Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mjdjari

Rare/ Dode Wietplant

Recommended Posts

hey hallo allemaal,

 

ik volg wiet forum alleen een tijdje maar heb mij nog niet voor gesteld,

 

maar voor ik daar aan begin heb ik een wietplant waarvan alle bladeren dood gaan,

ik geef ze voeding van canna, eens in de 3 dagen, 1 dag voeding 2e dag alleen water 3e dag niks.

het is een haze, de stam blijft groen maar alle bladeren begeven het, ik heb fotos maar ik weet niet hoe ik ze kan uploaden,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een duidelijk verhaal, ik weet het zo 1,2, 3 niet wat er aan de hand is, door iedere dag watergeven kan het zo maar zijn dat ze te nat staat.

 

Hoe zien de bladeren er uit?

Staat de plant al in bloei, zo ja hoelang?

 

Zonder foto's is het niet mogelijk een zinnig antwoord te geven.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heeft die plant een canna allergie.

In de volle grond zetten en ze trekken meestal weer bij.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na passen en meten heb ik het vooral met de afbeeldingen

20150726 141345

20150726 141339

 

Misschien heeft die plant een canna allergie.

In de volle grond zetten en ze trekken meestal weer bij.. ;)

Een duidelijk verhaal, ik weet het zo 1,2, 3 niet wat er aan de hand is, door iedere dag watergeven kan het zo maar zijn dat ze te nat staat.

 

Hoe zien de bladeren er uit?

Staat de plant al in bloei, zo ja hoelang?

 

Zonder foto's is het niet mogelijk een zinnig antwoord te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat niet meer goedkomen ben ik bang... overbemest of veels te veel water denk ik. Zitten er wel gaten in de pot? Te droog lijkt me niet omdat ze buiten staan en je ze ook nog is water geeft. Klote man...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat niet meer goedkomen ben ik bang... overbemest of veels te veel water denk ik. Zitten er wel gaten in de pot? Te droog lijkt me niet omdat ze buiten staan en je ze ook nog is water geeft. Klote man...

 

hey heisenbergg,

 

nou ja, 1 dag voeding , 2e dag water, 3e dag niks, lijkt mij niet te veel water, ik las ergens dat het kon komen door te veel zon dus had ik ze tijdelijk in de schaduw gezet, dus dat is het ook al niet.

 

ik ben er ook bang voor dat het niet meer goed komt,

heb nog een guerilla spotje ergens en hopen dat dat wel goed komt, maar als we uit gaan van niks is alles daar boven weer beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Knappe jongen als dat nog goedkomt..

Weet je zeker dat je niet met je lamme ballen tegen de verkeerde boom aan hebt staan pissen?

 

Ik zou gaan bidden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik niet. ik zou als de wiedeweerga (or whatever) snel een zootje stekken plaatsen.

 

heb je toch nog wat wiet straks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die komen er never nooit niet bovenop.. Afgeschreven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaat het nooit meer van je leven redden vergeet het maar die is kapot! wat is je dosering geweest? En hoeveel water geef je per keer?

 

Bladeren zijn bruin dus denk overvoeding. Als de aarde niet goed was geweest was die niet tot die hoogte gekomen.

 

En je hebt er 2 staan en allebei zijn ze zover, dus het moet aan je methode liggen. Zoals gezegd of geen gaten onder je bakken want die bakken zien er nieuw uit dus heb je er wel gaten in geboord?

 

Dus:

 

1: Heb je gaten in je bakken?

2: Wat is de dosering voeding die je geeft?

3: Hoeveel water geef je?

 

Aan de hand van deze vragen kunnen we je verder helpen en vertellen wat jouw fout is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel zon?

 

dat probleem hoop ik buiten ook ooit nog eens tegen te komen .. :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardstikke verzopen... weet dat deze post 2 weken geleden al is gedaan, maar ik denk dat je een klassieke kweekfout hebt gemaakt, te veel water gegeven, je medium was zeer donker wat wijst op door water verzadigde aarde. Je wortels verstikken en kunnen geen water meer opnemen gevolg is dat je plant afsterft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, Krusty the plant....

 

Voortaan op cocos telen,da's makkelijker voor een beginner.

cocos draint veel beter,gebruik b.v. die van canna.

Er zit geen voeding in maar wel goede wortelschimmels,en voldoende lucht.

Ken bijna niet foutgaan,tenzij je ze pure voeding geeft dan verbranden ze alsnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad het juist af om op cocos te beginnen, je kan wat cocos door je aarde mengen maar voor een beginner is Aarde het medium.

 

Hoe kan je nou als beginner op cocos kweken, alleen de EC sturen is al een hele opgave voor een leek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...