Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenefingers

Hk/chocolate Rain.zomer 2015

Recommended Posts

Na de start binnen dit jaar met een geweldige mooie ronde van deze strain, heb ik een paar planten nu voor buiten gepland, ben heel benieuwd hoe ze t doen gaan, naar ik hoop en verwacht kunnen het flinke planten worden die ook naar alle waarschijnlijkheid redelijk geschikt zijn voor ons klimaat; bloeitijd zal ongeveer 8 weken zijn; dit verschilt nog weleens: buiten kan het best hard gaan, verwacht medio half oktober. gallery_32015_17984_707237.jpg

Heb stekken getrokken, 1 zelf gehouden, en een plant uit zaad, beiden van de eerste ronde, de stek rond half maart, en de plant uit zaad van eind februari.

In beide gevallen heeft er reveg plaatsgevonden, maar met zo,n vroege start is dat natuurlijk geen punt, slechts een kwestie van geduld..Dit is de plant uit zaad, heb haar flink gediefd na de omslag naar de groei, en flink gesnoeid om iets laag te blijven, en een volle kroon te ontwikkelen, dat gaat nog even duren, wil haar eigenlijk laten gaan op natuurtijdscyclus, maar dat zal wel een beetje smokkele worden.gallery_32015_17984_649395.jpg

Haar soortgenoot, de stek ben ik sinds 1 week aan het verduisteren, plant heeft zich fors ontwikkeld in scheuten na een topping in het voorjaar.gallery_32015_17984_175007.jpg

het lijkt allemaal wat kaal nog, maar vermoed dat dat straks wel een ander aanzien gaat geven.Eerste bloeiharen, de plant schakelt al lekker.gallery_32015_17984_147903.jpg

Grote verrassing, is dat na veel geklooi met kiemen van de Durban Poison, heb ik nu 1 klein plantje van 5 dagen oud. Een collega heeft gelukkig 2 andere exemplaren, beide vrouw, als dit een man wordt, dan hebben we weer toekomst voor deze heerlijke soort.

Zo maar even.gallery_32015_17984_381919.jpg

Edited by groenefingers
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk!

 

Zie er allemaal top uit, maar da hoef ik jouw niet te zeggen! Ze zijn wel fucking mooi geworden bij je maat! Kunnen de mijne nog wel een puntje aan zuigen!

 

Uiteraard zit ik er bij op de eerste rij!

 

Succes alvast!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oz thanks , zijn wel lekkere planten! En we moeten nog even aanzien he! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor nog een topic erbij. En totaal weer iets anders.

 

Je hebt ze in de kas staan?

 

Die Durban Poison was toch erg rot gevoelig? Misschien is dat een reden dat deze strain bijna uitgestorven is..

 

Grts en succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Highlife,

ja het is meer een afdak, open kas! Vooral tijdens de bloei periode van belang

Nee die durban heeft het buiten ook goed gedaan, vooral bij andere mensen, mijn tuin is niet optimaal.

Nou er zijn wel nogsteeds durbans bij verschillende zaadbanken, maar ik had gewoon een heel lekkere hybride, jaren plezier van gehad. Nu had ik ineens kiemproblemen, dus dat uitsterven was slechts hier! :DEn dat probeer ik wel te voorkomen als het even kan! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoeltje bij gezet, ben namelijk ook aan het verduisteren.

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update! 19 juli.

Waar de verduisterde plantstek druk bezig is met uitlopers en bloemproduktie aan de hoofdscheuten, is de plant uit zaad vooral in de toppen aan het uitlopen en aan t bouwen aan een volle kroon.

de stek.gallery_32015_17984_195864.jpggallery_32015_17984_274430.jpggallery_32015_17984_554998.jpg Ze is flink op hoogte, en het is maar goed dat ze 2 weken in de bloei staat want echt hoger wil ik niet eigenlijk.Het oogt wat dun bezaaid in bladerdek maar de bloemzetting langs de hoofdscheuten is veelbelovend.

De plant uit zaad.gallery_32015_17984_1247041.jpg

Is veel weelderiger, het dieven heeft haar een toch open struktuur gegeven zoals bedoeld.gallery_32015_17984_866334.jpg

Ga proberen om haar rond 10 augustus enkele weken te verduisteren, als de stekplant dan dik 5 weken op weg is en ik vermoed dat het veilig is om die te laten gaan kan ik de zaadplant gaan verduisteren ipv de stekplant. De reden is vooral dat oktober qua licht al gauw een aflopende zaak is in mijn tuin, en dat leidt meestal tot teleurstellende oogsten van mijn buitenplanten.

Iedereen bedankt voor de reakties! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooooooooooooooo die staan er mooi bij :verrygood :verrygood :verrygood :icecream: :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer lekker in je tuintje. :tu

 

en al klinkt dat best apart hoop ik met met je mee op een mannelijk exemplaar van de Durban. Meestal willen we dames hebben maar nu maar een uitzondering dan.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie! Ja ik vind het ook pracht planten, sterk ook.

