Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skutters

Apollo 8 Zomer Kweek 2015

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na 5 rondes onder 600 watt hps in mn dr 90 (nooit een verslag van gemaakt). Deze zomer besloten om een led lamp aan te schaffen omdat t toch erg warm wordt op de zolder waar i staat!

Nou moet ik zeggen dat die led lamp ook niet bepaald koel is heb toch nog temperaturen van rond de 30gr.

gallery_37927_18311_1015599.jpg

9 zaden amnees lemonator onder mn eerste led zonnetje! Led lamp is een apollo 8 en produceerd om de nabij 280 watt. Tent dr90 met een 500 kuub softbox en Voeding is van woma 123. ( voorgegroeit voor t raam in zaai en stekgrond)

 

gallery_37927_18311_5105069.jpg

 

Vandaag 3 dagen later! Bn tevreden over de groei. Allen mn temperatuur pffff blaas vol af!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je nagaan hoeveel heter dit met een andere lichtbron zou zijn geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apollo is wel de top van de (goedkopere) growlights. Het is nog steeds een "made-in-china" versie van de groeilampen maar deze geven wel de beste lichtpenetratie heb ik al vele malen gelezen.

 

Mijn Led lamp is 135W en die geeft geen warmte, kan je zo aanraken met je hand. Toch misschien eens kijken of er niets aan scheelt bij die apollo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad.... hmmm alle 4 de fans doen t bovenop. Kan zijn omdat ik ook op die kamer slaap? Is wel erg rustgevend al dat gezoem haha en heb eigenlijk altijd op deze temperaturen gedraaid en altijd wel een lekkere opbrengst gehad. 0.75 g/w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het veel uitmaakt dat je in de kamer slaapt. Als je slaapt gaat je lichaamstemperatuur omlaag en de buitentemperatuur gaat ook omlaag, dus hooguit dat je minimum temperatuur in de nacht wat hoger uitkomt nu... Of je zou 24u per dag moeten slapen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer wezen kijken en nu het wat koeler buiten is lijkt de temperatuur ook een stuk beter 28.5 gr. lijkt er dus meer op! Ook was mn dakje van mn temperatuurmeter gewaaid misschien was dit het probleem was mij niet opgevallen :-(

Gelijk een fototje geschoten voor de liefhebbers

 

gallery_37927_18311_3354911.jpg

 

gallery_37927_18311_287807.jpg

 

Vergeet te vermelden dat de dames op plagron lightmix staan en de potten een dag van te voren heb ingewaterd. Komende weken dus nog geen voeding alleen een beetje wortelstimulator. Maar heb gehoord dat het ze onder led minder snel verdampen dus rustig aan met alles :-/

 

Greetzzz skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op dat de lightmix maar voor 1 week is voorbemest, dus dan kan je al beginnen met voeden. En inderdaad, met led lijkt het allemaal veel minder water te verdampen, dus hoef je ook minder water te geven. Zorg voor een goede tensio meter (bijv. http://www.eurokweek.com/meten-weten/meten/meten-overig/blumat-digital-tensio-meter.html); dan heb je veel meer inzicht in hoeveel en wanneer je water moet geven. Voor de grote potten is er ook nog een XL versie van deze meter. Gebruik je 11 of 18L potten? (volgens mij kan je bij 11L de gewone gebruiken en is bij 18L de XL aan te raden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt smokeybear ik dacht dat deze voor 2 weken voeding bevatten. Tot nu toe heb ik het altijd gered zonder tensiometer (had r nog wel destijds naar gekeken maar de shops hier in de buurt hadden ze niet op voorraad). Dus heb t altijd bij optillen gehouden wat ook goed werkt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi skutters,

leuke setup heb je daar! je soort klinkt ook veelbelovend en vooral lekker. ik heb toevallig dezelfde lamp en met dat weer vandaag rond de 26°c in mn kast. dus ik vind je 28.5°c best oke, denk niet dat je lamp stuk is. verder kan ik bevestigen dat de plantjes minder water nodig hebben onder een ledlamp. ik geef nu bij elke waterbeurt voeding wat ik onder hps niet deed, maar dit omdat ik nu minder vaak moet gieten. maar dat heeft nog geen problemen opgelevert. ben benieuwd hoe het bij jou gaat en hoe je toppen straks eruit gaan zien. denk wel dat het een lekker wietje word!

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx woot dat hoop ik ook haha!

Heb je al een oogst gedraaid op deze lamp of ben je ook net overgestapt? Het is ook mijn bedoeling om elke watergift voeding mee te geven, maar dan wel zonder bladpunt verbranding want dan krijgen ze alleen afgezuurd water!

Dit wordt ook mijn eerste haze kweek hiervoor heb ik alleen maar witsoortjes gehad en ben dan ook erg benieuwd naar het resultaat.

De zaden heb ik van wz.nl (huismerk ) Ik heb er ook 2 in de tuin staan + een freebee silver haze.

 

 

gallery_37927_18311_1130273.jpg

 

Links is de zilver haze.

