Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
beginnerling94

Oogsten Van Mijn Eerste Plantje

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Vandaag heb ik mijn eerste plantje geoogst. Ik heb twee vragen over mijn oogst:

 

Is deze plant op tijd geoogst of had die nog wat langer moeten staan?

Heb ik de toppen goed geknipt of moet ik de toppen nog wat smaller maken?

 

Hier onder een aantal foto's:

 

gallery_44579_18158_1601445.jpg

 

gallery_44579_18158_1500562.jpg

 

gallery_44579_18158_804247.jpg

 

Ook vroeg ik me af of ik de plant de laatste dagen geen water moest geven en dat ik haar niet in de regen moest laten staan.

 

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken, alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er langs de zijkanten toch nog wat afknippen.

 

tenzij het je om het gewicht te doen is :dribble:

ik knip er alles af waar geen kristallen op te zien zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste 2 weken alleen water geven,

volgens mij had ie nog wel langer kunnen staan.

maar moeilijk te zeggen zo,

hoelang bloeide ze al?

 

En zou er inderdaad veel meer blad afknippen

maar dat kan ook na het drogen,

 

ook het drogen op een krant is niet aan te raden,

gaat snel schimmelen.

Beter is tussen 15/20 graden,

even ophangen of in een netje ofzo liefst met wat lucht circulatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net een stuk er af geknipt en het weegt nu 70 gram. Ik ga ze ophangen (denk ik) in de kruipruimte, omdat het daar wel een redelijke temperatuur is en denk dat de luchtvochtigheid rond de 50% is. kan ze ook in de zolderkamer ophangen maar daar is de temperatuur te warm denk ik. Voor de rest heb ik geen plaats om ze op te hangen, omdat het anders gaat stinken of er licht bij komt. Ik ben bang dat lucht circulatie niet gaat lukken.

 

Dus zou ik het op gaan hangen in de kruipruimten of in de zolderkamer? Kruipruimte misschien te vochtig en zolder kamer of en toe veel te warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter te warm dan vochtiger,vocht heb je nu niet nodig,desnoods in een schoendoos die je op je kast zet maar niet helemaal dicht,maar gaat soieso ruiken hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

vislijntje + naald, en dan gewoon door de stem prikken en ophangen

 

die bladrestjes zou ik gewoon eruit knippen volgende keer, met een dun schaartje kom je daar wel bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hangen eindelijk aan het rekje. Ik heb ze nu in de kruipruimte gedaan. Heb gelezen dat een goede kruipruimte onder de 60% luchtvochtigheid is en dat je wiet moet drogen tussen de 40%-60%, dus als ik een goede kruipruimte heb moet het goed komen. In mijn zolderkamer heb ik geen beschikking tot een raam. Toch ga ik de volgende plant in de zolder kamer hangen, kan ik kijken wat het verschil is of dat het niet uit maakt.

 

Visdraad heb ik helaas niet. Ik heb ze nu opgangen met een knoop ben benieuwd of ze niet los gaan laten. Maar voor de volgende keer ga ik denk toch visdraad met een naald gebruiken klinkt als een goede manier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je plant wel een week of 1,5 langer had kunnen staan tot je je laatste fanleaves vergeeld waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je bent de rot voor. :wave: Als ik de kweekverslagen doorlees heeft bijna iedereen al last van rot. Ik heb ook moeten oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je bent de rot voor. :wave: Als ik de kweekverslagen doorlees heeft bijna iedereen al last van rot. Ik heb ook moeten oogsten.

 

Jup same here. Zelfs nog geen Augustus en al schimmels. Dit wordt een leuk jaartje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...