze lekker op gang

als de planten in de bl;oei gaan doe je de nacht tl buis uit

dan bloeien ze ook ietsje relaxter

 

er is wel een verschil tussen planten die elke dag hetzelfde aantal uren donker krijgen ten opzichte van elke dag andere nacht lengte

reken op iets gestrektere toppen als je geen timer hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, die gestrektere toppen zijn precies wat ik ondervonden heb bij mijn laatste plantje ten opzichte van de vorige, ook zijn ze veel luchtiger deze keer, waarschijnlijk doordat ze veel heeft moeten meemaken(onder andere tegen het einde van de bloei verhuizen naar een donker hok voor 24h wegens bezoek van de huisbaas en andere toestanden) en doordat ik iets te vroeg geharvest heb deze keer, maar we blijven bijleren en wiet kweken is een nog leukere hobby dan het roken ervan :D alleen gebruik ik een ledlamp (deze keer ter verlenging van de dag, bij de plant die nu staat enkel de led) omdat het in mijn huisje altijd al tussen de 20-25°C is wegens een groot raam op het zuiden en bijna nooit de wind binnen ookal stormt het buiten je moet echt al geluk hebben dat het eens bij mij binnen waait. daarom heb ik voor led gekozen om warmteproblemen te voorkomen.

en een timer komt er zeker nog maar ik zou eerst willen de afzuiging aanschaffen zodat ik de tent dicht kan doen en er een koolstoffilter inpleuren dan kan ik ofwel 1grote plant proberen te groeien of misschien een risico nemen en meerdere plantjes zetten, hoewel mijn voorkeur uit zou gaan om een scrogg te proberen met 1 plant omdat ik dan nergens op gepakt kan worden als belg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...