 

Pzzz skutters

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey skutters,

haja ik ben rond 2 maanden geleden begonnen planten onder de ledlamp af te bloeien. dus mn eerste plantjes zijn bijna klaar om te oogsten. en tot nu toe ben ik ook echt tevreden met de lamp. vooral de lagere temparatuur ten opzichte van een hps lamp is voor mij een enorm groot voordeel.

leuk zon tuintje, mooie planten heb je daar staan. daar gaat ook aardig wat vanaf komen neem ik aan.

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

@woot: dan ben ik erg benieuwd naar wat je eraf gaat halen! De buitenplanten ga ik woensdag stekken en laat ik daarna afbloeien.

 

Verder met de ledsletten!

Dag 7 18/6

Temperatuur redelijk onder controle

Nacht: 23.5

Dag: 29.6

 

De dames hebben 3 dagen geleden allemaal 250 ml water gekregen met een klein beetje wortelstimulator (0.5 ml op 1 L) misschien was dit toch wat teveel voor ze want de volgende dag begonnen de onderste blaadjes te verbranden :(

Vandaag de lamp ook wat hoger gehangen, van 30cm naar 35cm vanwege opkrullende bladpunt jes wat je ook op de foto ziet.

 

gallery_37927_18311_3434400.jpg

 

gallery_37927_18311_3879663.jpg

 

Ik zit r aan te denken om ze te toppen vanaf de 5e internode en nog een weekje te doorgroeien.

 

Vorige week bezig geweest met t knipafval van mn laatste ak47 oogst. Het resultaat een heerlijk balletje ice hasj gaan we straks proberen hmmm!

 

gallery_37927_18311_1099430.png

 

Tot de volgende pzzzout Skutters

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi skutters,

wel beetje raar dat je planten op de wortelstimulator zo reageren. verder vind ik je planten een beetje lichtgroen van kleur. lijkt voor mij wel erop dat ze juist beetje voeding zouden kunnen hebben. maar dat is zo op afstand moeilijk te zeggen. verder groeien ze wel aardig door, dus helemaal verkeerd kan het niet zijn wat je doet!

 

ja ik kan ook bijna niet meer wachten, nog een week dan is mijn eerste plantje onder de ledlamp klaar. ik denk niet dat ik er al een verslag van ga maken gezien het puur voor het selecteren van moederplanten is. maar als je wilt kan ik dan wel ff een paar fotos maken dat je ziet wat je kunt verwachten.

 

hm zon balletje ice hasj zou ik nu ook graag willen hebben, geniet ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je lamp er nu nog iets te dicht op zit. Ik zou met een 280w werkelijk vermogen led lamp zeker op zo'n 40-50cm gaan zitten (bij m'n 300w marshydro 60x5w ledjes, werkelijk vermogen van ±150w, raden ze zelfs aan om hem op 70-80cm te hangen). Het geeft wellicht niet veel warmte zo'n led lamp, maar het geeft wel een hoge lichtintensiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ woot

De icealator is heerlijk (alleen nog iets te nat) hierdoor is i nog wat scherp maar zit een heerlijke zoete smaak met een vleugje hasj eraan en zwaar stoned :)

 

Foto's zijn altijd leuk om te bekijken dus knal r maar 1 op! Ik heb wel eens begrepen dat zn apollo 8 gelijk staat aan 600 watt hps denk jij dat i dat red?

 

Je hebt gelijk over de lichte kleur alleen zit r nog teveel water in de potten om ze nu al bij te voeden. Maar bij de volgende waterbeurt ga ik ze minimaal bijvoeden alleen hoop ik niet op verdere verbranden.

 

@ smokeybear

Toevallig zit ik dat net te lezen in een ander topic . Dan ga hang ik m snel wat hoger ik begin op 50cm om te kijken hoe dit gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi skutters,

komt wel goed met je planten als je die lichte kleur ook al was opgevallen. lijkt me een goed plan om langzaam te beginnen met bijvoeden.

hehe ja is goed, dan ga ik volgende week ff een foto maken. over de lamp zelfs, ze zeggen idd van alles over het vermogen van de lamp. maar eerlijk gezegd geloof ik er weinig van. die lamp verbruikt rond 260 - 280 watt, dus ik schat dat ze eerder een 250 watt hps kan vervangen dan een 600 watt hps. stel nou je kweekt met een 600 watt hps 1 op 1, dan zou je met deze lamp dus meer dan 2 op 1 moeten draaien voor dezelfde opbrengst. dat wil ik dan zelfs toch graag eens zien.

maar jij hebt een mooie setup om dat te testen. ik weet niet hoe je eerder met je hps hebt gewerkt, hoeveel planten, welke potten, medium.. maar als het een beetje het zelfde was als nu kan je het erg mooi vergelijken hoe veel je toen eraf haalde en dan nu met de nieuwe lamp.

verder veel succes en hf met die hasj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@woot

We gaan t meemaken haha, met de groei zit t iniedergeval wel goed!! Gaat bijna even hard als hps.

Heb de opstelling t zelfde gehouden gebruik altijd 9x 7.5 liter potten en dit is tot nu toe altijd goed gegaan! Zelfs colatoppen ;)

Ik weet dat 11 liter beter is voor de wortelopbouw en waarschijnlijk ga ik dit voldoende ronde toch proberen maar voor nu 7.5L.

