Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jinxed

Coffeeshop Groningen

Recommended Posts

Hallo mederokers,

 

Ik woon in groningen als student zijnde en ik vroeg me toch af welke coffeeshops jullie zouden aanraden!

 

Ik kwam tot een half jaar geleden regelmatig bij de upper 10, alleen ik werd letterlijk gek van de hangjeugd die voor de zaak staan en lopen te loeren naar iedereen die naar binnen loopt.

 

Medley ben ik ook een paar keer geweest alleen ik vind de kwaliteit niet heel super en door het afhaal loketje vind ik het erg onpersoonlijk en voel ik me er nooit welkom.

 

Op dit moment kom ik vaak bij de Metamorfose omdat ze daar redelijk wat keus hebben qua hash en tot op heden hebben ze me altijd goed geholpen. Nadeel vind ik aan de meta dat het vrij duur is voor wat je krijgt.

 

Vliegende hollander ben ik nog nooit geweest maar ik zal zodra ik weer mobiel ben (gebroken enkel atm) er zelf een keer langs gaan.

 

Ben erg benieuwd wat jullie ervaring is met de coffeeshops in Groningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bwah,

 

 

Twijfelachtige tekst verwijderd.

Edited by djbroertje
normaal reageren

Share this post


Link to post
Share on other sites

die schijtopmerking van jou Witte, kan je daar misschien meer over kwijt?

 

de topicstarter stelt een legitieme vraag , en jij mikt een kruiwagen kuthouding ertegenaan.

dan mag je dat op zijn minst onderbouwen

 

ik gok erop dat de topicstarter over paar jaar pas een woningsituatie heeft om te kweken , want meneer is student.

hangjongeren mochten hopen dat ze student zijn.

Jij scheert iedereen die de shop bezoekt over een kam

mag ik dan even kotsen

 

ps , voor goeie wiet moet je bij RETRO zijn, aan het boterdiep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de oosterparkbuurt moet je wezen.

 

Hoe heet die shop?

 

die schijtopmerking van jou Witte, kan je daar misschien meer over kwijt?

 

de topicstarter stelt een legitieme vraag , en jij mikt een kruiwagen kuthouding ertegenaan.

dan mag je dat op zijn minst onderbouwen

 

ik gok erop dat de topicstarter over paar jaar pas een woningsituatie heeft om te kweken , want meneer is student.

hangjongeren mochten hopen dat ze student zijn.

Jij scheert iedereen die de shop bezoekt over een kam

mag ik dan even kotsen

 

ps , voor goeie wiet moet je bij RETRO zijn, aan het boterdiep.

 

Ach, kan me er enigszins wel in vinden aangezien hij misschien een slecht beeld heeft van de jeugd/studenten/hangjongeren.

Gelukkig kweek ik deze zomer zelf voor het eerst ook. Maar dat neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar welke shops goede wiet verkopen.

 

Bedankt meneer Jansen, ik zal binnenkort iemand er langs laten gaan omdat mijn enkel momenteel gebroken is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren ben ik zelf in taverne Oasis geweest, opzich een leuke tent met vriendelijke verkoper. Buiten hebben ze tafeltjes om te roken en het ziet er vrij netjes uit!

 

Ik heb wat chiva gehaald daar en wat een top was het, enorm compact en heerlijk zacht tijdens het roken. een lekkere indica dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut een aanrader , veel bekende soorten , acapulco gold en meer van dat soort klassiekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn heel veel shops in groningen maar naar mijn mening zijn er maar drie de moeite waard om eens een wietje of wat hash te halen enof even te gaan zitten.

Dat zijn de "Retro" de "Taverne Oasis" en de "VliegendeHollander"

 

Misschien ben je al bij ze langs geweest maar denk zet ze toch even op een rijtje voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

retro en vloegende hollander hebben laatste maanden een kwaliteitsval ondergaan

te vaak rommel gehaald

een keer zelfs een dag benauwd geweest van de critical van de Vliegende Hollander

daar was iets mee gedaan , ik gok op een pesticide

had vroeger een hoge pet op van de vliegende hollander, maar alle achting is inmiddels verdwenen.

de frisse wind die er nu waait stinkt een beetje; het personeel is supervriendelijk , maar het beleid is wat ruwer geworden lijkt het wel. Schijt aan de blowers: afhalen , en oprotten. geen kopjes koffie of verse sapjes

voorbij , die zondagochtenden klassieke muziek en goede wiet.

 

ik zal nu nog beter erop letten weit op zak te hebben van mezelf op dit soort momenten ( even geen wiet op zak dus dan maar naar de shop)

 

wat me ook opvalt is dat er geen koffie of rookplek te vinden is, op een paar plekjes na

en dat de vliegende hollander prachtig is verbouwd is leuk en wel , maar dat lijkt ten koste te zijn gegaan van de kwaliteit.

