Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Haipaaltje

Pijpen Schoonmaken

Recommended Posts

Hallo ,

Ik rook altijd puur en alleen uit een pijp . Heb stenen , houten , metalen en glazen pijpen .

Het schoonmaken is altijd een rotklus , ik loop dan te kloten met pijpenragers en keukenpapier

 

Heeft iemand een tip hoe het schoonmaken makkelijker kan ?

 

Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

zout + nagellakverwijderaar en schudden zoals je thuis bent

je glazen bong is als nieuw binnen 2 minuten

 

dit werkt het best als je de bong eerst goed spoelt met zo warm mogelijk water en nadien ook goed uitspoelen met warm water want die nagellakverwijderaar is helemaal niet gezond om mee te roken

Edited by wietkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALOWaS

 

de hygienische doekjes van de lidl

en ook heb ik er wel vochtig toiletpapier voor gebruikt

en voor het halsje een satehprikker om het aankoeksel te raggen .

 

gg :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf een metalen pijpje, als ik die schoon wil maken pak ik een tang en de gasbrander en maak ik mijn pijpje lekker warm. De meuk komt dan goed los. En dan gewoon met keukenpapier en wat-tips de boel schoonmaken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceton, ethanol, wasbenzine,...Alle solventen die THC, teer etc. oplossen kan je gebruiken. Natuurlijk wel goed naspoelen, maar dat spreekt voor zich. Denk er wel aan dat sommige solventen( zoals aceton) ook kunststoffen kunnen oplossen, dus als je pijpen/bongs hebt waarbij kunststoffen gebruikt worden, dan moet je voor alcohol gaan (hetzij ethanol, methanol,...).

Ik gebruik enkel bong's en pijpjes van volledig glas dus ik gebruik gewoon aceton omdat dat het goedkoopste is. (nagellakverwijderaar is aceton trouwens, maar dan met nog enkele andere stoffen. Koop dus best gewoon pure aceton (in elke DHZ-zaak te vinden), want dat verdampt volledig.) Als ik de chillum een tijd laat weken komt ook daar al het vuil, inclusief assen etc, gewoon vanaf. En anders na het weken goed naspoelen met heet water, dan is alles zeker weg.

In plaats van zout kan je ook zand gebruiken, want de enige functie daarvan is het schrobben van de binnenkant van je pijp. Maar bij mij is dit eigenlijk nog niet nodig geweest. Misschien nu wel want m'n bong heeft dringend nog eens een schoonmaakbeurt nodig:P.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook om reden van het schoonmaken alleen maar pijpen van laboratoriumglas. Dit kan kokend water verdragen en dat giet ik er elke ochtend op, soms twee- of driemaal daags als de pijp smerig is. Nadat ik hasj heb gerookt wil er wel eens wat blijven plakken, maar in negen van de tien gevallen is de pijp meteen weer brandschoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

azijn gaat niet werken

wel weer in combinatie met olie

zo heb ik ook een tijdje mn pijp in lampolie met azijn geweekt

dan laat die zwarte bagger in een paar uurtjes wel los .

het punt is dat je dan moet wachten .

en een pijp raakt eigenlijks altijd verstopt als je er aan suckt.

dus dan wil je em binnen afzienbare tijd weer schoon hebben .

weken duurt dan vaak te lang .

van daar de hygysche doekjes van lidl of vochtig toiletpapier

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit nog te omslachtig ,

 

lowa

 

pijpje bah !!!

 

 

gallery_7335_4882_1016937.jpg

pijpje schoon doekje bah !!!

gallery_7335_4882_407241.jpg

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...