Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guusje

Te Laat Begonnen, Valt Het Nog Te Redden?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben zo dom geweest om eerst mijn 3 autoflower te ontkiemen en daarna pas informatie op te zoeken. Nu kom ik er dus achter dat ik veeeel te laat ben met een buitenkweekje! Mijn plantjes zijn sinds 5 dagen ontkiemd en staan sinds 3 dagen buiten, in een emmer met folie er over zodat ze niet nat worden, als het droog is gaat de folie eraf. Snachts staan ze binnen. Is er nog een manier om de plantjes toch nog te redden en ze buiten te laten staan zonder een speciale lamp aan te schaffen? Ze doen het nu nog goed maar dat gaat misschien niet meer lang duren? Alle tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent echt te laat maar toch wens ik je veel succes..!

Volgende x iets meer inlezen en je hebt de helft gewonnen.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker folie eraf en voorlopig buiten laten. Als er paar gram top op zit kende m altijd nog met regen ff achter t raam zetten..

Veel zal t niet worden maar als t er maar staat vind ik al genieten..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je fotos maken?

hoe heb je de autoflowers gezaaid? in een grote pot? in een emmer? wel gaten onderin de emmer gemaakt?

en is de emmer wel eens voor iets anders gebruikt? wasmiddel/ benzine?

je wilt het liefste autoflowers direct in de uiteindelijke ( grote ) pot zaaien.( die nooit voor iets anders is gebruikt behalve aarde)

ook hoef je een zaailing niet te beschermen

in de natuur valt tenslotte ook gewoon regen op de kleintjes

in de huishoudfolie zitten weekmakers, chemische stoffen die schadelijk zijn voor jonge cellen

 

met fotos kan er een inschatting gemaakt worden of het zin heeft een tijdelijk afbloeihokkie bij te bouwen , zodat je mid september door kan schuiven.

een paar zaden zijn niet echt duur , maar als het goed groeit kan je door investeren

 

misschien is het gewoon zonde van de moeite , maar in de enkhuizer almanak staan weerstypen voorspeld die op zich wel prima zijn om tot mid oktober buiten door te gaan

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Bedankt voor de reacties! Ik weet niet zo goed hoe ik foto's moet plaatsen. De plantjes staan in kleinere bloempotjes (met gaatjes )en die kleinere potjes staan weer in de grote pot (Sorry zei emmer, bedoelde pot, is voor niets anders gebruikt)(ook met gaatjes aan de onderkant). Mijn idee hier achter was om de plantjes te beschermen zodat ze niet opgegeten worden of te nat worden.

Maar zoals ik het begrijp geeft dat niet zo veel, die folie gaat er dus af!.

 

Ik hoef ook geen supergrote opbrengst te hebben, doe het meer voor de lol maar als er niets op zou komen zou ik ook wel weer zonde vinden van het geld.

 

Dus buiten laten tot zolang het weer het toe laat en dan naar binnen achter het raam? Evt. Met spaarlampen erboven (2700 k)?

Zou het nu verstandig zijn om een kweektentje te kopen? Zo eentje die voor tomaten zijn gemaakt voor zolang ze buiten staan? (ook voor de buren want heb veel inkijk)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga als persoonlijk experiment nu nog 2 plantjes neer zetten, omdat ook ik gezien had dat de weersvoorspelling er nog redelijk uit ziet tot en met oktober. Wel ben ik door PolderGrower gewaarschuwd met de licht uren per dag. ik denk dat er wel wat gram aan komt maar verwacht niks groots.

 

Foto's plaaten kan op deze manier :

 

Telefoon/fotocamera aansluiten op de computer en de foto's op de computer zetten.

 

naar http://nl.tinypic.com/ gaan en ze daar uploaden.

 

Als je dat gedaan hebt krijg je een aantal links voor je, je moet de link onder deze tekst kopieren ; IMG-code voor forums & berichtenforum

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zaaien van planten om buiten af te bloeien is niet perse goed idee

op gang brengen is wel rendabel; dus met zonlicht ontkiemen en in geforceerde bloei doen met de afbouwende daglengte

dan kan je dus doorschuiven naar een hps verlicht hokje mid oktober.

voor 90x 120 cm oppervlakte is een 400 watter op 40 a 50 cm hoogte van de plantentoppen genoeg licht.

 

 

welke soort is het?

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's plaaten kan op deze manier :

 

Telefoon/fotocamera aansluiten op de computer en de foto's op de computer zetten.

 

naar http://nl.tinypic.com/ gaan en ze daar uploaden.

