Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HackTheSystem

Spui En Spuw En Deel Je Scheel

Recommended Posts

Ter aanleiding van het topic van W61 hier maar verder spugen over onze plantjes en wanneer ze wel of niet gaan bloeien, we weten van elkaar wel hier en daar welke soortjes we hebben staan dus laten we hier lekker verder bakkeleien over onze tevree en ontevree en info die ons kan helpen.

 

Morgen of overmorgen weer ff naar de easy's. Ik gok dat ze de 2,5m gepasseerd zijn.

 

Voor de niet-draad houders maar natuurlijk ook voor de jongens met.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja zoals al gezegd dus;

 

hier absoluut niet hoor hack!

kippemest daar ben ik al 2 jaar op rij mee de fout in gegaan.

de planten worden groot en daarna kappen ze ermee. als of de voeding dan al helemaal op is..

vorig jaar ook nog een flinke hand bio korrels erbij gegooid van ecostyle, 750 gram per plant gedaan.

toen zijn ze in een weekje van 3 naar 4 meter doorgeschoten. en anders waren ze geel en dood gegaan, dat weet ik zeker

 

kijk eens hoe die planten erbij staan in de duinen en daar werk ik dus chemisch.

sorry mensen maar volgend jaar gaat hier het roer weer om, dan ga ik weer lekker chemisch aan de slag.

vind die npk korrels veel makkelijker en beter werken

 

dus hack, ik zou wel korrels geven voor de bloei maar in jou geval nog de biologische van ecostyle

en dan ongeveer 200 gram per strekkende meter plant

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is je grond bij voorbaat al niet goed geweest denk ik want als je grond bij voorbaat al goed is dan draagd kippemest alleen maar bij.

Dus zeg je nu NPK erbij of gewoon organische korrels, maar volgens mij had je die ook van House&Garden, de Bacto Force. En je hebt ook van BAC bio pellets.

 

Maar die van ecostyle zijn goed? Ik ben niet zo van de producten die bij de intratuin in de schappen liggen ik heb daar een chemisch gevoel bij.

 

Kom net op internet ook van aptus outdoor korrels tegen maar die zijn wel aan de prijs zeg kolere, voor 10 kilo, invergelijking voor 25kg kippemest voor iets meer dan een tientje.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar ook kippenmest en ook bijgevoed met npk omdat de voeding op was. Is prima zand grond dus heeft niets met de kwaliteit van de grond te maken. Die is daar 100% goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foei, kippemest is dus niet zo goed als gedacht word dus. Het werkt gewoon op. Ik dacht dat je zelfs een jaar of twee jaar niet bij hoefde te voeden.

 

Ik heb de NPK van culterra, welke gebruiken jullie?

 

Een zandgrond? Op zand kan je niet kweken man, daar moet je zoveel aan doen daar word je niet goed van.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zandgrond ja, zoals ongeveer een groot deel van nederland. :whistle:

 

Ik weet niet wat jij voor ogen hebt Niet dus:

32516745.jpg

 

Maar dit:

 

zandgrond.jpg

 

 

Ik weet ook prima waar ik op kan kweken hoor. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hack zoals je weet kweek ik al vele jaren op dezelfde plekjes in dezelfde kuilen.

mijn probleem is dat ik de grond al dusdanig heb uitgeput dat ik nu ieder jaar met "blanco" grond begin.

 

met die culterra korrels wil je nog wel eens planten hebben die niet goed aanslaan en wit worden/verbranden.

dit kostte mij altijd een dikke maand aan groeitijd omdat de planten pas later echt goed konden aanslaan.

het voordeel van deze korrels was wel dat ze veel krachtiger waren verderop in het jaar. niks hoeven bijvoeden

en dat terwijl ik daar ook op zandgrond kweekte (zie comeback topic, alle jack herrer, santa maria x bb e.d.)

alle planten gingen goed naar het einde toe, enkel en alleen op die culterra korrels en die zandgrond daar.

die korrels gebruik ik dit jaar dus ook p mijn duinspot. het verschil is alleen dat ik nu verse potgrond in de

toplaag gebruik zonder extra korrels (enkel lavameel erbij) zodat de planten makkelijker kunnen aanslaan.

 

ik ben sinds vorig jaar begonnen met kippemest en in het begin werkte dat meer dan goed.

nu ik dit jaar lavameel erbij gebruik gaat het zelfs nog een stuk beter. maar ook nu beginnen de tekorten

zichtbaar te worden. net als vorig jaar op de kippemest zijn de planten aan het einde van de voeding gekomen,

net voordat ze de bloei in moeten.

dit jaar zijn ze weliswaar iets groter geworden maar dat wijd ik aan het feit dat ik dus ook nog extra ecostyle

korrels heb gebruikt. (geloof 1 kilo per kuil extra bovenop de kippemest) maar ook deze zijn nu gewoon op.

daarom voed ik nu mijn planten nog bij met deze korrels (laatst nog net voor die regen langs kwam).

vorig jaar heb ik dat ook gedaan en toen knalde de planten ineens nog een meter extra in een week.

