Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

da witte wel

Plant Klaar Zaden Niet

Recommended Posts

ik had een leuk plantje wat ik ge oogst heb toen zei klaar was en de onderste 2 topjes laten zitten en die bevrucht vervolgens een paar weken onder de lamp terug gezet en na een week of 4 te drogen gehangen ze hangt nou 4 weken te drogen en veel zaden zijn nog groen somige zijn wel al mooi bruin.

zouden deze nog na rijpen als ik ze laat hangen of kan ik ze al oogsten en op een andere manier laten na rijpen of wat denken jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eenmaal je haar geoogst hebt kan er geen energie meer naar de zaden gaan, je ze al het dus moeten doen met de zaden die wel al mooi rijp zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor je antwoord ik er de donkere zaden uit vissen die kunnen binnekort ontkiemt worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eenmaal je haar geoogst hebt kan er geen energie meer naar de zaden gaan, je ze al het dus moeten doen met de zaden die wel al mooi rijp zijn.

 

Dat kan wel.. Gewoon in een glas water zetten en de energie zal uit de bladeren worden gehaald en zoveel mogelijk nog naar de zaden worden gepompt. Misschien een drupje bloeivoeding in het water en dan komt het nog wel goed hoor. Als je tenminste nog een week of 2 moet, 4-5 weken is een ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze al op haar kop hangt om r nu nog in t water te zetten ik weet niet of het gaat helpen?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb der al uit de kast gehaald en er zaten 10 mooi donkere zaden in en 66 groene :rolleyes2:

de donkere liggen in de koelkast en gaan volgende week weer ontkiemt worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

je snapt wel dat je een F1 selectie dient te maken uit minimaal 50 zaadplanten he

dus met die 10 rijpe zaden ga je het helaas niet redden

volgende x beter

succes verder

 

je kan ze altijd opkweken en mischien

heb je een paar leuke dames er tussen zitten

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je uit 10 zaden geen mooie pheno kunnen selecteren? Al heb je er 1, als dat gelijk de goede is die je zoekt heb je weinig selectiewerk!

 

Onzin dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er maar 1 gezien hebt dan weet je niks van de strain hoe ze zich gedraagt ten opzichte van haar zusters of broers en dat is wat chuca bedoelt, wij bij NAW doen ook meerdere selecties uit meerdere planten van 1 soort om de beste te vinden maar als de keus gevallen is begint haar traject pas....

Daar bedoel ik mee dat de geselecteerde vrouwen meer dan een jaar het test centrum lopen om zo alle kinderziektes en mankementen eruit te filteren want er is nog maar weinig originele genetica op de planeet, vandaar.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt helemaal maar ik heb ze nou toch, en het is een AF kruising dus de komende generatie zal toch niet uit zich zelf bloeien dus om bij de volgende ronde grotere aantallen te draaien lijkt me van groter belang omdat zij 25% AF kunnen zijn

 

de broer van de moeder en de zus van de vader hebben ook sex gehad en daar heb ik ook zaden van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...