Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

danlee0

Planten Blijven Te Klein In Tent!

Recommended Posts

Tallozen grote oogsten geraaid. 10 jaar gestopt en nu weer begonnen met een tent.

Waar ik gek van wordt is dat die planten te klein blijven.

Nu voor de vierde keer.

Heb zelfs mijn eigen stekken gemaakt van zaad en nog niet goed.

tent 2.4x2.4, potten 15 l. diameter 30cm, mapito, 3 weken voorgroei,

3 keer luchtinlaat gemaakt, rond 25cm.

2x600W voorgroei plus 2x 600w led.

Resultaat steeltjes van 5mm dik en 40cm hoog.

 

Dit i.p.v. kerstbomen van 1m.

Het zou helemaal dicht moeten zitten met 40 stuks.

 

Ph goed, EC goed.

 

What the fuck is going on?????

 

Giftige tent misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tallozen grote oogsten geraaid. 10 jaar gestopt en nu weer begonnen met een tent.

Waar ik gek van wordt is dat die planten te klein blijven.

Nu voor de vierde keer.

 

mapito, 3 weken voorgroei,

 

3 keer luchtinlaat gemaakt, rond 25cm.

2x600W voorgroei plus 2x 600w led.

 

What the fuck is going on?????

 

Tent is echt wel anders dan een hok, helemaal een gunstige druk in de tent hebben ipv afzuigen en zo micro klimaat fucken.

3 gaten (flappen neem ik aan of die slanggaten) is echt wel te weinig, wat heb je aan afzuiging en wat doen de tentwanden?

ik ging ook lekker de mist in met tenten totdat iemand vroeg om barometer erin te hangen want de druk in de tent kon nooit goed zijn zoals ik het had afgeregeld allemaal in mijn 240W en dat was echt huilen met de pet op in het begin qua planten.

Snapte er geen fuck van toen en begon de tent en andere omgevingsfactoren (giftige gassen maar wat dan???) de schuld te geven, je kunt niet alles weten en kweken in een hok is 10x simpeler dan in een tentje :likken:

 

3wk voorgroei op pito, waarom als ik vragen mag?

je maakt het jezelf niet makkelijk, helemaal niet als je een schema volgt, dan zit je veel te lang op de groeivoeding die er echt nog niet uit is met de bloiespurt, blijven ze ook kleiner door, de groeivoeding is pas uit systeem vanaf week 3 en dan zit je al op einde spurt.

 

Als je wilt dat je tent vol komt mag je ipv die LED er 2x 600W HPS bij in hangen, die LED's doen .... niks tov de HPS in je opzet

 

LED heeft niks te zoeken in een grotere tent en eigenlijk ook amper bij hydro omdat je veel meer profiteert van de groeisnelheid onder HPS/HPI dan onder LED

LED krijgt de boel amper op gang tov HPS, zelfs met t5 waar ik op aarde/kokos nog wel scoor is het 3x niks met slabs en hydro, dan heb ik ook iele kutplantjes.

 

doe maar eens een side bij side test :whistle:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn eindelijk eens goed feedback the horen.

Wat die voeding betreft, ik gebruik HYDRO A enB van House en Garden van de zwaan.

Die is voor bloei en groei.

Ik scoorde vroeger altijd top met Rotterdam Special A en B

Apparte voeding voor groei en bloei is dus geen issue.

Wat die tentdruk betreft, wanden trekken meestal licht naar binnen ja.

Nooit bij stil gestaan dat een onderdruk veel invloed kan hebben.

Maar.

Ik gebruik nu deze:http://nl.aliexpress.com/store/product/Wholesale-900w-Indoor-LED-Grow-Light-180X5W-Sunlight-ChloroBA-Full-Spectrum-Grow-Leds-for-Hydroponic-lightings/1211789_32238146330.html

En wat dat betreft hoef je niet hard te zuigen want je hebt geen warmte.

Ik heb nu in week 3 nog even sneel 2x 600W hps erin gehangen, maar weinig verschil met de planten onder 2 keer led.

Je kan ook hele flappen open laten van je tent..

Dus, ik ben er nog niet uit..

Voorgroeien, tot ze een cm of 30 hoog zijn.

Zwaar klote, nu 4 oogsten gedraait, kan net de stroom betalen.

Tent wegpleuren is een optie, maar dan weer wel even flink boren en zagen rondom de ramen en klote met bouwplastic, kortom..

Een verloren jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo das ff klote gozert,

 

Ik gebruik nu deze:http://nl.aliexpress.com/store/product/Wholesale-900w-Indoor-LED-Grow-Light-180X5W-Sunlight-ChloroBA-Full-Spectrum-Grow-Leds-for-Hydroponic-lightings/1211789_32238146330.html

 

Lijkt op een goedkope ripoff van deze:

http://advancedledli...l-10w-cree-xml/

 

Persoonlijk zou ik bij een grotere tent deze gebruiken: (de enige waarover ik vrij veel positief nieuws gelezen heb)

http://www.mars-hydr...-1600w-125.html

maar daar hangen weer flinke stroomkosten aan vast.

 

kortom.. Een verloren jaar!