 

welke korrels je wil gebruiken moet je zelf weten. aangezien ik in de bossen al 2 jaar biologisch bezig ben

ga ik daar nog mee verder. zal alleen meer van die ecostyle erbij moeten gooien in het begin want nu krijg ik

via de toplaag niet genoeg meer de grond in.

als de biologische wilt gebruiken zou ik ongeveer een 200 gram per strekkende meter plant gebruiken.

 

als je de culterra gebruikt zou ik het iets anders doen. dat spul is best sterk.

in de duinen heb ik de planten eens een keer bij gevoed met die culterra. toen hadden we geloof ik het maximaal verzadigbare in 5 liter water, mee gegeven per plant. daar kregen ze wel lichte gele punten van. nog niet heel erg maar dat zat wel tegen het randje.

mijn aanraden is dan om bijvoorbeeld max korrels op te lossen in 5 liter en dat dan nog een beetje te verdunnen. 50-50 is wel overdreven maar zeg een 3e deel extra aan water dan zit je wel safe. je kunt er dan ook nog wat korrels los bovenop gooien zodat er ook nog wat intrekt als de natuur een keer water geeft.

geloof dat wij nu met 1 handje culterra korrels 4 van die duinplanten hebben bij gevoed, en dan nog wat kaliumnitraat erbij.

 

flink verhaal voor mijn doen maar hoop dat je er een beetje je conclusies uit kunt trekken

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

o ja, johnny en hack, ik kweek in dit zand :lol:

gallery_28379_18232_9858.jpg

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw hee een kilo korrels je bent niet bang en ook niet te zuinig daarzo!

 

Ik heb daar water vlakbij dus ik kan eventueel een beetje korrels oplossen maar ik ben gewoon bang dat ik ga overvoeden daar.

 

Ik denk dat de kleigrond waar ik op zit moeilijk uitgeput raakt, klei heeft een grotere oppervlakte en kan meer voeding dragen.

 

Ik kijk het nog even aan, als ze geel worden onderin dan gooi ik wel wat handjes culterra erbij.

 

Liever iets te weinig dan teveel.

 

@Johnny, ik had idd die dennenzand op het oog, het tweede plaatje ga je moeilijk vinden alhoewel ik ze wel eens gevonden heb in het zwart en in het grijs. Met kippemest ging dat best oke, alleen die spot werd gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat was eens om te testen. aangezien het in combinatie was met die kippemest wilde ik nog niet te gek doen.

snap nu ook wel dat het flink te kort komt. maar met bijvoeden komt het gelukkig nog een heel eind!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie wel eens die korrels gebruikt van BAC of House&Garden?

 

Ik heb ook wel eens gedacht om een handje of twee van die bio supermix erin te donderen, als dat in de binnentuin werkt dan ook buiten toch :D

 

Misschien is dat wel iets voor jou luf om die uitgeputte kuilen een trap in de goede richting te geven.

 

En wat vinden we van de complete organics uit de Sannies shop?

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biosupermix moet je altijd en overal bijgooien. Bent een dief van je eigen wiet als je t niet doet. Gebruik nauwelijks wat anders, alles begint bij n goede basis.

Sommige dingen in het leven zijn onbetaalbaar, voor t overige biosupermix.

 

Ben gvd verslaafd aan dat spul. Spul is zo krachtig dat er toppen aan mn tomaat groeien. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus jij past het ook buiten toe fluiter?

 

Denk dat ik maar eens een schepje door de koffie doe misschien schijt ik wel een onsje per dag uit, hoef ik niet meer te kweken!! :rofl

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron bio supermix werkt inderdaad supergoed,ik gebruik het zelfs bij mijn pepers.

Ik gooi er ook altijd extra Guano Kalong poeder bij,helpt preventief tegen ziek zwak&misselijk tekortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel altijd geweten dat het heel sterk en geconcentreerd is. Een bekende van me met een groot hok waardeerde zijn gebruikte aarde er ronde na ronde mee op en de ene ronde nog mooier dan de andere, dus dat het goed spul is is wel zeker. Alleen heeft het outdoor ook nut, misschien eens kijken volgend jaar.

 

Wat is de dosering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort middelen zijn leuk maar als je wat meer hebt staan niet te betalen. Ik zie het de boer in iedergeval niet gebruiken.

 

Volgend jaar lekker cheap ass aan de NPK korrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja bij boeren moet alles zo goedkoop mogelijk, kunnen we niet ergens een kuub of wat gier met z'n alle opkopen en dat verderlen onder de guerilla kwekers :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot inkopen is altijd voordeliger

En dan in maart / april een besloten beurs ruilbeurs houden ergens in Utrecht.

is een idee :whistle: :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik nu gebruikt heb voor mijn planten,

 

is gewoon universele potgrond.70L per gat

ong 300/400 gram kippenmest korrels

300/400 gram lavameel

2 handjes beendermeel ecostyle

2/3 handjes kalk van ecostyle

 

en heb laatst wat kunstmest bij gevoed. maar moet met dit probleem kalium toevoegen denk ik.

