Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dikkiedik

"voorstellen"

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier dus ik zal mezelf ook maar even voorstellen, sort off dan ;)

 

Hier beland vanwege onze hond, twee jaar geleden gediagnostiseerd met een zenuwschedetumor die verwijderd en onlangs weer terug gekomen is. Inoperabel dit keer waardoor pijnbestrijding, wanneer van toepassing, het enige overblijvende alternatief is.

 

Altijd lastig met dieren, hebben ze constant pijn of niet, en in hoeverre is dat dan ok, of niet :(

 

98% van de tijd lijkt het in elk geval ok, hij wordt ouder dus natuurlijk loopt hij stijf en natuurlijk hijgt hij eerder, snurkt ie harder, slaapt hij meer...

 

Maar soms heeft hij acute pijn, dat gebeurd een heel enkele keer, dan schiet het er ineens in, alsof hij zich misstapt en staat hij met zijn rechterachterpoot omhoog. Iets mechanisch is het niet, dat is door de dierenarts al uitgesloten, zenuwpijn vermoed ze. Dat klopt ook wel bij het type tumor, en dat hij nu terug is klopt ook wel met de prognose, 2 jaar na vaststelling... :(

 

Als hij slaapt heeft hij last van zenuwtrekkingen, je ziet zijn spieren hun eigen leven leiden. Zo nu en dan trekt hij onwillekeurig de poot met de ticks op. De medicijnen van de dierenarts helpen hier niet tegen. Die helpen ook niet bij acute pijn, eigenlijk zijn ze sowieso meer gericht op ontstekingspijnen en gewrichtspijnen. Die enkele keer dat hij acute pijn aangeeft helpen ze ook pas na ruim 30 tot 40 minuten, en hij wordt er misselijk van.

 

Inslapen dan maar? Echt niet, daarvoor gaat hij nog te graag wandelen, speelt hij met onze andere hond, eet hij te graag en trekt ie nog regelmatig een sprintje, rooft de tafel leeg etc. Maar voor die keren dat hij wel echt pijn aangeeft, daar zou ik iets voor willen hebben, en daarvoor ben ik dus hier.

 

Ik denk na heel veel gelezen te hebben aan een olie of tinctuur met een hoof cbd gehalte of in combinatie met druppels met een hoog cbd gehalte. Ik wil natuurlijk de high voorkomen en zoek vooral naar pijnstilling en spierontspanning, lieft zonder dat hij sloom en lamlendig wordt of oogt.

 

Mijn eigen ervaring met wiet e.d. is nihil... alle duwtjes in de goede richting en relevante ervaringen zijn meer dan welkom.

 

Bedankt voor het toe laten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...