 

de coffeeshopseigenaren willen wel de lusten ( kilos verkopen) maar steeds vaker niet de lasten ( koffiekopjes afwassen en asbakken legen)

een hele shopcultuur is heengegaan

wat er over is ...een trieste rij afhaalloketten , met nog triestere kwaliteit\

en de rookplekken die over zijn , die geven een klinisch statisch gevoel

grote uitzondering is de shop in de Oosterpoort..de fijnste plek om te blowen van alle Groningse shops.

lekker bruin gezellig interieur

onderuitzakken, en uit het raam staren

 

Een oase aan sfeer ;)

 

NB : er is een zo sterke behoefte aan goede wiet , dat een goed partijtje snel weg is.

dus het plaatsen van goede soortjes gebeurt ook niet online.

een aanhoudend gebrek aan goede wiet , dat valt wel af te leiden

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Oasis kom ik nu ook helaas mijn wiet halen omdat ik nu leeg ben.

Maar ik ga er nooit zitten, is mij veel te krap en altijd veel van die buitenlanders die denken dat het hun prive shop is ofzo.

 

Personeel is altijd aardig en help je wel als je er om vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom op veel plekken in het land vanwege m'n werk en ik heb dan ook verschillende shops bezocht uit pure nieuwsgierigheid en ik kan niet anders dan het verhaal van Meneer Jansen bevestigen.

Het begint er op te lijken dat de gemiddelde coffeeshop meer op een apotheek begint te lijken, afhalen en opzouten.

Hoewel en gelukkig ook nog shophouders zijn die er wel 'n leuke tent van willen maken, bij mij in de gemeente kun je overal nog gewoon binnen roken, wat te drinken bestellen en aan de flipperkast hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden klagende klanten trouwens nog steeds weggestuurd en afgeblaft bij de Metamorfose?

 

hebben ze nog steeds dat geschifte systeem van soorten benamen ? ( higher= tweety , stoneder= bommen berend)

kijken ze je nog steeds zo kritisch en kut aan als je een ander zakje wil in plaats van het verneuk zakje vol tak en blad?

Heeft het personeel ook nog steeds non stop gebbetjes met elkaar waar je als klant lijdzaam naar moet luisteren terwijl je staat te wachten?( sommige personeelsleden , niet alle)

 

kortom : Metamorfose; nog een reden om je eigen wiet bij je te hebben.

Prima koffie, onbetrouwbare kwaliteit wiet, dubieuze sfeer.

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal Jansen.

Het is nog precies zo als jij hier boven beschrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inkoper meta is drankliefhebber, geen blower. Dat is het grootste probleem

Goede wiet zou veel goedmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opkopers hebben vaak weinig verstand van wiet, recent hield iemand een top Amnees van mij omhoog en zei dat het geen Haze was. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees is ook eigenlijk geen haze :)

 

haze is thai/mexican/columbian, lelijke fluffie wiet dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat de amnees een Super Silver HAZE van HY Pro was.

 

en dat soma er tig keer een aziatische indica in heeft gekruisd....en dat die amnesia wordt genoemd

( en de eerste keer dat ik er een top van zag , vroeg afgebloeid op 7 weken , dacht ik dat het een K2 was)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor zoveel verhalen over Amnees dat ik niet meer weet wat het nou is, maar wat ik wel weet is dat de plant die ik heb en welke Amnees wordt genoemd compacte toppen en een heerlijke roker geeft. Daar doe ik het voor. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, sluit ik me volledig bij aan.

 

Ook al heb ik ook maar de standaard stekkenamnees, ik wordt er wel blij van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg net een zakje onder ogen dat bij de retro is aangeschaft

het huismerk Retro stond eerder voor eersteklas wiet

 

dit keer hebben ze kennelijk zo harde teringschijt aan hun klanten dat ze te LAF zijn te zeggen dat het ordinaire Pauper Plant is

 

heren van de retro: kutzooi geleverd dit keer , want zelfs een goede powerplant is smerig

doe eens eerlijk zijn

geen renaming, verkoop het voor wat het is

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen je, ja het zijn boefjes inderdaad, ze kopen gewoon alles in wat ze kunnen vinden, ze vroegen mij zelf om wiet :head_hurts_kr:

Ik heb alleen genoeg voor mijzelf van mijn tentje, en zelf soms te weinig en daarom was ik dus in de shop.

Laat staan dat ik genoeg heb voor een shop, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat renamen hebben ze hier in de regio ook een handje van hoor, dat is niks bijzonders...

 

Ik heb al een tijd geen PP meer gerookt, het was idd niet een van de lekkerste soortjes qua smaak maar hoe en wat precies weet ik niet meer. Thc zit er met bakken vol in, daar ligt het niet aan...

 

Nog ff geduld, dan heb ik weer een zakje vol van dat spul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP heeft weinig stonedheid, weinig geur, daardoor weinig sturing in het effect.

ik voel er echt heel weinig van , tot ik heel veel ervan gepaft heb , en dan ineens zijn mijn ogen volrood en ben ik gewoon, tsja , nuchter en traag.

 

het is fake weed

bullshit herb

buckler cannabis

 

Het feit dat het gerookt wordt , en gekweekt wordt maakt dat ik ook veel blowers en growers niet serieus neem

er zijn genoeg soorten die snel groeien , makkelijk stekken en veel gewicht geven

uitsluitend en alleen PP levert NOG meer smaak in voor wat extra hittebestendigheid.

Het blijft bij hitte en ondeskundig kweken een compacte top

 

MAAR HET IS ZONDE van de monies om te kopen

het is weggooien van een paar duppies per gram het te kweken

 

succes daarmee zou ik zeggen

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...