Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tuono

4X Cbd Medgom 1.0, 1X Ak, 1Xnl

Recommended Posts

Beste wietlieden,

 

11 juni heb ik een paar zaden laten ontkiemen om mijn 1e kweekje te gaan doen.

Ik heb gekozen voor CBD Crew Med Gom 1.0 ivm ADD klachten en wil geen dexamf meer nemen. De AK en NL waren cadeau.

 

Het leek het beste om eerst maar eens een kweekje in de lightmix te proberen.

Gebruikte materialen:

- 5x 11ltr potten, 1 x 10 ltr.

- plagron lightmix

- plagron wortelstimulator

- bacto (Sannie)

- schimmels (Sannie)

- biotabs (Sannie)

- bloeivoeding van Bac

- 1 seizoens wegwerptentje

 

De ontkieming heb ik gedaan in het meegeleverde plastic bakje met wattenschijfjes. Dit heb ik in een klein doosje

op de cv-ketel gezet (lekker warm, maar niet TE).

 

Ik had besloten de dames te labelen als ze in de pot gingen en dat ik wel ff zou onthouden wie wie was...1e fout; het kiemen ging sneller dan ik d8 en de boel raakte wat door elkaar. Ik weet nu alleen zeker dat ik een med gom in de ronde pot heb want die heb ik 2 dagen later laten onkiemen. De rest kan ik wellicht later herkennen of jullie. Verder zit er volgens mij een Whorled phyllotaxy bij...is geen triploide, toch?

 

De dames gaan op zich lekker; ik had ze eerst op mijn balkon staan...maar door ongewenste nieuwsgierige buren heb ik ze elders

een veilig heenkomen moeten geven. Bij mij hadden ze meer zon...maar ja, je moet (g)roeien met de lumen die je hebt.

 

Ik heb de tent zoveel mogelijk open en ze krijgen ook wel wind.

 

Verder zit er op sommige bladeren wel een plekje maar volgens mij gaan ze best goed.

 

Hier nog wat pics. Opmerkingen welkom

 

Ciao a tutti,

 

Tuono

 

 

 

 

IMG 002 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 003 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 004 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 005 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 006 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 010 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 011 Kweek 01 MedGom AK NL

IMG 012 Kweek 01 MedGom AK NL

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt op zich wel goed allemaal man. Leuk om nog een verslagje te mogen aanschouwen.

Als je wilt mag je je album wel even van het slot halen. Dan kunnen wij ook de foto's bekijken

 

Mvg,

HighLife

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HighLife: ja, doe ik ff.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super besluit verslag bijhouden planten gaan lekker volg je avontuur :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zoned-out: mooi man. Ze blijven nog wel wat tenger....mogen wat robuuster worden wat mij betreft.

 

Is het trouwens ook nog handig om in het vervolg de potten al 3 weken voordat je gaat kiemen ofzo, voor te bereiden met bacto en schimmels om alvast

het bodemleven goed op gang te brengen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring hennep kweken wel in de tuinbouw, planten zijn inderdaad gestrekt houd het in de gaten. Kan hier geen uitspraak over geven hoop dat een ervaring lid zich meldt met antwoord. Kan helaas ook niet helpen grond voor bereiden geen kaas van gegeten. Vermeld dat eerlijk wil je niet blij maken met een "verzopen kat", gereageerd op het topic naar aanleiding jouw reactie CBD zaden topic. Kan wel mijn mening geven goed in wateren zeker van belang, bepaald hoeveel grond nog in de potten kan. Kweken uit stekken (tuinbouw) meer grond beschikbaar voor wortels en stevigheid. Tip volgende keer smartpots zorgt voor ventilatie wortels ontwikkeling en warmte controlle. In gesloten potten is de temperatuur niet wenselijk voor organismen en wortels. Simpel verandering aanschaf smartpots met veel pluspunten bevallen mij prima (tuinbouw). Spoelen wordt ook een stuk makkelijker gemaakt. Heel veel succes :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er prima uit hoor !

En er is niks mis mee om een paar weken van tevoren de grond voor te bewerken om het bodemleven op gang te brengen, lijkt mij juist bevorderlijk voor de groei van de plant ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi!

Dit zijn mijn Med Gom's van cbd crew,ze staan nu dik te bloeien dit is n.l. een wat eerdere foto.

http://gallery.wietf...617_2546463.jpg

http://gallery.wietf...617_3108122.jpg

 

Jouw plantjes mogen wel compacter maar de zon geeft wat ie geeft he... :tu

Dus verder ziet alles er netjes uit,misschien wat extra (voeding)stikstof erbij,en je gaat dan nog mooiere verde plantjes krijgen.

Je kan ervoor kiezen om een beetje kippenmest-korrel te strooien,of (stikstof)voeding in gietwater gaan meegeven.

Dat stengelige/gestrekte komt wel goed,mijn auto amneesjes doen hetzelfde op guerilla en zien er nu echt wel bossig/dik uit.....

 

Er bestaan ook bodem-activator korrels(eco style),meng dat door je aarde twee weken vantevoren ;) bacto etc kun je ook doen.

Even toedekken met huishoudfolie,slaapliedje zingen.

Twee weken later poten....

 

ciau mio fratello

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Zoned-out: idd, smartpots zat ik ook al aan te denken...maar ja...eerst maar een ronde zo.

