Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Plant

Erg Veel Kleine Plekjes Rot

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb dit jaar drie kleine white diesel haze autoflowers staan (van White Label). Ze staan nu al een tijdje in de bloei

en zijn altijd mooi gezond geweest.

Nu beginnen twee van de drie planten op heel veel verschillende plaatsen toprot te krijgen (dode bruine of geel wordende blaadjes in de toppen die je er meestal gemakkelijk uit kunt trekken). Nu vond ik het al vreemd dat ze überhaupt toprot kregen, aangezien ze met regen op tijd binnen worden gezet en als het 's nachts erg koud wordt, worden ze ook binnen gezet.

Ik vond het alleen zo raar dat het op zoveel plekken, die niet eens bij elkaar in de buurt zitten, optreed (heb al stuk of 10 kleine toppen eruit moeten knippen). Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan is?

Ik vroeg me misschien af of ze een soort ziekte konden hebben, die zich via de sapstroom verspreid en zo op verschillende plekjes toprot veroorzaakt (al bestaat zo iets volgens mij helemaal niet).

Ik zal ze al graag willen oogsten om verdere schade te voorkomen, maar als ik ze onder een microscoop bekijk zijn de trichomes nog niet helemaal wit troebel, maar ook niet 100% doorschijnend. Ik neem dus aan dat ze eigenlijk nog wel even moeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rot = schimmel = verspreid zich door de lucht

 

als het echt rot is, WEGKNIPPEN, kun je niets meer mee, misschien is de rest wel te redden... misschien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt veel te offeren valt er niet met een AF..

 

Beter wiets dan niets.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekend verschijnsel. Had bewust twee autoflowers in mei geplant. Dacht kunnen ze mooi in warme, zonnige periode afbloeien. Krijgen we herfst in juli. Beginnersfout gemaakt door vochtig in een kas te zetten en nu halve plant weggeknipt. Overigens was de hars zo plakkerig (autowhite widow) dat ik knijpblaren op mijn vingers heb van mijn pogingen hars van mijn vingers te rollen :). Iemand tip hoe je dat doet? Had graag balletje hasj van gemaakt maar kreeg het er niet af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramen en deuren altijd open als de bloei begint anders is de kas een wietvernietiger..

Bodem afdekken met zwartwit folie met plantgaatjes erin kan de lv nog vrij laag houden maar doortrek is me belangrijkst gebleken.

 

Hoe groter de kas hoe makkelijker klimaatbeheersing schijnt maar de stelregel dat dat vanaf 15m2 zou gelden lijkt me onzin. Denk dat dat pas bij een veelvoud daarvan gaat gelden.

 

Suc8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

Heb nu alles eruit geknipt en hoop dat het daarbij blijft, hou anders niks over haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf wel rationeel eh.

De helft offeren kan t waard zijn als je daarmee de rest af kan bloeien maar van niks kende ook nie roken..

 

Ze remmen de rotten maar vullen de potten.;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plant

((bijna)) allemaal helemaal witte(milky) trichomen is high wietje.

Kan geoogst worden

Wat amber erbij is mooi meegenomen

@band of brothers

Met zuivere vinger niet te hard over harsvinger gaan en er zullen zich balletjes vormen : in het begin best zelfde richting wrijven aanhouden.

Met mes afschrapen lukt soms ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat, maar nog bedankt voor jullie reacties.

Ik zit inderdaad te wachten tot de trichomes wit zijn aangezien ik de voorkeur aan een high geef. Ik bekijk de trichomes regelmatig onder een microscoop, maar zie tot nu toe niks wits. Op een paar enkele amberkleurige na is alles nog steeds helemaal doorzichtig (helder). Vind dit behoorlijk raar aangezien het autoflowers zijn en al minstens 8 weken in de bloei staan. Verder nemen de planten ook bijna geen water meer op, wat volgens mij betekende dat ze wel klaar moeten zijn.

Iemand enig idee waarom er geen witte trichomes zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn gewoon niet te selecteren, je maakt een cross op gevoel en geluk daar komt niks geen wetenschap bij kijken...

Heb je nou meerdere stekken van bijv een erdbei regulier dan kijk je na meerdere keren hoe schimmelbestendig ze is en dat kan je schudden als je autoos kweekt/breed.

Daar komt bij dat autoos 99% ruderalis zijn en daar zit weinig power in zowel potentie als afweer(valt niet te selecteren is alleen gebruikt voor het autoflower gen) dus dit krijg je steeds meer helaas....crosses voir t geld niet voor stabiliteit.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah vandaar. Dan worden het de volgende keer maar geen autoflowers. Iemand enig idee of de trichomes wel ooit nog wit gaan worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt ze liever amber ofzo maar goed ik hoop t voor je en plaats even een foto kunnen we beter oordelen?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb foto's ervan proberen te maken, maar ze zijn niet erg duidelijk:

gallery_30945_18223_1095332.jpg

 

gallery_30945_18223_140566.jpg

 

Er beginnen toch a redelijk wat amberkleurige trichomes te komen (niet heel goed te zien op de foto).

 

Verder was er een plant waarvan bijna alle toppen sinds een paar dagen geel/bruin beginnen te kleuren. Dit gebeurd van buiten naar binnen af en er is verder (ook niet in de toppen) iets van schimmel te vinden. Ook de blaadjes kunnen er vrijwel niet uitgetrokken worden. Zou dit toch toprot zijn, of iets van een voedingstekort? Ik geef de planten al weken geen voeding meer, waardoor veel grote bladeren geel beginnen te kleuren en afsterven. Verder heb ik ze een paar dagen terug ijswater gegeven om te kijken of dat iets van positief effect had op de topvorming. Zou een van deze twee dingen er iets mee te maken hebben?

Hieronder een foto van de plant.

 

gallery_30945_18223_3148671.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze oogsten en niet eens twijfelen zeg ik want is aardig rijp hoor en win je niks mee door te laten staan.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah mooi! Zouden die gele/bruine stukken op die onderste foto kunnen komen omdat de plant al aan het afsterven is o.f.d.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een mogelijkheid maar kan ook toprot zijn...

Moeilijk te oordelen ik zou ze maar eens openplukken.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Overigens was de hars zo plakkerig (autowhite widow) dat ik knijpblaren op mijn vingers heb van mijn pogingen hars van mijn vingers te rollen :). Iemand tip hoe je dat doet? Had graag balletje hasj van gemaakt maar kreeg het er niet af.

 

Een niet al te scherp aardappelschil mesje en dan voorzichtig van je vinger af snijden, zoals je een kassschaaf gebruikt. Kijk uit dat je het niet te hard doet anders snij je je in je vinger, of je krijgt stukjes vel mee in je hash en dan is het verpest. Bij mij werkt het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...