Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

potch

Semi Beginner Met Paar Vragennd

Recommended Posts

eerste vraag ik heb al tijdje supervit.van Hesi staan.Men vraag is gewoon 1druppel op 4.5liter.Is da zo een sterk spul?kan het voor pas opgekomen zaailingen?Heb in volle grond autoflowers waarvan de bladpunttjes geel zien,enkel de puntjes,andere planten op volgende rij normaal,sannie buffertab bijgestoken,1per plant maar had voor ik de grond omfreesde er wel nog gedroogde mest door gedaanHesi vandaag pas gebruikt dus staat los van overbemestingprobleem.ik ben al 5jaar op forum met onderbrekingen,ben 34 jaar en heb redelijk grote zadencollectie en paar rondes gedaan intussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had die hesi voorheen nooit gebruikt tot vandaag,vandaag planten besproeid met 1druppel in 4.5liter water dus hier moet ik nog even op wachten.Wel even melden dat ik men tuintje pas klaargemaakt half mei.bladpunten zijn lichtjes geler dus dacht aan overbemestting.enkel in men gietwater eens yucca gedaan NOOIT geen voeding aangezien dit in volle grond geen zin heeft.Aan die buffertabs van sannie ligt het niet volgens mij,geen chemische meststoffen in tuintje gedaan,mischien teveel biologische.Schade is er nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vraag is erg onduidelijk geformuleerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak evenals interpunctie.

 

-Zaailingen hoef je meestal in de beginfase niet direct te voeden, ligt eraan wat voor medium je hebt

-Gele puntjes duidt inderdaad meestal op overbemesting

 

Maar voor beide kan ik net als Rodja niet helemaal begrijpen wat nou de vraag is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je hier wel wat aan kan hebben.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de hesi 1druppel in 4.5 liter dat het sterk produkt is dan?En ik had vandaag pas door hoe je hier fotos moest posten.Hoofdvraag was over de gele bladuiteinden maar heb volgens mij niet overdreven kwa bemesting.Het is eigenlijk maar dat plantje alleen maar die zit al zo goed als op het einde van de bloei,nog weekje of 3,ze zijn wel half mei naar buiren gegaan en het was slecht weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt iedereen,ik zal veel taallessen nemen :wave: Toch een mooi woord interpunctie stamt uit de 16de eeuw.net gegoogeld.Fotos zijn mischien ook niet duidelijk.Ik hoor het later wel hier.Omdat de andere planten het niet vertonen aan hun bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, niet te hard van stapel lopen. Een paar plekjes kan gebeuren, maar als het erger wordt dan moet je op gaan letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik ben niet een echt geduldig persoon in het dagelijks leven.Ik ben Belg.Ik wou men fotos even tonen ook daarmee.Men veldje op foto zijn 8verscillende autoflowers;Super skunk,Big bang,Dieselryder, BleuchemXBlueberry,Lemon skunk,Minefielder,Mi5x(OnyxXBubblicious.Heb nog een vraagje.Op site van hy-seeds en sensi seeds is er sprake van ontkiemen in licht.Bij hy seeds sprak men dat daar enige onenigheid over is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt vast niet uit.Vroeg me gewoon af of ze slechter ontkiemen indien ze al onder kunstlicht staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiemen kan in het donker, maar de stengeltjes zoeken daarna direct naar licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku.Maar het is niet zo dat ze donker nodig hebben om te ontkiemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterstofperoxide 3procent zou ook werken voor betere ontkieming,hoelang mogen ze hierin liggen?eventjes?of mag je er in ontkiemen?Ik gebruik 1ml Nirvana advanced nutrients op 1liter water iets lager dan de aanbevolen dosis,soms sannies Bacto.Spongepots ben ik zeer tevreden over omdat ik het moeilijk vind te ontkiemen tussen watten of keukenrolpapier ivm nadien overplanten met een pincet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt me het antwoord dat in net vond toevallig in een topic netVergeet niet dat aarde bij hogere temperaturen meer voeding afgeeft.

in een hittegolf kan aan het begin de plant verbrand uitzien ( op pot) als de buffer voeding vrijkomt.

spoelen helpt dan inderdaad, maar de buffer is dan leeg ( tenzij je buffer tabletten IPV voeding geeft.Volgens mij het antwoord op het plantje dat gele bladpunten had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...