Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HUFFnPUFF

Al Oogsttijd Voor De Hobbykwekers? Diy Microscoopje

Recommended Posts

daar men dagelijks vragen tegenkomt mbt of de oogst al klaar is en men natuurlijk geen microscoop heeft (ja voor dat 10tje kun je ook een zakje wiet halen he..) gaan we even knutselen op de vrijdagavond

 

natuurlijk ben ik als hollansche krent ook gewoon te goedkoop om er een te bestellen, toch wou ik al die diamandjes graag up close inspecteren dus trok ik een doos 'troep om te bewaren' open en vond daar wat handige artikelen..

 

nu ben ik wel creatief maar ook lui dus ga geen leeuwenhoeklenzen slijpen, die jatten we gewoon uit donatiemateriaal zoals een oude camera, webcam of lazerlampje:

 

410Pwgtv8mL._SY300_.jpgHTB1.NwjGVXXXXXFXFXXq6xXFXXXw.jpg

 

beide objecten zijn in vrijwel ieder nederlands huishouden te vinden in een kartonnen doos verstopt op zolder, zo niets, dan gelieve dit allemaal nie te lezen en gewoon een biertje vruchtensapje te pakken :likken:

 

Nu is het de bedoeling het geheel te demonteren en de lens los te draaien (gewoon met de vingers/tang, is plastic)

insidewebcam1.jpg

cheaplaserpointer.jpg

 

image233.jpg

 

draai het kopere rechts onder uit de houder en je kan ze lens er uit halen:

17z721hfabzqcjpg.jpg

 

en klaar is handige harrie..

 

je kan de lens ergens inklemmen, op een stokje lijmen met een druppeltje secondenlijm (voorzichtig!!) of op je telefoon plakken; iPhone-macro-band.jpg

 

 

 

knutsel on :wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

zeer intersante materie en leuk om mee te pielen in de komkommertijd .

geeft dit het gewenste resultaat ?

kan je ff een demopicaatje van die melomegane (skippybalgroote moet te doen zijn )trix afbeelden alhiert ?

voordat ik hier alle laptopcams digicams en/of smartphones begin te slopen en te verlijmen .

 

:likken: gg :likken:

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een werkende constructie in elkaar kunt krijgen en je handen stil kunt houden kun je aardig de trichomes checken, ongeveer zoiets:

trichomes.jpg

 

jointje erbij en lekker gluren

 

space-hubble.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...