 

@ Nes88: zo denk ik er ook over.

 

@ Collie Weed: Grazie per le immagini, die van jou zien er mooi compact uit...heb je nog meer recentere foto's?

Ik werk al met bacto, schimmels en biotabs. Misschien is wat extra stikstof wel lekker ja. Wat zou jij toevoegen voor xtra stikstof?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal niet erg gaat perfect volgende keer kleine aanpassing smarpots klaar is kees 😀

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zoned-out: Ik ben nu eerst al blij als de dames zonder ellende de eindstreep halen en ik voor een aantal maanden genoeg olie kan maken en

misschien verschillen kan merken tussen MedGom, AK en NL.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk niet naast je schoenen lopen gelukkig niet het geval. Goed blijven kijken naar je plantjes wanneer het fout gaat melden niet bang zijn vragen stellen. Domme vragen bestaan niet alleen antwoorden heel veel plezier 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zoned-out: Ik lees een boel hier op het forum en elders op het net....afgelopen weekend het boek "Marihuana binnenteelt" van Phillipe Adams gelezen en ga ook nog een kopen van Jorge Cervantes of Ed Rosenthal. Er is veel te leren...en hier een vraag stellen is ook makkelijk natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kennis is macht lezen ook nog goed voor de gezondheid. Kijk eens naar het boek The Cannabis Encyclopedia bevalt mij prima heel veel informatie, dagelijks lezen bepaald geen dun boek. Ruim 20 jaar kennis en ervaring Jorge Cervantes verwerkt zeker geen mis koop. Zie link: http://www.wietforum.nl/topic/117105-the-cannabis-encyclopedia-jorge-cervantes/ Boek trouwens zeer snel bezorgd 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zoned-out: Zal een goed boek zijn. Gister ook nog ff een ebookie gekocht over medicinale cannabis bij bol...staat goede info in. Ed Rosenthal was co-author.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar lang twijfelen voor The Cannabis Encyclopedia gegaan, waarom recent up-to-date. Kan je het oude E-book wel geven stuur maar een PM. E-Books lezen niet prettig mag graag boeken lezen. Geen idee of het nieuw boek van Jorge ook verkrijgbaar in E-book bespaard flink geld. Naar het lezen hoop meer kennis van zaken hopelijk ook voor jou 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zoned-out: Het lezen van een thriller ofzo vind ik okay op een ereader....maar boeken met foto's en grafieken en tekeningen wil ik in normale lezen...ook ivm kunnen bladeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk hier precies het zelfde over het is niet gezond 500+ pagina's lezen op een E-reader. Mensen vergeten apparaten geven straling ook niet goed voor de ogen. Boeken lezen heerlijk bevalt prima dagelijks voor het slapen gaan lezen 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tuono: Kippenmest is het lekkerst,zit vaak ook kalk in en beendermeel/verenmeel etc. lekker bio!

Die van mij zijn zo compact omdat ze binnen onder een T-neon van 9500 K staan he he he,ze worden dan zo groen dat ze bijna blauw lijken :dribble: en groeien als de neten!

Ik zal later nog foto's nemen,helaas ben ik op vakantie geweest naar Italia(lombardia) en waren ze totaal verschroeid toen ik terug kwam,it no pretty......

Hopelijk trek ik er nog zaad vanaf,anders moet ik opnieuw bestellen,balen dus. :execute

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collie Weed: Die kippenmest is een goed idee. Ik hoop maar dat je vakantie naar bella Italia wel de moeite waard is geweest...nou wie weet haal je er nog wat zaad af...

 

Forza e felicità ! :verrygood

 

Ik plaats nog wel ff een paar pics van de week als ik tijd heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ff een paar pics van hoe de dames er op het moment bij staan.

Heeft iemand een idee hoelang ze nog zouden moeten/kunnen?

Ik geef ze momenteel Bac bloei en voor de rest wat bacto van Sannie.gallery_40389_18337_220736.jpggallery_40389_18337_5714.jpggallery_40389_18337_1047442.jpggallery_40389_18337_856604.jpggallery_40389_18337_827385.jpggallery_40389_18337_1115670.jpggallery_40389_18337_779281.jpggallery_40389_18337_953070.jpggallery_40389_18337_1175481.jpg

 

 

Opmerkingen welkom.

 

Groet,

 

Tuono

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je hoelang ze moeten kunnen ??

Mooie plantjes hoor !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nes88: 11 juni heb ik ze laten ontkiemen en ben benieuwd wanneer ze klaar zijn....op de verpakking van cbd crew staat life cycle van 60 dagen.

 

Over 3 weken ga ik op vakantie dus zou het mooi zijn als ik ze dan kan laten drogen.

Ik ben er zelf ook tevreden over hoe de dames erbij staan. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dat zal wel bloeitijd zijn van 60 dagen, planten gaan zeker nog 3 tot 6 weken zit nog geen top op bijna dus ff vakantie skippe denk.

 

Succes!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PG: ik zat ook al aan een bloeitijd van 60 dagen te denken...ik ging er van uit dat ze als autoflowers sneller klaar zouden zijn.

 

Die vakantie skippen ga em niet worden denk ik....tickets en guesthouse al geregeld. Misschien wil me pa wel ff een oogje in het zeil houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...