 

Het voordeel van verliezen is dat je kan leren van je fouten.

Van wat ik hier uit opmaak is dat je met twee variabelen gespeeld heb

1. tent ipv hok

2. led ipv hps

 

Logischerwijs uit je verhaal op te maken zou ik een hok bouwen met HPS tot je weer dezelfde resultaten hebt als vroeger.

Dan heb je financieel ff adem en zou ik daarna 1 variabele per keer aanpassen.

 

Succes maat

Edited by makker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook foto's van je planten/kweek?

 

Misschien is het handig een verslag bij te gaan houden, dan is er vaak wel te zien wat er niet goed gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk al jaren met een tent, met daarin een 4250 afzuiger. Trek de verse lucht uit 4x 100mm gaten en heb nooit problemen. Ondanks dat hij hem aardig vacuum trekt. Onderste flappen kun je ook prima gebruiken als de lucht erbuiten maar niet te koud is.

 

Die leds lijken met het grootste probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn eindelijk eens goed feedback the horen.

Wat die voeding betreft, ik gebruik HYDRO A enB van House en Garden van de zwaan.

Die is voor bloei en groei.

Ik scoorde vroeger altijd top met Rotterdam Special A en B

 

Apparte voeding voor groei en bloei is dus geen issue.

 

Wat die tentdruk betreft, wanden trekken meestal licht naar binnen ja.

Nooit bij stil gestaan dat een onderdruk veel invloed kan hebben.

 

En wat dat betreft hoef je niet hard te zuigen want je hebt geen warmte.

 

 

Hoeveel zuig je dan wel af?

 

TGM zijn verhaal geloof ik niet.

Leg ff uit hoe je een 4250 (350 flens minimaal) afzuiger in de tent nodig te hebben en dan 'slechts' aanvoergaatjes van 100mm :whistle: :likken:

 

Leds zijn het probleem helemaal niet, eerder dat de kweek als een hofweek/ aarde benaderd wordt.

 

 

@TS

als de sodemieter die troep die je voeding noemt de deur uit doen, ga voor Hesi of Canna of (insiders weten waar je de beste mosterd scoort: GHE) :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

google welk materiaal/model je tent is

 

zelfs met supermarktaarde, een spaarlamp en geen ventilatie zou je al grotere planten moeten krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

spectrum van jouw led bestaat voornamelijk uit rood, in de groei hebben de planten veel meer blauw (>5000K) nodig. Dat is het grootste gebrek van jouw ledlampen, nog naast de lage efficiency die nog lager is dan HPS.

 

Die leds zijn zonde van je geld, kon je beter HPS voor gebruiken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil foto's uploaden maar weet niet hoe.

die led is niet verkeerd.

Ik gebruik 620W fullspectrum led.

Is gewoon wit zonlicht.

Produceert als een gek toppen.

google anders eens led vs. hps

Als iemand me zegt hoe ik hier een foto wegzet kan ik het laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild,

 

Gelukkig lig ik er niet wakker van dat jij mn verhaal niet gelooft. Ik kweek in een 3x3 tent met daarin 6x 600 watt. Daar hoort tenminste 3000m3 aan afzuiging tegenover te staan. Heb liever iets meer daarom dus 4250 die ik dim tot 60 procent . De verse lucht durf ik gerust uit de 4x 100 de trekken. Wil evt wel een foto sturen hoor van de setup en dames ;)

 

Daarbij zijn de leds het probleem niet, maar leds van aliexpress vind je wel vertrouwd? Of bestel jij je hps lampen daar ook weg? Leds kun je beter zelf gaan bouwen dan dat je die chinese kant en klare leds koopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 4250 hangen maarreh die trekt zo hard dat ik um mot dimmen want anders implodeert me tentje met die 4x100mm aanzuig

Dat iets bij jouw werkt gaat dan ook op voor anderen die ook maar zoals jij moeten gaan draaien dan?

 

LEDS zijn helemaal het probleem niet hier, de planten blijven te klein zelfs onder de HPS die in de tent hangt.

En als die LEDS idd fucked spectrum hebben dan moeten de planten langer worden en zo iel als ik weet niet wat want dat schiet door dan.

 

Alles HPS is beter wil je het maximale eruit halen maar dat wil nog niet zeggen dat de LEDS (ook al komen ze via Aliexpress

(jij weet echt waar de GS ze vandaan haalt niet.. die doet het via een tussenpersoon die ook lekker op Ali zit te shoppen mocht je dat nog niet weten))

 

Doordat de LED ipv HPS erbij in hangt komt de temperatuur niet genoeg op peil, moet je minder afzuigen.. ja maar ze hebben wel co2 enzo nodig en dat zuig je weg dus moet je aanvoeren, des te meer des te beter (gewoon verse lucht betrekken) en dan zo rustig mogelijk afzuigen net genoeg om je filter niet te vernaggelen en later in de bloei rond de 50% te komen en zoveel mogelijk aanvoergaten maar wel onderdruk behouden.

