Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo hallo wietforum!

 

WakeAndBake is eindelijk weer awake en vol enthousiasme deze kweek (die hopelijk beter gaat als de laatste) met jullie te delen.

Allereerst een kleine opmerking; ik heb ècht geen behoefte aan opmerkingen over hoe lelijk of goedkoop iets in mn kast is. Ik recycleer graag, deels uit principe en deels uit noodzaak :whistle:

Ook zie ik het nut niet in van per se dure dingen te gebruiken als het gaat om kosten drukken van de aankoop van wiet :innocent:

Laatst had ik namelijk een opmerking over hoe amateuristisch en lelijk mijn zelfgevlochten net was (heb ik helaas niet meer). Een rol enkele draad is nu eenmaal goedkoper dan welke rol afsluiting of welk rooster dan ook wat ik op dat moment kon vastkrijgen en had me goed geamuseerd met het vlechten ervan :jump:

Maar genoeg gezeur haha...

 

De opstelling:

  • Kast: 100x60x70
  • Lampen: 6 TL-lampen van 18W, 2 spaarlampen van 8W en 1 spaarlamp van 18W
  • Ventilatie: 2 buisventilators als afzuiging; passieve luchtaanvoer en 5 pc-ventilators voor een lekker windje
  • Reflectie: radiatorfolie
  • Medium: Grond
  • Jaja zowat alle materiaal is gerecycleerd uit de vorige kast (de grond niet natuurlijk ;)) en heeft een paar maal verhuizen doorstaan
  • Scrog-net; nog te kiezen
  • Ouderwetse thermo- en hygrometer

De laatste dingetjes moeten nog afgewerkt worden -> Nog folie tegen de achterkant en deuren, nog een kabeltje vasthangen (te laat om nu nog met de hamer aan de slag te gaan helaas), de stekkerblok wegwerken/beschermen en de bodem van de kast beschermen.

Vandaag zijn de zaadjes aangekomen -> Dutch passion colour mix 4 -> Orange Bud, Blueberry en Mazar (feminized).

De eerste Orange Bud is de grond in gegaan met een plastic folie erover tot juffrouw Oranje haar hoofdje laat zien.

Temperatuur in de kast rond de 24°C.

En dan tijd voor beelden die meer zeggen dan woorden ^^

 

gallery_26473_18381_34153.jpg

 

gallery_26473_18381_68181.jpg

 

gallery_26473_18381_374461.jpg

 

gallery_26473_18381_199070.jpg

 

gallery_26473_18381_48141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat t een lelijk en goedkoop kastje is ziet t er leuk uit. ;)

 

$uc6

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Hahaha :lol: Bedankt voor het compliment!! En voor(al) het succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er geinig uit, ik zie wel overigens wat kieren her en der (buisfan, zijkanten).

Let erop dat dat goed dicht zit als je op 12/12 gaat voor het licht inval anders kunnen je plantjes vreemd gaan doen in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip! Zal ik zeker doen; was daarnet om materiaal gereden om er dan achter te komen dat het een feestdag is hier en alle winkels toe zijn ><

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes WakeAndBake .... .

 

Hopelijk een succesvol kweekjen voor u ;)

 

Ik moet ook nog achter pcventilatie gaan voor in mijn kastjen ... .

 

Feestdag, tja, medebelg loool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx! Hetzelfde probleem als vorige keer kan ik al niet hebben gezien ik eindelijk gefeminizeerde zaadjes heb :P

Niet meer de verrassing ballen ipv toppen te krijgen haha x)

Die zijn over 't algemeen makkelijk gratis te vinden; mensen die nog oude pc bak hebben. Of mss containerpark weet niet of je dat meekrijgt :P

Haha ja Onze-lieve-vrouw-hemelvaart... zo'n feestdag waar niemand ooit aan denkt behalve als op raadselachtige wijze alle winkels dicht zijn en je ineens beseft dat het 15 augustus is xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk in elkaar geknutseld. Zo heb ik op ongeveer dezelfde manier een kledingkast omgebouwd (zie 1e kweek in m'n handtekening), ook met een buisfan (dan wel met koolstoffilter erop), pc fans en radiatorfolie.