 

gallery_37927_18311_88319.jpg

Laatste oogst.

 

Verder gebruik ik vanaf t begin de woma lijn die me goed bevalt! En is organische wat me ook erg aanstaat.

 

Vandaag druk geweest met de buitenplanten, hiervan heb ik er 2 gestekt. In totaal 58 stekken gemaakt nu hopen dat ze allemaal aanslaan!

Dan gaan ze naar een buitenspot.

Ze staan nu in mn voorgroeikastje op 18/6 onder 2x 75w t neon.

 

gallery_37927_18311_4134179.jpg

 

Na t voorgroeikastje te hebben aangesloten en ingesteld, de amneesjes water gaan geven.

Eerst een nieuwe starterpak open moeten trekken omdat de oude op was (gelukkig had ik deze nog liggen)

 

gallery_37927_18311_2272615.jpg

 

Dag 9 groei 18/6

Dag temperatuur 28.0

Nacht temperatuur 22.6

De lamp hangt nu 1 dag op 50cm.

 

Daarna mn ec en ph meter geijkt en mn voedingsvat opgewaardeerd naar een ec van 0.9 en ph 6.3 (ph- groei)

Ook gelijk t plastic van de bovenkant verwijderd.

 

gallery_37927_18311_3276198.jpg

 

gallery_37927_18311_3315551.jpg

 

gallery_37927_18311_2804302.jpg

 

gallery_37927_18311_604035.jpg

 

gallery_37927_18311_164606.jpg

 

gallery_37927_18311_4659088.jpg

 

gallery_37927_18311_3088350.jpg

 

gallery_37927_18311_437178.jpg

 

gallery_37927_18311_2373602.jpg

 

gallery_37927_18311_1760909.jpg

 

gallery_37927_18311_3423554.jpg

 

Zoooo was m weer!!!

 

Greetzzz skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal nog eff snel een fototje van gisteren.

Temperaturen zijn dik inorde nu

Dag 28.2

Nacht 23.6

Gisteren toen t licht aan ging ook 8 van de 9 getopt 1 is nog wat klein die laat ik even bijtrekken en dan gaat haar kop r ook af :/

(Deze staat op de foto links achter nu in t midden )

 

gallery_37927_18311_1014888.jpg

 

Greetzzz skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medegrowers,

 

Dag 13 18/6

 

Vandaag weer water gegeven 500ml p/p

Ec weer 0.9 gehouden en de ph op 6.3.

De laatste is nu ook getopt.

 

Ik zat r aan te denken om die laatste nog even 2 dagen van de stress te laten bekomen en dan de klok om te gooien.

Verder eigenlijk niet veel te melden staan er mooi bij (al zeg ik t zelf :) )

 

 

gallery_37927_18311_2548600.jpg

 

gallery_37927_18311_3851819.jpg

 

Pzzz skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice man, ben benieuwd naar je opbrengst onder led ten opzicht van hps op het einde van de ronde :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogguh allemaal,

 

Zoooo net klaar met werken! Bij thuiskomst gelijk de klok op 12/12 gezet, ben zeer benieuwd hoelang het duurt voor ze de eerste bloei gaan tonen (de tijd zal het leren).

 

Duss dat maakt dit de 1e dag 12/12

Temperatuur

Dag 29.1

Nacht 23.3

 

De potten voelden nog redelijk zwaar aan ga ze morgen weer water geven.

Verder wordt het ook tijd om te gaan knakken en pletten want sommige groeien weer wat harder dan de andere dit zie je goed op de 2e foto. Ook verwissel ik ze regelmatig van plek (behalve de kleinste die blijven in het midden) tot de bloei begint.

 

Volgens mij hebben de dames het goed naar hun zin :) zijn mooi van kleur geen verbrande punten dus dat gaan we proberen zo te houden!!

 

 

gallery_37927_18311_2196000.jpg

 

gallery_37927_18311_2083165.jpg

 

Tot de volgende pzz Skutters

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wietkop leuk dat je meekijkt :)!! Ik ben zelf ook zeer benieuwd dit wordt mn eerste kweek onder led en tot nu toe zeer tevreden dus ik hoop dat dit zo blijft haha

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er bijzonder goed uit vind ik, ik blijf vanaf nu meekijken! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx gorilla dat vindt ik ook zo heb ik ze nooit onder hps gehad :(

Leuk dat je mee blijft kijken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Dag 3 12/12

Dag temperatuur 29.5

Nacht temperatuur 23.6

 

Vandaag water gegeven

Ec 1.0

Ph 6.1 (ph- bloei)

 

Heb denk 1 plantje te droog laten staan waardoor de ec omhoog is gegaan, deze vertoond verbranden puntjes bovenin.zie foto

 

gallery_37927_18311_3099087.jpg

Hoop dat het een beetje duidelijk in het led licht!

 

gallery_37927_18311_973402.jpg

Ook ben ik begonnen met knakken.

 

En nog 2 foto's van het totaal

 

gallery_37927_18311_1544752.jpg

 

gallery_37927_18311_1088774.jpg

 

Greetzzz Skutters

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...