DJ, ik hoop met je mee wat die durban betreft, zo niet dan ga ik het wel stekken, en misschien een mooie kandidaat dan voor de libhaze man, die ik nogsteeds heb staan! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er heel mooi bij!

Fijn dat de bloei er al in komt bij de stek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

He high life,

ja dat wil wel, gaat eigenlijk net zo snel als binnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotoupdate van de 2 hk -choco cross.

De stek staat in bloei zit op 3 weken plus minus.gallery_32015_17984_231462.jpggallery_32015_17984_364003.jpggallery_32015_17984_327367.jpgGeen stormschade gelukkig.

Plant uit zaad, het wordt allemaal wat groter en gevulder.gallery_32015_17984_806639.jpggallery_32015_17984_836790.jpg

De durban staat binnen op 12- 12, komt eerdaags een fototje en het geslacht! Nog even geduld! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken nie wachten op die Durban foto.Bij die andere zit ik weer helemaal te schuimbekken net als de zee gisteren.:P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat was heftig gisteren, heb vandaag wat orkanische ravage gezien; ontwortelde bomen en dergelijke!

Ja plantjes gaan lekker! Ik hoop met DJ dat de durban toch een man is, dat maakt het allemaal wat eenvoudiger natuurlijk! Denk nog een klein weekje voor geslachtsherkenning! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey GF,

 

flikker jij is even lekker op met je Rain!

Jemig wat ging het te keer gisteren! De wind heeft zelfs 1 plant rigoreus getopt hier.. ach ze was er kennelijk aan toe!

 

Maar gaat lekker daar! Zal weer een lekker rokertje worden denk! Ken er nix aan doen, maar de meester verslaat dudielijk de leerling, jouw Hk/choco's zijn een stuk gellukiger als de mijne!

 

Heb trouwens 1 RQ man omgekapt aangezien deze al werkelijk aan het bloeien was en zelfs al stuif wou gaan rond sproeien! Een erg vroege bloeier dus, wand dit was wel even meer als voorbloei!

Ga daar natuurlijk wat stuif van winnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Oz,

Ja dat was pittig eergisteren he! Ook al was er hier geen echte luwte , is het in een stadstuintje net effe gunstiger dan in t open veld, dat moet wel!

Jammer dat die van jou t zo beroerd doen.

Das wel heel vroeg die bloei bij de RQ, begrijp ik niet, natuurlijke cyclus zou half oktober moeten zijn bij de dames; verstandig dat je m weg hebt gehaald, ook logisch natuurlijk.

volgende keren je regszaad later beginnen; je was er vroeg bij herinner ik me. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!

Hoe het met de durban staat.

Het is een dame! :ogallery_32015_17984_89677.jpghelemaal bovenaan zie je de eerste haartjes.gallery_32015_17984_7467.jpg Heb haar meteen overgepot.

Laat haar in de bloei, zodat ik wat sneller stekken kan trekken.

heel erg jammer na al die inspanningen om een paartje te verkrijgen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

update.gallery_32015_17984_1039072.jpg 5 weken verduisterd, nog wel 3 zeker te gaan.Intussen staat deze nog in de groei, en is er wel aan toe om eerdaags donker te zetten.gallery_32015_17984_83392.jpgBloeiharen zitten overal in de hoge regionen Voorbloei uiteraard.gallery_32015_17984_2469.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

update.

gallery_32015_17984_493314.jpg Stekplant, flinke trichproductie, wordt niet meer verduisterd, de andere plant vanaf 11 augustus, dat daar de natuurlijke bloei is ingezet zo rond de 10de heb ik nog eens bevestigd gezien aan de volgende 2 planten van een vriend, die ze in de volle grond heeft staan; planten gaan geweldig, zijn pas start juni de grond ingegaan, waren wel stekken van zo,n 50 centimeter, maar nu staan er bomen.gallery_32015_17984_863395.jpglekker stammetje.gallery_32015_17984_770420.jpggallery_32015_17984_25433.jpggallery_32015_17984_970220.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holly choclate!

 

Prachtig kerel!!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er echt mooie planten uit groenefingers ;)

 

gaat wel een lekker rokertjen worden ;)

 

spijtig dat die één toch vrouw is geworden, anders (vrouwelijk)XX pollen(XY) maken, door beetjen bij beetjen, de blaadjens korter te knippen ... .

 

dan héb je vandeneersten keer, als het goed lukt, mannelijke bloemen(XY) van een vrouwelijke plant, dus is je XY eigenlijk XX, en kan je je eigen vrouwelijk zaad maken ... .

 

héb dit allemaal gevonden op het internet, dus hoop wel dat het zoe kloppen ... .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...