Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fujikawa

Ph Stabiel Houden Dmv Co2 Generator In T Water Met Dwc

Recommended Posts

hallo leden ik kijk al een geruime tijd mee op dit forum en ben dan ook geen vreemde hier :whistle:

 

is het mogelijk om ipv te minnen met ph- ook gebruik te maken van een c02 generator(tje) die betijds aanspringt in me dwc mocht de ph toch te hoog oplopen?

wat zijn hiervan de gevolgen van met betrekkening tot de wortels en evt ec waardes of temperatuur?

 

dit lijkt me een beter systeem dan ph- te gebruiken omdat deze vloeistof, onaangelengd of aangelengd tot bijv ph4,5/ 5 (op zichzelf ook schommeld) langs de wortels vloeit en toch enige stress veroorzaakt door de ph schommelingen.

 

greetz

Edited by fujikawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo wietefras, het gaat hier om een automatisch systeem. en vroeg me af of t niet mogelijk was zodat t minder stress opleverd van de ph- die langs de wortels vloeit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je topt je vat af met zeg 1 litertje water waarin je ph- hebt gedaan, direct ph- in een DWC bak is een nono al hangt het helemaal van de grootte van je bassin af.

Na een paar keer oefenen weet je hoe laag de ph moet zijn van dat litertje wil je tussen .. en .. ph uitkomen (laten schommelen tussen zeg 5.6 - 6.3).

Strak sturen op de ph is nergens goed voor, een verloop pakt veel beter uit en haal je ook nog eens alles uit de voeding.

 

Lijkt me ook een stuk duurder dan een goede uit zelfde voedingslijn ph-, met alleen c02 tov de voedingsbuffer ga je het vrees ik niet redden en blijf je co2 flesjes aanslepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels van een plant zien ph- als voeding en op CO2 zitten ze niet echt te wachten (de wortels).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi leden, heb me wat verder verdiept en met jullie argumenten ga ik t op de ''normale manier'' doen door te druppelen met ph- (aangelengd)

 

mijn dwc-bak is zo'n 130L. en volgens de canna site is dit hun schema:

 

Light:

gallery_45057_18363_25398.png

 

medium:

gallery_45057_18363_7032.png

 

iemand ervaring met canna aqua? ben van plan om de gehele serie te kopen a €300, en mijn vraag is of dat wel allemaal nodig is;

 

-Aqua Vega

-Aqua Flores

-RHIZO TONIC

-CANNA ZYM

-PK13/14

-CANNA BOOST

 

en is de rhizo tonic en zym wel geschikt voor dwc?

duur geintje zo elke kweek/week zoveel nutes erdoorheen..

Edited by fujikawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet alles is nodig de boost is peperduur en je gebruikt al PK dus zonde van je geld, gewoon goed spoelen enne wat bedoel je precies met aangelengd druppelen? Ga je dan 1lr in je vat druppelen ouzo?

 

Vul emmer, meet je vat en stel dan water in de emmer zo af dat je rekensom doet, je streefgetal ph is 5.6-6 met de Aqua (zorg wel dat je de juiste uitvoering hebt, zacht of hard water maakt wel degelijk verschil oa qua calcium en ph buffering).

 

bak ph 5.9, emmer water uit de kraan 8

 

8+5.9/2 = 6.95 oeps je zult dus de ph van die emmer water met minimaal 1 vol ph punt naar beneden moeten halen en dan aan je reservoir toevoegen.

 

nu is 5 of 10ltr misschien niet genoeg om enig effect te krijgen, daarvoor geldt geen stelregel en zul je zelf kundig met je meter en aftoppen van je vat om leren te gaan, ik kon het met 1ltr op een 60ltr bak de 2e ronde, ideaal was dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...