Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

just_vosje

Grauwe Bladeren Met Gelige Ondertoon

Recommended Posts

Goedenavond mede liefhebbers... Helaas na een tijdje googlen kwam ik mijn antwoord nog niet tegen dus dacht , ik vraag het de meer ervaren kwekers onder ons om tips of suggesties. Ik ben momenteel aan een kleine kweek bezig van 3 x Money Maker van Strainhunters onder 400w HPS in een tent van 100x100. Ik heb de Moneymaker opgekweekt uit zaad. elke dag krijgen ze green sensation van Plagron + Terra Bloom van Plagron. Verder krijgen ze 1 keer per week Sugar Royal van Plagron. De p-h waarde zit elke dag tussen de 5,4 en 5,6. Ze staan nu 37 dagen in de bloei en hebben nog een goede 23 dagen te gaan. Afgelopen maand heb ik erg last gehad van bladluis en hier heb ik lieveheersbeestje larven op los gelaten. Binnen een aantal dagen waren alle bladluizen weg maar bleef ik toch last houden van grauwe bladeren met een gelige ondertoon. Als ik goed op de foto kijk zie ik ook allemaal kleine zwarte stippeltjes zitten. Ik kan ze zo niet met het blote oog zien maar met een ingezoomde foto zie je ze toch wel duidelijk. Hopelijk zien jullie het ook op de foto en weten jullie wat ik hier tegen kan doen. Alle hulp is welkom.

 

 

 

 

f09af82329dc459dd2bd65f318a9350b.jpg

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen maand heb ik erg last gehad van bladluis en hier heb ik lieveheersbeestje larven op los gelaten...

 

Die lijkt op schade door spint.

Kijk eens onder de bladeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen beestjes meer te bekennen. Verder ook geen webben of andere tekenen van spint eerlijk gezegd. Kan ter preventie wel de bladeren nevelen met anti spint. Dit heb ik in de begin fase ook gebruikt ter preventie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak er een vergrootglas bij en kijk nog eens.

Spinnenwebben duiden overigens op een grote spint-plaag in een vergevorderd stadium.

Je moet geen conclusies gaan verbinden aan het ontbreken van webben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga kijken wanneer de dames weer in het kunstmatige zonnetje staan. Bedankt in ieder geval voor de suggestie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt ook wel wat op meeldauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, Bosrand, meeldauw geeft ronde witte poederige spikkels.

Als dat geen spint is, dan is het eerder Trips.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed kijkt zie je op het blad liggen, dus lijkt me geen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 fool, spint of trips.... of beide... die zwarte stipjes zijn dan uitwerpselen van trips, ik meen op je foto rechts een volwassen trips te zien, tussen de nerven lijkt ook iets te zitten. Als de bliksem een leger roofmijt neoseiulus cucumeris uitzetten, en fan die gele signaalkaarten tussen je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, ga morgen gelijk een leger roofmijt neoseiulus cucumeris optrommelen. Heb ze vandaag en gisteren preventief nog behandeld tegen spint en meeldauw. Het lijkt er overig niet op te liggen maar echt in het blad te zitten. Kan morgen anders nog wel wat meer foto's maken van verschillende bladeren en dan de boven en onder kant. Ik ben jullie in ieder geval allemaal al erg dankbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...