Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bigP

Geen Compacte Toppen

Recommended Posts

Dag,

 

hierbij de vraag werk met opti 4s en co2 maar krijg geen compacte stevige harde top?

hier en daar rond gevraagd maar nooit duidelijk antwoord gehad om te voorkomen.

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken, die zegt dat het wel eens te warm kan zijn.

 

Volgens mij zijn er hier niet veel mensen met een glazen bol, dus lijkt het me handiger om heel veel meer informatie te geven over je situatie en er nog wat foto's bij te zetten, dan heb je kans dat er een oorzaak naar boven kan komen.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn glazen bol heeft t over ploftoppen...hoog ppm enz enz :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien maak je de fout door te denken dat je met een opti (waarschijnlijk Pro 4 in plaats van 4s) en Co2 een hoge opbrengst haalt, maar dat je uberhaubt geen ervaring met kweken hebt en dan werkt het tegen in plaats van mee in het geheel..

 

en als je te beroerd bent om is goed te zoeken naar wat de oorzaak kan zijn van je probleem en dan zo'n onduidelijke vraag stelt zal je geen goed antwoord krijgen..

 

opti, co2, warmte en voeding moet je heel goed op orde hebben, dan haal je mooie opbrengsten, maar goed waarschijnlijk klopt je afstelling niet dus daar zal de fout zitten

 

succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

draai op maptio doe 2 weken voor groei op 18/18

heb 10 onder 1 lamp. ( dimlux 600w )

 

 

bij 3e week start 600ppm

doe om de dag opvoeren met 100ppm.

bij 1000ppm bouw ik om de 3 dagen 100ppm omhoog.

stop bij 1400ppm. laatste week bouw ik weer af met om de dag 100ppm lager te gaan.

 

climaat is dan 32 tot 34 graden en misschien heb ik op dat moment nacht tempratuur te laag 22 / 23 graden.

 

Mijn EC begin ik mee bij 1.5 / 1.6 PH 5.5 en bouw hem op na 3.0 met PH 5.8 / 6.0.

 

ik draai nu 1.5g per W maar ben niet te vreden over de qualiteit daarom stel ik hier de vraag.

Aangezien meedere personen bij mij in de omgeving zeggen dat het meer voor komt als je gebruik maakt van opti met co2.

bij haze heb ik hier nergens last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf geen co2 kweker maar ploftoppen zijn me niet onbekend..

 

Wat mij wel opvalt is dat je vrij summier bent net je data voor de apparatuut die je gebruikt dimluxen opti co2.

 

Jij komt eigenlijk alleen met je temps ec ppm

1,5 gr/watt heb je geeneens co2 voor nodig dus zo tevreden zou k daar niet mee zijn.

Van welke opties is jou opti voorzien ?

Hoe regel je je voeding ?

 

Co2 is mooi spul maar geeft pas echt meerwaarde als je alles goed op orde hebt zie t als fine tunen op een gegeven moment zit je echt aan de max van je hok dan valt er nog een laatste winst uittehalen door toevoeging van co2

 

Mischien eens een idee om de co2 te laten voor wat t is deze en aankomende ronde en eens te kijken hoe je t voor elkaar krijgt zonder ?

 

En dan ook nog je genetica de ene soort is niet de andere over t algemeen is een echte haze ook wel wat luchtiger als een strakke indica natuurlijk

 

Maar een foto tje zou wel leuk zijn imderdaad.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 gr/watt heb je geeneens co2 voor nodig dus zo tevreden zou k daar niet mee zijn.

Van welke opties is jou opti voorzien ?

Hoe regel je je voeding ?

 

 

 

Ja hoor jij draait zo maar ff 1,5 gram de watt of alsof het niets is. :wave:

 

Hij heeft vast een opti zonder koelfunctie. :whistle:

 

Bewateren doet ie was met het gietertje. :wave:

 

 

De rackers en cityboxers van deze wereld draaien met opti, CO2 en een perfect hok 1,2 maar jullie draaien zo maar even 1,5 gram de watt. Met een 20 weken soortje of 1 gram de watt fantasie zeker. :innocent:

 

 

TS waarom kweek je zo warm? Of geloof je nog in de fabeltjes dat je dat met CO2 moet doen? Ook zou ik tot max 1000PPM gaan.

Edited by Johnny_Sack
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding gaat automatisch 4x per dag. en stel hem dan zelf om de week de aantal seconden in.

 

Ik heb eerder met minder co2 gewerkt en scheelt mij op het eind te veel in gewicht. als ik op 1000ppm blijf zitten.

word gewerkt met PVC leiding en sproeiers.

 

heb een snel bloeier NLx 7 weken.

en dan is het nog niet slecht wat ik draai 1.5g ofwel?

 

Ik zit alleen met de kwaliteit dat het niet stevig is.

Edited by bigP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je NLX niet compact krijgt moet je aardig klooien hoor. Want die worden knoeterhard. 32 graden is wel aardig aan de hoge kant, 22 als nachttemperatuur is goed. Die 32 moet naar 27 want 10 graden verschil is veel te veel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai nu 1.5g per W maar ben niet te vreden over de qualiteit daarom stel ik hier de vraag.

 

maar krijg geen compacte stevige harde top?

 

Iets klopt hier niet... :whistle:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou er niet kloppen dan? als ik zonder co2 draai krijg ik stevigere toppen en heb ik het idee dat de kwaliteit beter is als MET co2.

