Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dikkiedik

Kweekverslag Rhino Ryder Auto

Recommended Posts

Ik ben nieuw, niet alleen hier hier op het forum maar überhaupt op gebied van wiet. Ik ben begonnen met dit kweekje omdat ik een medicinale tinctuur of AHO wil maken. Ik kan natuurlijk bij de shop wat halen (dat heb ik ook gedaan en de eerste tinctuur is in gebruik) maar AHO van 5 gram schiet niet erg op, bovendien zou ik graag wat willen kunnen experimenteren met decarboxyleren en niet, tinctuur, AHO, RSO olie... en dat loopt al snel in de papieren.

 

Het zaad wat ik besteld heb is de Rhino Ryder auto. Ik zocht op autoflower met een zo hoog mogelijk percentage CBD, geschikt voor buitenkweek en geschikt voor beginners. Dat was mijn eerste beginnersfout, bij de eerste de beste shop bestellen (hoewel ze per ommegaande leverden en ik verder ook tevreden ben hoor). Als ik bij verschillende shops had gezocht had ik de Med Gom 01 gevonden welke veel beter zou hebben gepast bij mijn doel. Mijn soort bevat volgens de kweker van het zaad wel wat CBD maar veel is het helaas niet bleek achteraf.

 

Ik heb niet voor gekiemd en het zaadje gewoon direct buiten in de pot waarin de plant de rest van haar groei en hopelijk bloei zal verblijven gezet.

 

09-07 geplant.

 

12-07 boven de grond :)

IMG 3795

 

Eergisteren, 2,5 week oud:

IMG 3832

 

En vandaag zie ik dan ineens voorbloei. Foto's lukken helaas (nog) niet

 

Ze staat in een 35l speciekuip met hierin bemeste tuinaarde en daarop 15cm makkelijke moestuinmix.

Onderin de kuip heb ik gaten geboord zodat het water weg kan lopen en ze niet verzuipt.

Ze staat gewoon buiten in weer en wind, ik heb er wel een gaasje rond gezet omdat er nogal wat belangstelling voor was van vogels.

 

Ik ben eigenlijk niet van plan verder bij te gaan voeden, ik heb daar geen verstand van en hoop eigenlijk dat 1 autoflower in 35 liter goed gevoede grond genoeg heeft.

Edited by Dikkiedik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom. Maak je een fotoalbum aan, zodat we ook mee kunnen kijken? Succes alvast!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is de bedoeling maar daar zit ik nog mee te prutsen ;)

 

[edit]gelukt :)[/edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn de planten 9 weken oud. So far so good ze staan in makkelijke moestuinmix (biologisch) en hebben geen extra voeding gehad. Er zitten wat vraatgaatjes in de grote bladeren maar verder doen ze het aardig hoewel er 2 achterblijvers bij zitten. 1 van de planten, die op onderstaande foto's wijkt ook wat af, die heeft rood op de bladstelen, dat hebben de anderen niet, ze is hoger dan de rest (wel 20 cm) maar minder vol bebladerd en lijkt ook rijper.

 

Nu dus de twijfel over wanneer te oogsten. Normaal zegt men kijk naar de kleur van de trichomen en oogst als de eerste amber worden of als je een meer stonede wiet wilt als er veel amber zijn. Op rolingstoned http://www.rollingst...lower-al-klaar/ lees ik dat dat bij een autoflower niet op gaat, die krijgen niet altijd amber trichomen en dat je dus niet moet kijken naar de bladeren ipv trichomen en bloeiharen.

 

De grote bladeren beginnen te vergelen, de bloeiharen zijn bruin. Als ik met de loep kijk meen ik dat het merendeel van de trichomen melkkleurig is... ik wil liever niet te stonede wiet.