Ik ben benieuwd hoe e.e.a. bij jou gaat draaien, ik had er led lampen van ali express boven hangen en vraag me af of dit nu beter presteert (jij zit op 142w, ik kwam op een werkelijk verbruik van 88w met de 2 UFO's die ieder 135W aan led lampjes bevatten; 45x3W leds), als het goed is zit jij op ruim de helft meer watt dan ik had.

Ik ga je in elk geval volgen. Succes met de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt!

Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat geven; bloei heb ik nog niet echt kunnen testen met dit vermogen (en rest van set-up).

Laatste kweek had denk ik dezelfde set-up maarja dat was dan een mannetje..

Trouwens erg leuke test met de verschillende lichtbronnen!

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!

Gisteren heeft juffrouw Oranje haar hoofdje laten zien en hoera! het is een meisje (anders kan ik klagen bij D.P. :P)

Gisteren en vandaag ook aan het kastje verder gewerkt;

De bescherming voor de stekkers is geplaatst, alle wanden zijn nu reflecterend, latjes geplaatst tegen licht en er hangt een steviger slotje op wat ook helpt voor het licht.

Er komt nu nog enkel een heel klein beetje licht uit de achterkant. Die gaat ook nog afgewerkt worden met een plaatje/plankje dus komt helemaal goed :tu

Ben ook een bak van 25 liter gaan halen die zal gaan dienen als plantenbak; wat denken jullie van de inhoud hiervan t.o.v. de kast?

Scrognet is ook op maat gesneden en zal binnenkort opgehangen worden.

En dan weer beeldjes-tijd :D

 

Kopje net boven de grond (gisteren) (wat onduidelijk, sorry; het is het oranje puntje met wat groen aan in het midden :P )

gallery_26473_18381_206087.jpg

 

Kast vandaag na het werk:

gallery_26473_18381_60777.jpg

 

De bescherming van de stekkers; tevens luchtinlaat

gallery_26473_18381_248921.jpg

gallery_26473_18381_45585.jpg

 

En Juffrouw Oranje zo'n kwartiertje geleden:

gallery_26473_18381_330066.jpg

gallery_26473_18381_189081.jpg

 

We zijn vertrokken dus!! :dribble:

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de bovenkast van de "stekkerbekisting"/luchtinlaat bekleed met reflectie en het scrognetje geplaatst.

Dit is momenteel multifunctioneel en doet dienst als bloempothouder :likken:

Dit keer ook geen zelfgemaakt net maar eentje gekocht met mazen van 5 op 5cm (ongeveer dan toch want het kwam niet zo mooi uit als had gemoeten maar ach.. het hangt!).

gallery_26473_18381_128984.jpg

En het kleintje dan ook nog maar eens getrokken :wub:

gallery_26473_18381_236498.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede avond allemaal!

Heb de kast (bijna) helemaal afgewerkt. Moet enkel nog een schabbetje maken (morgen nog wat plankjes halen).

De bodembescherming ligt er. Het is geen ideale folie maar goed genoeg voor deze kweek (had ik nu eenmaal nog liggen).

Ook zijn de latjes voor het schab geplaatst. Morgen dus enkel nog 2 plankjes op maat zagen voor het schab zelf :)

gallery_26473_18381_80911.jpg

 

Verder heb ik de buitenkant afgewerkt met plankjes en nu komt er niks van licht meer uit de achterkant. Enkel de deuren nog ietsje lichtdichter krijgen maar dat valt al heel goed mee. (te zwak voor een foto ook alleszins :likken: )

gallery_26473_18381_94812.jpg

 

En vanaf nu krijgt Juffrouw Oranje ook klassieke muziek voorgeschoteld net als vorige keer :dj:

gallery_26473_18381_282244.jpg

 

En zo ziet ze er ondertussen uit:

gallery_26473_18381_205791.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een korte snelle beeldloze update :P

De kast is nu volledig lichtdicht; er komt geen spiertje licht meer door de kieren :verrygood

En heb 2 planken op maat gezaagd als schab.

Deze zullen sowieso nog wel eens te zien zijn; leek me niet de moeite hiervoor speciaal een foto te trekken.