De kwaliteit is niet slecht met co2 maar probeer het gewoon te verbeteren.

 

En ze hebben mij dat van de tempratuur verteld en heb het ook paar keer gelezen op verschillende forums.

vandaar dat ik met co2 bij hogere ppm de tempratuur op 32 graden zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou denk ik heel veel op kunnen steken van Gueswho's topic, die dacht met co2 ook wel ff over de grens te kunnen gaan.

 

Over co2 kweken gaan me er toch verhalen..

Hoeveel PPM heb ik geen verstand van, wel dat je met het zo snel omhoog brengen van de PPM en de EC naar 3 rammen op een 7wk soortje op 32C lekker straf bezig bent

 

goh man, je kunt best goed kweken als je dan ruim over de 1gr/w gaat en geen ploftoppen hebt.

Plemp je wel genoeg PK?

Dat mis ik dan in deze, einde week 4 beginnen en week 6 eindigen, 10dgn spoelen werden mijn NLX'jes (Alien) knetterhard van op kokos en als je dan zo ramt moet je wel wat extra doen op dat vlak want alleen maar uit voeding en wat supplementen komt het niet.

 

Mijn advies:

Laat je Opti zijn werk doen en zie de co2 als aanvulling en je stelt dat het niet werkt met lagere waarden maar als je alles nu eens wat gelijkmatiger liet verlopen ipv zoals nu op het randje te gaan zitten, ga je misschien wel merken in compactere toppen omdat plantprocessen nog een beetje de kans krijgen en gaat de wiet er stukken op vooruit..

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog. Over paar weken foto erop zetten

 

Je zou denk ik heel veel op kunnen steken van Gueswho's topic, die dacht met co2 ook wel ff over de grens te kunnen gaan.

 

Over co2 kweken gaan me er toch verhalen..

Hoeveel PPM heb ik geen verstand van, wel dat je met het zo snel omhoog brengen van de PPM en de EC naar 3 rammen op een 7wk soortje op 32C lekker straf bezig bent

 

goh man, je kunt best goed kweken als je dan ruim over de 1gr/w gaat en geen ploftoppen hebt.

Plemp je wel genoeg PK?

Dat mis ik dan in deze, einde week 4 beginnen en week 6 eindigen, 10dgn spoelen werden mijn NLX'jes (Alien) knetterhard van op kokos en als je dan zo ramt moet je wel wat extra doen op dat vlak want alleen maar uit voeding en wat supplementen komt het niet.

 

Mijn advies:

Laat je Opti zijn werk doen en zie de co2 als aanvulling en je stelt dat het niet werkt met lagere waarden maar als je alles nu eens wat gelijkmatiger liet verlopen ipv zoals nu op het randje te gaan zitten, ga je misschien wel merken in compactere toppen omdat plantprocessen nog een beetje de kans krijgen en gaat de wiet er stukken op vooruit..

 

Geef de pk mee van ferro.

Halve dosis bij 2.5 week. Week 3 volle bak tot eind week voordat ik ga spoelen.

Spoel ook altijd met enzyme

 

Je zou denk ik heel veel op kunnen steken van Gueswho's topic, die dacht met co2 ook wel ff over de grens te kunnen gaan.

 

Over co2 kweken gaan me er toch verhalen..

Hoeveel PPM heb ik geen verstand van, wel dat je met het zo snel omhoog brengen van de PPM en de EC naar 3 rammen op een 7wk soortje op 32C lekker straf bezig bent

 

goh man, je kunt best goed kweken als je dan ruim over de 1gr/w gaat en geen ploftoppen hebt.

Plemp je wel genoeg PK?

Dat mis ik dan in deze, einde week 4 beginnen en week 6 eindigen, 10dgn spoelen werden mijn NLX'jes (Alien) knetterhard van op kokos en als je dan zo ramt moet je wel wat extra doen op dat vlak want alleen maar uit voeding en wat supplementen komt het niet.

 

Mijn advies:

Laat je Opti zijn werk doen en zie de co2 als aanvulling en je stelt dat het niet werkt met lagere waarden maar als je alles nu eens wat gelijkmatiger liet verlopen ipv zoals nu op het randje te gaan zitten, ga je misschien wel merken in compactere toppen omdat plantprocessen nog een beetje de kans krijgen en gaat de wiet er stukken op vooruit..

 

Geef de pk mee van ferro.

Halve dosis bij 2.5 week. Week 3 volle bak tot eind week voordat ik ga spoelen.

Spoel ook altijd met enzyme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 1.5 gr per watt. Vind ik het zelfs niet erg om wat fluffy toppen te hebben.

1.5 gr per watt.. Nog nooit gelezen eigelijk. Records worden verbroken hier. Vind het alleen moeilijk om te gelovem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat toevallig laatst te kijken naar voorbeeld hokken en daar kwam een kweek van polletje langs. Die ging met een opti en CO2 ook van 1 op 1 naar 1 iets van 1 op 1.5 oid. Al rekende hij dan 1000W voor een HPS die geboost wordt naar 1150W. Dat zal in dit geval ook wel zo zijn en als je daarvoor corrigeerd kom je dus op 1.2 a 1.3 uit..

 

Maar ja, de temperatuur zal te hoog geweest zijn of je moet ze toch gewoon nog even langer laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht ooit gelezen te hebben dacht bij cityboxert dat over de 1100 ppm en over de 30 graden altyd foute boel is en ppm kan je maar beter rustiger als sneller opbouwen...less is more

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nergens een kweekverslag van BigP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...