Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mosfet

Ak 47 45D-24/0 17D-12/12 Op 130 Watt Spaarlamp

Recommended Posts

hey boys ik lees al een tijdje mee en heb nu eindelijk het idee dat ik wat waardigs te melden heb.

 

de plant is nu ruim 2 maandjes en aangezien ik dol op film ben.......

voila!

 

verder zoek ik nog een advies.

hij is dus pas in bloei en ik heb in wat okseltjes een klein bloempje zitten ong 1cm in doorsnede nu.

word dat nog wat of zeg je van trim nog maar verder, wat is jullie mening?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was een lange dag voor je plantje tot aan de bloei waarom heb je hem niet een beetje nachtrust gegunt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel simpel een plant heeft drie dingen nodig om te groeien zon water en voeding(co2 en npk).

technisch gezien weet een plant niet wat slapen is, hij weet alleen dat hij shit moet gaan opslaan als een van de drie onderdelen

ontbreken dus volgens de theorie heeft een plant in seedling en vegetative staat geen donkere periode nodig.

 

dat is bij deze dus uitgetest en zo krijg ik dus per dag 6 uur zonlicht en dus volledige groei erbij.

er is tot nu toe nog geen negatief effect te zien, sterker nog hij gaat als de brandweer.

en het maakt het makkelijk om mijn grammen per kwh uit te rekenen.

 

deze kweek is puur opgezet uit wetenschappelijk oogpunt en word elke dag behandeld op zicht en daar probeer ik

een prognoze uit te halen hoe verder te gaan met de plant.

op dit moment staat hij in de bloei en de cyclus loopt van 11 tot 12 uur mede omdat ik net iets meer licht vang op

strakblauwe hemel dan in mijn kast maar rond een uur of 7 word mijn kast weer beter en verhuis ik hem weer terug.

dit is overigens een array van 9 stuks spaarlampen rond de 20-23 watt per stuk.(wat dus 180 watt moet zijn... sigh...warm..)

en allemaal nagemeten met proffessionle meetapparatuur.

 

later wil ik ook nog gaan tweaken hoe ik de bloei langer kan doortrekken en tot hoever.

en op dit moment realiseer ik me dat ik al 13 uur bloei draai, maar volgens mij moet dat verder kunnen.

Edited by mosfet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk onderzoek en zeker interessant die 24uur lichtcyclus, ik denk dat dit ook per genetica verschilt of dit beter is voor de plant.

 

Kan je wat info geven over de welke voeding, medium etc. Had al gezien dat het een 45 liter pot was lig genoeg buffer.

 

Edit: Had je video nog niet afgekeken, voeding is dus npk haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het per soort geen flikker uit maakt... en eigenlijk wel om de doodsimpele reden.

een zaadje krijgt maar 1 opdracht meegeprogrameerd dat is zo hard mogelijk groeien zolang er maar minder dan x uur donker is per totale donkere periode.

triggerpunt is dus een overhoeveelheid donker en dat komt mooi uit want ik wil het alleen maar licht laten.

 

maar dan kom je dus ook op een andere vraag... afbloeien doe je op 12/12.... maar waarom eigenlijk... wie heeft dat onderzocht.

of werkte dit en dachten we nou dan veranderen we ook maar niets.

 

leuk leuk leuk :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het per soort geen flikker uit maakt... en eigenlijk wel om de doodsimpele reden.

een zaadje krijgt maar 1 opdracht meegeprogrameerd dat is zo hard mogelijk groeien zolang er maar minder dan x uur donker is per totale donkere periode.

triggerpunt is dus een overhoeveelheid donker en dat komt mooi uit want ik wil het alleen maar licht laten.

 

maar dan kom je dus ook op een andere vraag... afbloeien doe je op 12/12.... maar waarom eigenlijk... wie heeft dat onderzocht.

of werkte dit en dachten we nou dan veranderen we ook maar niets.

 

leuk leuk leuk :book:

ook leuke vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daarom bouwen sommige nog verder af van 12/12 naar 11/13 10/14 en soms de laatste dag in volledig donker. Zou de topvorming ten goede komen, omdat de plant dan denkt al in de herfst te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dit soort theorieen ben ik dus aan het uitvogelen.. ik bedoel over het algemeen is de natuur gewoon logica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal ik van de week wel ff gaan updaten met het hok erbij zodat het hele experiment te zien is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn mening heeft de plant wel degelijk een besef van dag en nacht, ik zal zelf een kweek proefje starten waar ik al langer over zit te denken de dagen korter maken ipv 24u een 20u cyclus maar met autoflowers die niet afhankelijk van de uren maar de dagen kortere dagen in het hok is sneller klaar in real-life :vape:

ik blijf je verslag vrolijk volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je misschien wel gelijk hebt met dat dag-nachtverhaal in de groei.

ik groei voor op 20-4, in de bloei zetten op 12-12, en bouw de laatste maand geleidelijk af naar 10-14 en dat werkt prima voor mij...

 

Dat idee om de dagen in te korten heb ik ook over na zitten denken, echter om een 20 uurs schakelklok te vinden is niet zo eenvoudig, en ik ben te vaak niet in de buurt om hem steeds handmatig te verstellen.

ben erg benieuwd of dat werkt... maar ik kan me voorstellen dat als dat zo was de cannabiswereld dat allang al ingevoerd zou hebben... zeker gezien "ons" stroomverbruik en de wens om snellere rondes te draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb daarvoor al een microcontrollerboard ontwikkeld die op de seconde nauwkeurig 6 verschillende relays kan schakelen dus zelfs 36/4 word mogelijk op die manier.

ben nog druk bezig met sensorwerk en hoe ik die benader via de cpu maar uiteindelijk moet het een klimaatautomaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het plantje begint er heerlijk uit te zien dus vanmiddag weer even update maken dan neem ik meteen het controllerboard even mee oke! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant!

Microcontroller ziet er ook goed uit, stelt ook weinig voor zo'n ding...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant ziet er goed uit! en dat controle bord heb je mooi in elkaar gezet. Benieuwd naar hoe de plant reageert op die cyclussen. Verder nog een vraagje. Dat bordje is die dan ook bestendig tegen de hogere Amperes of schakel je deze niet direct op de lamp zelf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zover gaat het met het licht allemaal goed, het schakelbord heeft nu 8 keer 16 amp schakelrelays en 8 sensor ingangen. dus in theorie alles schakelbaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele dikke vette modderfokking update! deze shit moet je gewoon ff kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf vandaag trichomen tellen! whoohoo!

5 mm vergroot naar full screen hd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...