 

Water behoefte is ook dramatisch anders onder LED dan onder HPS, je geeft nog niet eens 1/4 en zult daar dus ook rekening mee moeten houden met voeding in het water doen, zo'n beetje elk voedingschema kan de deur uit en je mag het wiel zelf uit gaan vinden met je merk.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarbij zijn de leds het probleem niet, maar leds van aliexpress vind je wel vertrouwd? Of bestel jij je hps lampen daar ook weg? Leds kun je beter zelf gaan bouwen dan dat je die chinese kant en klare leds koopt

 

Leds kunnen wel degelijk een probleem zijn, teveel diversiteit en gradaties:

- kwaliteit

- verbruiks wattage (bv: 120w)

- led wattage (leds opgeteld bv: 40x3w 6x10w 4x5w = 200w )

- geadverteerd wattage (vervangt 250w HPS)

- oppervlakte bereik

- lichtspectrum: volledig / gedeeltelijk / met of zonder infrarood / met of zonder ultraviolet

- lenshoeken 60-150 graden (goedkopere leds hebben vaak lagere hoek, kan iemand aanvullen ?)

- led fabriekant: Bridgelux/Cree/Epistar/Osram/Semiled/Edison/Phillips of combinaties

- belastings percentage (leds lopen op 60% ivm levensduur etc..)

- led type: 1w/3w/5w/10w etc..

- par percentage

 

Enzo hebbie er ook een hoop rommel tussen zitten

Edited by makker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe upload ik nu een fucking foto?

Lostchild talking sense.

Ja, misschien moet ik er een inblaas op gooien en dan wat harder afzuigen.

Wordt het veel te koud..

Moet je er weer 2x600 hops bij doen..

Maar ze zijn nu ook weer niet zo slecht en het probleem is echt de groei, bloeien doen ze goed.

overigens vergeet maar dei led discussie want ik had er 600w bij hangen en die gaven hetzelfde groei resultaat.

Volgende keer 6 weken voorgroeien, dan worden ze misschien net lang genoeg.

Dus dat zou een oplossing kunnen zijn, heel lang voorgroeien!

De balden zijn dan wat minder gigantisch zoals gewent, maar toch een aardige opbrengst.

Nogmaals, het bloeien gaat prima.

En combinatie, 1 a 2 xhps plus 2 a 3x led.

Zitten grote voordelen aan o.a. in de zomer doorkweken, 't is niet niks.

Edited by danlee0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild,

 

Echt een vervelend mannetje ben je, die na een paar kweekjes al denkt dat hij de man is en alle wijsheid wel in pacht heeft. Verder impliceer ik nergens om te doen wat ik doe. Waarom zou ik 4250m3 moeten afzuigen, dat heeft niks met imploderen te maken. Op 100 kan hij ook wel

 

En jij weet wel waar de shops hun materiaal vandaan haalt.. Nou niet van aliexpres kerel.. Ik kom iig niet in die shops waar ze zulke shit verkopen. Weet je wel hoe co2 werkt?

 

Waarom zitten er flappen in een tent denk je? Om verse koelere lucht binnen te halen. Heb een 2000m3 inblaas erin gehad, en die haalt de vacuum er niet uit hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die led is niet verkeerd.

Ik gebruik 620W fullspectrum led.

Is gewoon wit zonlicht.

Produceert als een gek toppen.

google anders eens led vs. hps

Tja, als je een probleem hebt en mensen bieden je oplossingen aan, wuif ze dan niet zomaar weg alsof je de wijsheid in pacht hebt. Jij denkt dat die chinese leds wit zonlicht produceert...Tja, zo jammer. Ik hoef overigens niet te googlenen naar de verschillen tussen hps en led, ik ken ze uit mijn hoofd. Maar ik weet ook de verschillen tussen de chinese leds en de goede zelfbouw leds. Dat verschil is groot.

.

En wederom geef je aan waar het probleem zit: de bloei gaat prima, de groei gaat kut. Hoe zou dat toch komen? Waar hebben planten behoefte aan in de groei? Hmmm...moeilijk....

 

Er is nog een draadje op dit forum waar iemand dezelfde problemen had, ook met een chinese led in de voorgroei..

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima lamp is dat met een mooi spectrum.

Enige nadeel is dat ze trager worden door de lagere VPG, das met alle leds zo zelfs die slablaadje verkoopt.

 

Dat probleem kun je deels oplossen door de LV te verhogen en volgende keer langer in de groei, dan worden ze weer een meter.

Het duurt iets langer, maar je kwaliteit wordt wel veel beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle goede tips!

Waar heeft een plant nu vooral behoefte aan in de groei, zuurstof?

 

Top bubbleblower.

Gaan we doen.

5 weken Voorgroeien in de badkamer, geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima lamp is dat met een mooi spectrum.

Enige nadeel is dat ze trager worden door de lagere VPG, das met alle leds zo zelfs die slablaadje verkoopt.

 

ik verkoop geen leds, nooit gedaan ook. Ik snap niet hoe je bij die onzin komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig water zegt the green machine.

Maar die potten met mapito zijn eerst gespoeld onder de douche, met..

zijn dus top zwaar...

Misschien moet ik eens andere luxaflex kopen, door die lamellen komt niet veel zuurstof en co2..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...