Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

da witte wel

Boom Snippers Als Voeding

Recommended Posts

ik ben van plan binne kort een ronde te draaien met verschillende soorten boom schors gemengt in de pot grond om te kijken wat de verschillen zijn die invloed kunnen hebben op de plant en of deze verschillen ook zichtbaar of proefbaar zullen zijn in het eind product.

ik weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft die hij/zij zou willen delen welke juist wel of juist niet te gebruiken.

"plan" stukke boomschorst versnipperen/kleinmaken van bijv. eik-beuk-wilg enz die mengen met de grond, en wat zou de meng verhouding moeten zijn?

de plant waarmee getest zal worden is de big devel auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boomschors..... Okay... Hoelang denk je dat het duurt voordat boomschors wordt afgebroken door het bodemleven? Vast niet over nagedacht.. Ooit eens op een stukje berkenhout gekauwt? Was het lekker? Ik zeg succes.. Ga lekker pionieren.. Ik pak er een stoeltje bij en popcorn!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik boomschors van de mimosa hostilis boom voor een speciaal effect

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens toch, boomschors verzuurt de bodem dusdanig dat er niet meer mee te werken valt.

Ik had er last van toen ik het tegen onkruid als bodembedekking gebruikte,alles werd zo zuur dat de planten geel werden en achterbleven op de rest zonder schors.

 

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@plantformer ooit al op een stukje wilgenbast geknauwt als je koppijn hebt ? toch eens de moeite waard.

of je zet er een theetje van en maak je eige paracetamol drankje

 

@rodja die staat hier niet in het bos ik weet niet of jij nog een beetje schors hebt liggen waar ik het mee kan proberen

 

@collie weed als ik hem vermeng met de grond en de ph goed in de gate hou en zonodig verhoog met kalk zou dat toch te doen moeten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fanatieke barbecuers of drankstokers gebruiken hout om een smaakje te geven aan hun vlees of alcohol. Hoe je een snelgroeiende plant zover wilt krijgen om de smaak van boomschors in zich op te nemen, ontgaat me. Of wil je het voedingswater laten trekken op hout/boomschors? Dus een soort thee zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf te wedden dat mijn popcorn beter smaakt, daarbij ik heb het over smaak, jij over effect. Maar wat ik al zei, ga lekker pionieren, ik kijk graag mee en wens je veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sla blaadje ik wil de schors laten drogen versnipperen en mengen met de grond maar je idee van een thee brengt mij op meerdere ideen ik kan de schors soort ook eerst in de lambiek gooien en dat water gebruiken om bij te voeden de meng verhouding moet nog een beetje bedacht worden

 

@plantformer je bent van harte welkom om mee te kijken en positive ideeen zijn altijd van harte welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik grove boomschors uitsluitend voor mijn orchideeën.

 

boomschors%20kunstbloemetjes%20001okt.jpg

 

Maar wie weet kan dit forumlid je verder helpen.

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In atami biogrowmix zitten ook halve bomen.

Geen idee wat de toegevoegde waarde ervan is maar ben er altijd zeer tevreden over en t geeft zo'n lekker wild gevoel..

 

T oog wil ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de kalk de ph wat meer stabiliseert verdwijnt het niet uit je medium,alleen wat de plant opneemt en dat is niet superveel.

De boomschors blijft het medium verzuren,dus zul je telkens kalk moeten bijstrooien en je plant gaat dan slecht vanwege teveel kalk EN een ph probleem.

Ik zou het NIET doen,ik spreek uit ervaring: zo is eens een superskunk gesneuveld bij mij.

Wat ben ik toch weer eerlijk he? ;)

 

@ flierefluiter : Ik denk dat die slimmerds van atami dat goed hebben berekend met de PH,atami is altijd goed toch?

misschien heeft het als meerwaarde dat je je water niet meer hoeft af te zuren?

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boomsnippers van elke soort boom werkt weer anders.De ene werkt verzurend, de ander weer niet.Lavameel is ook een optie om de pH op peil te houden.In gebieden waar weinig neerslag valt, is het gebruik van boomsnippers een goeie methode om veel watergebruik tegen te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets zecht mij dat de witte dit toh gaat doen ondanks alle adviesen..

 

Ik snap niet dat jullie er niet opkomen om een 11 liter pot te pakken...vervolgens er in gaat zitten schijten wel recyceld wc papier gebruiken of een paar bladeren van de boom en daar gewoon je plantje in te zetten... als je bang bent dat t te zuur wordt gewoon beetje witkalk erover gooien zit tenslotte ook gewoon kalk in en daar dan je plantje inzetten lijkt mij veel gemakkelijker en het is makkelijker opneembaar voor je plant helemaal als je aan de diaree bent dan kan je plantje het direct opnemen want het s toch vloeibaar..

 

Dan krijg je echt vette shit man

 

 

My 2 cents

 

Suc6

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ agent orange: hihi... lekker ongenuanceerd weer, mij ontgaat ook compleet de "toegevoegde waarde", maar ja als hij het nou wil uitproberen en dat hier wil laten zien... wie houdt hem tegen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) was genuanceerd hoor wij zeggen namelijk spetter poep...

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm boomschors/snippers en water..... Misschien een idee om eens op te zoeken hoe natronloog word gemaakt?

Dat is een sterke base welke met een 2% oplossing al brandwonden op je huid kan veroorzaken.

Lijkt me niet zo erg geschikt om voor je dames te gebruiken om eerlijk te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ agent orange :kijk uit voor vloeibare terugslag ookwel bruine koorts genoemd,dan draag je je eigen poepje als bruine cape op je rug :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greenrider daar heb je wel een punt ik wou ook al geen eik gebruiken omdat er te veel looi zuren in zitten, maar daar gaat het experiment ook wel een beetje over met welke het wel of welke schors het niet zou gaan, ik ken niet de gehele chemische samenstelling van iedere boom schors en heb ook geen gedegen scheikunde lessen gehad op school dus is het inderdaad fijn dat andere die er wel voor geleerd hebben over mee willen denken en ik ga het gewoon proberen om van de ervaring te leren kan het wel of kan het niet

ik gebruik wel geen verse schors zal de schors eerst goed laten drogen al voor ik het versnipper

 

momenteel zit ik te denken aan de volgende rassen

1:berk

2:wilg

3:den

4:geen boom maar schelpen gevonden op het strand (ik wil ze verpulveren en mengen in de grond)

5:

5 hou ik nog open voor sugesties dus voor wie nog goeie ideen heeft om iets bruikbaars in de grond te stoppen your :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar jullie kennelijk heel hard aan voorbij gaan, is dat voor het verteren van die boomschors, heel veel stikstof nodig is, welke dus niet meer beschikbaar is voor je plant.

Bovendien, voordat er voedingsstoffen zijn "gemaakt", is het plantje allang geoogst..

 

Bovendien, zijn er profesionele bedrijven, die al dat werk al voor jullie hebben gedaan..

BV,,, KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algemeen wordt er aangeraden om verteerde boomsnippers te gebruiken, dus iedergeval geen verse tijdens het teeltseizoen.

In het najaar kan je wel verse gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar verteerde boomsnippers dan heb je het al gewoon over compost toch...

 

Jongens waarom allemaal zo moeilijk denken koop gewoon een flesje voeding heb je in alle geuren kleuren en smaken..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...