 

Ik zal er wat foto's bij doen, de foto's zijn van gisteren, de plant is daar precies 9 weken boven de grond. Bij die bovenste top zijn de bloeiharen op hun einde, ik ben een beetje bant dat die gaan rotten als ik de plant laat staan met dat natte weer? Ze staat buiten, binnen halen is geen optie.

 

image

image

image

image

image

image

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de foto's te zien zou ze nog even kunnen. Maar ik heb van het weekend ook de amnesia haze bij mij geoogst. Die had ook nog wat gemogen, maar wilde niet nog meer toprot.

 

Dus je kan haar nu preventief omleggen of je kan wachten tot je rot waarneemt (elke ochtend en elke middag controleren) en haar pas omhakken als je dat vindt. De foto van de trichomen is iets te moeilijk te zien, maar als je twijfelt en de toppen mooi genoeg vindt, kan ze om.

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben na de foto's nog 1 week gestaan daarna heb ik ze omgehaald. In de dikste plant vond ik 1 klein topje met rot, die heb ik er af geknipt en de rest opgehangen. Omdat ik bang was dat de rot de rest besmet had heb ik ze vlug gedroogd, dus met een ventilator en een kacheltje erbij zodat de ruimte zo'b 21 graden bleef. Ik had gelezen dat rot daar niet van houdt en zich dan niet verder kan verspreiden.

 

De volgende dag waren de planten dan ook al droog. Tot mijn stomme verbazing kwam ik zaad tegen tijdens het knippen?? Ik heb geen mannelijke bloei gezien, heb ik die dan over het hoofd gezien of is er van elders stuifmeel komen waaien?

 

Kan ik iets met die zaadjes volgend jaar? Ik heb er wel een stuk of 25 gevonden (en na het decarboxyleren en verder verkruimelen kwam ik er nog zo'n 15 tegen :/ ) Als ik er toch banaantjes tussen had dan zijn de zaadjes natuurlijk zuivere Rhino Ryders, als het stuifmeel van elders komt kan het van alles zijn en heb ik natuurijk geen idee wat ik kan verwachten als ik ze zaai.

 

Maar dat mijn plantjes werken bleek wel. Na het decorboxyleren en in de pot doen was er nog wat gruis op het alu blijven plakken. Dat in wat gesmolten chocola gedaan, dat bleek een dom idee... een uur later zat ik vast op de bank, bijna niet in staat te bewegen na een enorme lachstuip, lichtelijk in paniek tot ik me realiseerde dat ik niet doodging maar dat we wiet choco hadden gegeten...

 

Een hele zware body stoned dus daarbij ik het gevoel had dat mijn lichaam van mijn botten droop. Ik vraag me af of de planten misschien veel CBN hebben ontwikkeld en dus toch wat eerder geoogst hadden moeten worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dat zaad had ik gisteren ook, ik heb enkel vrouwtjes staan en toch vond ik (maar 3) zaadjes, ben nog lang niet klaar met knippen dus wie weet wat ik nog meer tegen kom. Ook kwam ik veel lege zakjes tegen waar normaal zaad in zou zitten, maar dus leeg was. Als er echt ergens een mannetje zou zijn dan zou m'n opbrengst niet zo hoog zijn denk ik. Heel raar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maf he, misschien toch Herma's zonder dat ik het ontdekt heb? Maar ik ben echt geen banaantjes tegen gekomen. Het hele zaakje staat al een dag of 5 te trekken in de 94% consumptie alcohol om olie van te maken. Ik weet dat het schoner en puurder wordt als je maar kort spoelt maar aangezien de tinctuur die ik van de coffeeshop wiet had gemaakt en drie weken had laten staan zo goed werkte wou ik het eigenlijk op dezelfde manier doen. Dat het straks waarschijnlijk heel vies smaakt maakt niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de olie is een feit. Ik heb een potje dikke stroperige massa over die ik nu nog een tijdje zonder deksel in een donkere kast op kamertemperatuur verder uit laat dampen. Ben benieuwd wat ik uiteindelijk over hou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...