Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fullybaked

Oplossing Gezocht Verzwakte Plant

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Deze topic gaat over enkele autoflowers die na terugkomst van mijn vakantie zeer verzwakt waren. Ze vertonen zeer gele bladen, één zeer paarse en zijn alom gedurende de twee weken weinig ontwikkelt in mijn ogen. Ik had afspraken voor zorg tijdens mijn afwezigheid maar blijkbaar is die deze niet zo nagekomen. Ik hoop dus een oplossing te vinden vooraleer hun cyclus gedaan is.

 

Het gaat om twee Northern Lights autoflowers en één Easy Bud autoflower van RQS. Ik heb ze ontkiemt op 6mei en rond 13 juni stonden ze allemaal wel in bloei. De aarde die ik gebruikte is een mix van Pro Mix (plagron) + Coco Mix + gewone potgrond + wat perliet. Aan de aarde heb ik ook Bio Super Mix van Plagron toegevoegd wat tijdsgewijs voeding afgeeft en ook de Ph etc onder controle hield maar het is mogelijk dat deze stof nu uitgewerkt is.

Zoals ik al zei vertonen ze zeer gele bladen, dit is misschien deels doordat ze gedurende een tijd een tekort aan water hebben gekregen maar er scheelt nog iets aan, denk ik.

 

De twee Northern Lights:

 

foto 2

foto 3

foto 1

 

De Easy Bud:

foto 4

 

Alle hulp welkom,

 

Fully b

 

Fully-b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ja denk dat de planten tegen het einde van de bloei komen, zeg nog zo,n 2 weken.

waarschijnlijk wel een gebrek, en die tropische dikke week met wat aandacht te kort heeft er vast mee te maken.

Ik zie wel dat de toppen het nog relatief goed doen, dus er komt straks nog best iets vanaf.Let daar goed op komende weken, probeer eens een vel nori( zeewierprodukt van de toko), los dit op in lauw water tenminste 12 uur laten staan en zonuendan goed roeren, geef dit gelengs met kraanwater( 1 vel op 3 liter water) , 2 maal meegeven met interval van 5 dagen, tussentijds medium voldoende nat houden. Dit stimuleert de wortelhuishouding die waarschijnlijk wel iets kunnen gebruiken nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Groenefingers. Ik heb thuis ook Alg-a-mic, wat ook deels gemaakt is van zeewier. Denk je dat dit genoeg zal zijn of eerder ook nog voor de vel nori gaan ?

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is prima, er speciaal voor gemaakt.

In potten kweken is wat riskant als je op vakantie gaat, dat blijkt maar.

Los van de vergeling meen ik dat de toppen gezond ogen.

Succes! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken nog? nog 1 keer een scheut lekkere fishmix en algamic. vinden ze lekker.

 

beetje bloom "for good measure" en je zit geramd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze binnen een weekje met een microscoopje bekijken, zien hoe ze er dan voor staan en hoe lang ze eventueel nog mogen gaan. Momenteel vrij triestig weer maar gelukkig lijkt het te verbeteren vanaf donderdag en ook voor het komend weekend, zal ze alleszinds goed doen :- )

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de mijne in de volle grond staan en heb alle zeilen bij moeten zetten de afgelopen week.

 

als je buiten kweekt, moet je moeder natuur als je meerdere accepteren...

 

tot op een bepaald punt bedoel ik dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...