Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mapitolover31

Mapitolover31 Wil Graag Geholpen Worden

Recommended Posts

voorheen had ik tempratuur problemen.

 

ik heb 2 afzuigers eentje 1500 afzuiger en 1200 inblaas allebei hangen boven de tent

 

 

ik kon mijn afzuiger met filter niet harder zetten dan 50% en dat is helaaas nog steeds hetzelfde...

 

daarom heb ik nog een filter gekocht

en 2de softbox ook aangesloten als afzuiger

afzuiger1 staat op 50% en nr2 staat op 25%

50procent wat afwordgezogen gaat de tent uit direct naar de kleine kamer en andere afzuiger heb ik terug de tent ingegooit.. en ik wil nog passief lucht vanbuiten de tent binnen halen vers naar binne met een sonoconnect 315mm of 252/

 

zou dit mijn tempratuur oplossen

 

mijn gedachte is 50% afzuigen direct de kleine kamer in

en die andere op 25% de tent in... wat ik afzuig als 25 gaat de tent weer in?

 

 

en directe sonoconnect van buiten naar binnen passief..

 

dus dan zuig ik 75% uit de tent waarvan 50 % de de kleine kamer ingaat waar ik een kast gemaakt hebt om het geluid te minimaliseren. en 25% gaat weer de tent in? alleen is dit wel voldoende

 

ik dacht nog een passief vers lucht vanuit buiten naar binnen..

 

 

mijn vraag is .. zou ik hiermee mijn tempratuur problemen verhelpen...

 

is dat wel goed 2de softbox afzuigen vanuit de tent en terug inblazen wat gefilters is.....

 

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bal lampen worden sowieso aardig warm in je tent, leuk in de winter maar kan in de zomer voor problemen zorgen. Je zult flink wat lucht van buiten moeten halen wil je dat gaan koelen. Die 1200m3 moet de lucht van buiten halen anders ga je dat niet kunnen koelen.

 

En uiteraard draaien in de nacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen, maar durf niet te zeggen of dat voldoende zal zijn. Want je blaast kamertemperatuur lucht naar binnen en frekt koelere lucht van buiten naar binnen aan. Dan zou de afzuiger flink aan het werk moeten. Hoe warm wordt het in je tentje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom kan die 1500 maar op max 50% draaien?

 

2 Afzuigers waarvan de ene zwaardere capaciteit wordt concurrentie en de mindere (de 1200) doet dus zo goed als.. niets en laat de grotere nog wat harder werken.

Die 50% en dan 25% ingeregeld op de andere krijg je dus een 650m3 en een 300m3 in de tent en als je dan met een zeg 800W zou draaien heb je wat je ook doet een probleem.

 

Zorgen dat de 1500m3 kan doen wat ie moet doen gaat je al een heel stuk verder helpen, dimmen en met slangen werken: leuk als je dat ingeregeld krijgt maar je hebt je aanvoer temperatuur onvoldoende onder controle dus alle kans om goed de mist in te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenmachine daarom heb ik de 2de filter aangeschaft omdat ik tekort kwam aan afzuiging.

nu ben ik van plan om de 2de afzuiger ook een filter te gebruiken en extra afzuiging..

 

mijn idee was eigenlijk 2softboxen afzuigen, waarvan 1tje terug de tent ingaat dan heb je 75% afzuiging en 25% inblaas met pasief 252/315 van buiten naar binnen..

 

loschild zodra ik harder ga afzuigen krijg ik geluidoverlast... ik hoor het duidelijk en het is irritant heb zo 2rondes gedraaid maar vraag niet hoe :D

 

ik heb wat fotos gemaakt hoe het nu erbij staat

 

gallery_38205_18013_2204298.jpg

 

gallery_38205_18013_76164.jpg

 

gallery_38205_18013_1260351.jpg

 

gallery_38205_18013_1342838.jpg

 

*kast geisoleerd:

gallery_38205_18013_357367.jpg

 

gallery_38205_18013_273747.jpg

 

gallery_38205_18013_280205.jpg

 

ik kan ook de 2de softbox naar de kleine kamer leiden en alleen pasief inlaat gebruiken maar weet niet of dat wel voldoende is voor vers lucht

 

mvg mapitolover

 

 

 

fotos van hoe die er nu bij staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alhoewel ik het bijna niet uit mn strot krijg moet ik lostchild toch gelijk geven.

 

Passief van buitenaf is bijna niet te doen als je de hele boel dimt. Een box van 1500m3 zou niet veel geluid mogen maken als hij fatsoenlijk inelkaat zit, dus met schuim en goed in de rubbers.

 

Die 1200 inblaas moet lucht van buitenaf inblazen, dan is het grootste probleem weg denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...