 

fan leaves beginnen aftesterven,

 

gallery_44345_18057_2012678.jpg

 

gallery_44345_18057_4230734.jpg

 

en dat groot inkopen lijkt me wel een goed idee! ben benieuwd wat ze ervan zullen denken haha als je met een vrachtwagen aankomt:P en Utrecht is wel te doen voor me! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat 400gr kippemest wel teveel van het goede is maar ik ben van mening dat je pas goed kan toepassen als de afwatering van je gaten ook goed is anders kan het niet goed uitspoelen en krijg je overvoeding.

 

Ik denk dat je overvoeding hebt. Ik had zakjes van 175gr afgewogen en van plan om dit per gat te strooien dit heb ik over 2 gaten verdeeld en gelukkig maar want geen tekorten vooralsnog 3 weken terug tenminste morgen of overmorgen weer kijken en npk strooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

dus jij past het ook buiten toe fluiter?

 

Denk dat ik maar eens een schepje door de koffie doe misschien schijt ik wel een onsje per dag uit, hoef ik niet meer te kweken!! :rofl

 

Ik heb dat vorig jaar ook gedaan hack , en nog gevraagt of het goed spul was , er kwam geen reactie op , nou ik kan je vertellen per gat een kopje van dat spul erbij , daarbij nog kippemest en lavameel en wormenmest .

Ik had niks geen voedings tekorten vorig jaar en nu wel , het is al leverbaar voor 33 euro heb ik gezien , een zak van 25 liter , dan is dat toch niet duur .

Laat dat 200 euro kosten op 150 planten , en je hebt geen klachten nergens over ,is het in mijn ogen dubbel en dwars dat geld waard .

Het word geleverd in gele zakken , en de originele van plagron .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet vast wel goedkoper te krijgen zijn. Je betaald uiteraard voor de merknaam Plagron.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Moet vast wel goedkoper te krijgen zijn. Je betaald uiteraard voor de merknaam Plagron.

 

Je bent toch zeker geen Zeeuw Johnny , die zijn zuinig , :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is biosupermix ook merkloos verkrijgbaar als het goed is. Wormenmest kan je ook zo ophalen bij een wormenkwekerij, ze zijn soms vaak wat blij om er vanaf te komen.

 

Denk dat het wel een toepassing is voor de volgende keer op mijn spot waar ik met plantzakken werk van worteldoek, zie Canna's how to topic voor het maken van deze zakken. Eerste keer toegepast, vorig jaar een plantgat gegraven maar zonder zak of wat gewoon een gat in de grond met daarin een zak grond van 70L en de andere helft de aanwezige grond met kippemest. Ging ook best ok. Dit uitgegraven en hier nog een nieuwe zak van 70L op gegooid en dit zonder toevoegingen in de worteldoekzak gekiept met dit als resultaat. Blijvende methode voor mij op spots waar je geen moer met de grond kan. De plant betreft een S5 en is 2m hoog.

 

gallery_43225_17838_3377937.jpg

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yesyes! Mijn Easy's gaan lekker, sommige 2,5m hoog. Ik meen dat ze aan het bloeien zijn maar een enkele nog geen teken van bloei.

Dus ik denk dat ik vanaf nu de weken mag gaan tellen.

 

Culterra NPK gestrooid, denk een 600-700gr over alle planten verdeeld de grotere iets meer dan de andere.

 

Waren trouwens wat stamrot plekjes daar waar ik afgebroken zijtakken eraf heb getrokken, had geen snoeischaar bij me helaas.

Was niet heel veel bijna niks, maar ik heb deze plekjes ingesmeerd met vaseline omdat ik dat ooit eens heb gezien ergens dat dat gedaan werd om de rot te laten stikken zodat er geen zuurstof bij kon.

 

Wat smeren jullie op plantwonden?

 

Trouwens, denk dat ik volgens jaar ook maar eens met koemest ga werken, dit is nog trager afgevende voeding en een enkeling op het forum zweert erbij. Nu jullie zeggen dat de kippemest opraakt is dat misschien een leuke toevoeging voor de laatste duur van de kweek. Kippemest is dus niet zo slow release als men beweerd.

Zal farmers house ook wel verkopen lijkt me.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hack op die rot wondbalsum smeren , eerst schoon krabben , en dan dat spul erover , en weg is het echt waar .

 

IK denk dat een hand koemest korrels niet slecht is erbij , volgend jaar gaat het heel groot worden hahahaahah

Dit gebruik ik Hack http://www.tuinartikeltotaal.nl/ecostyle-snoeibalsem-250-ml.html?utm_source=TT&utm_medium=affiliate&utm_content=4312&utm_term=http%3A%2F%2Fwww.onestopshop.nl%2Faanbieding%2Fecostyle-snoeibalsem-250-ml-kopen.html

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...