 

Als je dat gedaan hebt krijg je een aantal links voor je, je moet de link onder deze tekst kopieren ; IMG-code voor forums & berichtenforum

Foto's bij voorkeur in een wietforum fotoalbum plaatsen. Foto's op Tinypic worden vaak verwijderd waardoor een topic waardeloos wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's plaaten kan op deze manier :

 

Telefoon/fotocamera aansluiten op de computer en de foto's op de computer zetten.

 

naar http://nl.tinypic.com/ gaan en ze daar uploaden.

 

Als je dat gedaan hebt krijg je een aantal links voor je, je moet de link onder deze tekst kopieren ; IMG-code voor forums & berichtenforum

Foto's bij voorkeur in een wietforum fotoalbum plaatsen. Foto's op Tinypic worden vaak verwijderd waardoor een topic waardeloos wordt.

 

Geen idee dat dit mogelijk was. Heb ik vandaag ook weer wat geleerd! Thanks !!

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag vandaag dat er 1 plantje geknakt was.. jammer, was wel het gratis zaadje, dat dan weer wel.

Het plantje was ook wat gestrekt doordat ik hem wat dagen binnen had laten staan na het ontkiemen. Nog 2 in de "race". Zodra ik achter de pc kan zal ik kijken of dat het lukt met de foto's. Ze zijn echt superklein maar oh zo schattig. Gaat niet veel van afkomen als ze het überhaupt overleven maar dat vindt ik niet erg.

 

Ik heb besloten dat ik geen speciaal licht ga kopen, maar ga wachten tot de lente tot ik weer een kweekje ga proberen. Ik wou liever niet een binnen kweekje starten. (Ivm stroomverbruik, stank, etc, en ben bang betrapt te worden).

 

Ik ga van de week een kweektentje aanschaffen zodat ze nog wel wat beschut staan. Weet iemand of een kweektentje die uv bestendig is nadelig is? Lijkt mij dat het alleen betekend dat de stof zelf niet beschadigd door de zon maar de plantjes nog wel genoeg licht krijgen?

 

Snacht gaan ze dan naar binnen en als het overdag te koud wordt gaan ze voor het raam op het zuiden.

 

Ondertussen veel gaan lezen lijkt me wel zo nuttig..

 

@CristalClear : veel succes! Ga je er een verslagje van maken? Laat anders weten hoe het er mee gaat, ben heel nieuwsgierig. Waar en hoe en wanneer ga jij ze neerzetten?

 

@Meneer Jansen, het zijn Anubus Auto seeds van Pyramide.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet iemand of een kweektentje die uv bestendig is nadelig is?

 

UV straling is buiten het zichtbare spectrum, dus het is niet dat je tentje binnen donkerder zal zijn hierdoor

 

Frequenties zichtbaar licht zorgen ervoor dat de chemische processen in chlorofyl op gang komen, dat heeft je plantje nodig. UV straling is even schadelijk voor planten als voor mensen volgens mij dus wat minder uv straling zal je plantjes zelfs ten goede komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi guusje,

 

heb zelf ook net een kweektentje aangeschaft en een paar autos er in ..

 

lijkt tot nu toe prima te gaan en was ook niet duur geloof 40 euro voor 90cm bij 180 en nokhoogte is ook 90cm. hoogte van de zijwanden zijn ca 50 cm en was ook gemakkelijk in elkaar te zetten.

 

wel moet je er op letten dat je het frame wanneer die in elkaar zit nog overal extra goed nadrukt anders past kleed er niet omheen

 

hier effe een paar fototjes van de mijne :)

 

gallery_44143_18411_591394.jpg

gallery_44143_18411_80310.jpg

gallery_44143_18411_591083.jpg

 

is in ieder geval het overdenken waard denk ik..

 

hoe dan ook, alvast veel plezier en succes guusje

 

 

groeten Belial

 

o ja fototjes plaatsen is niet heel moeilijk

 

-click bovenaan de pagina op galery

-klik op nieuwe afbeelding

-maak een nieuw album aan

-plaats fotos in dat album (is een knop "nieuwe afbeelding" als je in albums benten dan in volgende scherm knop "klik om bestanden te koppellen")

foto selecteer je gewoon op je computer en je kunt ook meerdere foto's tegelijk kiezen door ctrl vast te houden

-als je op ok hebt geklikt gaat hij ze uploaden en klik je als ie klaar is op "review and publish"rechts onderin

-dan vraagt hij je om te kijken of alles goed is of dat je nog dingen wilt veranderen zoals naam tekst eerst draaien enz

-als alles klaar is klik je op publish onderin en klaar is klara

 

om de fotos dan te plaatsen gewoon op mijn media klikken en dan fotos selecteren (op dubbelklikken) en de bovenste code van de 4 kopieren naar je post

lijkt erg veel maar als je het paar keer hebt gedaan is het eigenlijk heel simpel

 

hoop dat je er wat aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...