Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smokecloud

Wat Is Een Mooie Lengte Voor Een Amnesia Haze

Recommended Posts

He peeps ik heb een vraagje over amnesia haze,ik wou weten wat een mooie lengte is om mooie compacte toppen te krijgen,ik weet dat ze niet te lang mogen worden maar wat vinden jullie dan een goeie maar zeg maar ik heb nu een getopte staan begin week 3 bloei dag 18 op 25liter Coco die is 60 en een niet getopte zit nu op 75 cm,denk dat ze nog zo een 10cm bij krijgen is 70 cm niet te klein dan voor zo een grote pot en is ook nog een sativa..heeft iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind alles onder de 80 cm prima, formaat van de plant zegt bij nees niet alles over opbrengst..

Hoelang je voorgroeit bepaalt alles, en of je topt natuurlijk.

 

Bij mij zijn ze wel erg hoog geworden deze ronde, meter ongeveer en dat gaf mij wel wat stress of ze in de lampen gingen groeien... ik top niet btw, en groei 8 dagen voor, met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er ook aan hoeveel hoogte je Tot beschikking heb in je hok. Je moet natuurlijk rekening houden met de lampafstand. Gr klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man ik denk ook dat 80 cm een mooie formaat is hoop dat ze zo hoog worden getopte zitten nu op 65 cm nog tot vrijdag groeien ze door denk ik. Klaver en de hoogt heb ik wel ik heb 750 W hangen die heb ik tegen het plavond van me tent..bedankt voor jullie reacties jongens

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat nog wel even weten hoe lang ze uiteindelijk zijn geworden denk nog 5 dagen dan stoppen ze met groeien in de lengte dan gaan ze echt Bud maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu ook Amnees stekken staan en heb zelf de zelfden Problemen.

 

Bij mij zijn de Dames al 40cm en zijn vandaag pas overgeschakelt naar 12uur en nu Ben Ik bang Dat ze Te lang worden:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen lijkt me dan nog de beste optie... die meiden blijven nog een heel tijdje doorgroeien.

 

(Correct me if im wrong)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee je hebt wel gelijk hoor het is maar net hoe je het doet denk ik.ik had ze 10 dagen laten voorgroeien op jeffies tot de wortel er helemaal uit knalde onder to trouwens.daarna gelijk in de bloei met een ec van 1.2.ik heb er 10 niet getopt omdat ik ze nog wel klein vond.uiteindelijk moest ik ze wel toppen maar Bertje te laat wou het niet meer doen omdat het al een bloemetje was naja jammer maar die zijn nu 90 cm en de getopte zijn 75 cm en zit nu in de 4e week bloei dag 27.de meiden doen het wel goed.had 3'weken problemen met me CO2 sensor dus die had ik opgestuurd kreeg ik een nieuwe zonder te betalen gewoon garantie en ik heb die sensor en controller in november gekocht echt strak van airsuplys tof echt nu ben ik blij dat ik weer kan knallen

 

Ik had ze dus laten voorgroeien onder tl lamp hahah geen to dat doet die iPad van me hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wie mogen ze niet te lang worden?

 

Zou ze zo hoog laten worden als mogelijk, het is altijd zonde om je planten tegen te werken in hun ontwikkeling. Bang dat ze door het dak groeien zou ik niet zijn, de lengte wordt ook bepaald (geremd) door de grootte van de potten en je kunt de planten nog alle kanten opbuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het onhandig als ze zo idioot groot worden, en de hoogte brengt de hoofdtoppen te dicht bij de lampen.

En met veel te grote planten houd je ontzettend veel fluf en andere ellende over, ik draai juist met amnees omdat ze aan het eind vd run bijna alleen nog maar stam en top zijn.

Ff de bladeren eraf en ik kan ze zo te drogen hangen ipv van uren lang bladeren en fluf te knippen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker je moet ze zeker kort houden als je de hoogt niet hebt.maar amnesia getopt ziet er echt heel mooi uit net een kerst boom hahah prachtig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week de nieuwe dames in de voorgroeitent gezet, deze ronde ga ik ze ook onthoofden.

Huidige ronde is nog niet klaar, maar verwacht dat het resultaat tegen gaat vallen.

Planten zijn te hoog, hebben te warm gestaan, paar keertjes te droog gestaan, moet nog wennen aan mijn nieuwe voedingslijn enzovoort..

 

Komende run word beter. .. i hope!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubbel power het is omdat ik ze in een ten heb staan met 750w die al tegen het plavond van de tent zit als ze hoog worden dan word de hoofdtop fluffie en de onderste topjes zijn dan wel mooi dat is net de lengte die je krijgt als je ze topt.

 

Als het goeie stekjes zijn zou ik ze maar hooguit 4 dagen laten voorgroeien.zelfs in de bloei groeien ze nog door tot week 4 haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meter tot 120cm met een goede lamp en kap (beide heb je) erboven.

Heb je van boven tot onder plokkies en hoef je maar 1x te toppen.

Zoals jij een rondje doet mag die 25ltr wel maar werkt je tegen, ze verzuipen qua wortels in die pot, vullen ze nooit mooi zo dus profiteer jij niet optimaal.

 

Wil je die 25ltrs blijven doen check dan PH's Amnees topics over hoe aan te pakken, dat ze knallen indien voorgegroeid onder tl en dan HPS is mij niet onbekend.

Ik zou,als de manier zoals je het aanpakt je ding is, overwegen om naar 11ltrs te gaan, meer dan zat voor een week of 10-11 en dan worden ze alsnog een meter.

 

Hele grote potten heeft alleen zin als je medium ook benut, wil je dat doen moet je langer voorgooien en met Nees stekken is dat nu net wat je later vaak zo bezuurt met dat soortje :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het altijd op 25liter Coco gaat altijd wel goed hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een CO2 generator er in staan. en heb gelezen dat als je met CO2 werkt dat je de plantjes niet langer moet laten worden dan 1 meter.dacht dat is misschien wel logisch zo een lange plant geeft vaak wel flut als hij te dicht nabij de lamp zit.torentjes gaan ze sowieso maken dan.maar dat vind ik niet erg op dat moment maak ik het gewoon af lekker afvloeien meestal pak ik wel 70 gr per plant.maar weet dat het zeker 10x beter kan hoor,daarom kunnen we beetje van elkaar leren✌

 

Bedoel af bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lost child he dus als je ze gelijk in de bloei doet dan hebben ze een kleine wortel? Maar ik geef nog 3 weken in de bloei wortel meststof mee en enzymen is dat niet genoeg dan om wortel aan te maken? Als ik ze zeg maar ga knippen en ik trek een plant uit z'n pot dan zie ik echt overal wortel helemaal rondom en overal zit wortel...dan zit het toch wel goed of bedoel je wat anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

WoW!!!!!!

 

 

Ik zit nu in het begin 2de week en heb de helft van de planten nu op 60cm en ze mogen aar 90 tot 95groot worden.... De andere helft voor aan is maar 35-40cm want laster geworteld en 3dagrn minder groei... Moet ik nu alle planten toppen achterin? Het zijn 40 plantjes op 2,5m2 achterin.... Lijkt mij beetjes vol te worden getopt... Of moet ik er dames uit halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omzoomde allemaal toppen maar zeker ook voorgroeien minimaal 3 dagen

 

Omzoomde allemaal toppen maar zeker ook voorgroeien minimaal 3 dagen

bedoel ik zou ze allemaal toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...