Juffrouw Oranje staat verder lekker heen en weer te wiegen op de klassieke muziek.

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft muziek een meerwaarde voor je plant?

en kan dit ook huis of hiphop zijn?

met andere woorden, zie je een verschil met of zonder muziek voor je plantje?

de interesse komt doordat ik nog nooit gehoord heb van planten muziek laten luisteren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietkop: het schijnt van wel, ze zouden symmetrischer groeien, beter bestand zijn tegen ziektes en zelfs ietsje sneller groeien.

WF heeft er ook al een topicje aan gewijd, even gezocht:

http://www.wietforum.nl/topic/80646-klassieke-muziek-om-plantgroei-te-bevorderen/

 

Zelf heb ik te weinig ervaring om echt te zeggen of het verschil maakt; en om het echt te kunnen "meten" zou ik dan é dezelfde plantjes in exact dezelfde omstandigheden moeten kunnen zetten; 1 met en 1 zonder muziek :P

Ik zelf geloof dat het wel helpt. En alle beetjes die helpen zijn goed :D Wat betreft de stijl, dit heb ik me ook vaak afgevraagd. Had wel eens ergens gelezen dat plantjes niet zo erg veel van bas-klanken houden.

Er staat op de mp3 wel ook een afspeellijst met reggae om af en toe af te wisselen en dan hoop ik stiekem dat ze de bedoeling ook meekrijgt waarvoor ze gekweekt wordt :innocent:

 

@ Rockfort: Heeeerlijk nummer en fantastische groep :D Doet me er gelijk aan denken dat ik die eens aan mn collectie moet toevoegen!

En ze heeft gelijk mee kunnen genieten met mij!

 

Grts WaB

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte snelle update mèt beeld en weinig tekst ;)

 

gallery_26473_18381_2057.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van jou ziet er ook niet verkeerd uit

Ik wens je ook veel suc6

 

Grtz High ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker compact vrouwtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat begint al een mooi plantje te worden :)

verder zal ik mezelf maar naar klassieke muziek moeten leren luisteren dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ H1ghl1f3: Thx voor 't compliment en het succes!

 

@ Tjoe: Idd en voorlopig blijft ze dat; ook na het ietsje lager zetten en de verhuis naar haar definitieve bak :)

 

@ wietkop: Dank je! Haha om de reden dat je symmetrisch wilt groeien of vanwege het bestendig zijn tegen ziektes? :jump:

Binnenkort dus ook een foto van de jongedame in haar nieuwe bak.

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En binnenkort is vandaag dan al maar geworden :P

Ze staat nu in een bak van 25l in bio-aarde gemengd met wat bio-mestkorrels en wat kalk.

Bovenaan heb ik toegedekt met verhakselde takken uit de tuin. Dit tegen uitdroging en ook vanuit perma-cultuur oogpunt dat aarde nooit onbedekt is in de natuur ;)

Ze krijgt ook enkel regenwater.

Ze is mooi begonnen met zijtakjes aan te maken ook:

gallery_26473_18381_401426.jpg

 

gallery_26473_18381_436612.jpg

 

gallery_26473_18381_364802.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Weken sinds mn oranje dame het hoofdje boven de grond stak :)

 

gallery_26473_18381_174316.jpg

 

gallery_26473_18381_537228.jpg

 

gallery_26473_18381_453815.jpg

 

Ook begonnen aan de ombouw van een kleine diepvriezer om tussendoor stekjes in te groeien/bloeien; daarvan post ik binnenkort wel nog wat fototjes!

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van de diepvries met stekjes zijn te vinden in m'n andere topic :)

Juffrouw Oranje doet het goed, nog zo'n 10cm en ze staat op de bodem van de kast en dan kan het netje erboven :verrygood

 

gallery_26473_18381_429921.jpg

 

En heb sinds kort nogal wat bezoekertjes in de kast (fruitvliegjes) dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt m'n Drosera (Zonnedauw) op te splitsen in meerdere potjes.

Zo kan deze in de kast dienst doen als biologische insectenvanger. Hopelijk bevalt het deze ook in de kast ;)

 

gallery_26473_18381_187529.jpg

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...