Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
autoflowers

Zaadjes Komen Niet Op Maar Ontkiemen Wel

Recommended Posts

Heb 5 zaadjes ter compensatie gekregen van de growshop, zaadjes van sensie seed.

 

Ze ontkiemen wel maar komen niet boven de aarde uit, zitten nu 5 dagen in de aarde, als ik wat aarde wegschuif zie ik wel dat ze ontkiemt zijn, maar ze willen niet echt boven de aarde uitkomen.

 

Zijn dit oude zaden met te weinig kiemkracht of nog even langer wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze al ontkiemt zijn komt het wel goed. Zet ze gewoon niet te nat of te diep.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet eruit halen met een lepeltje en ze overpotten? ze zijn nog niet boven de aarde gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er niet zo kapot van om met een lepeltje te gaan klooien. Licht is slecht voor wortels namelijk. Lampje erboven zou al helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 5 zaadjes ter compensatie gekregen van de growshop, zaadjes van sensie seed.

 

Ze ontkiemen wel maar komen niet boven de aarde uit, zitten nu 5 dagen in de aarde, als ik wat aarde wegschuif zie ik wel dat ze ontkiemt zijn, maar ze willen niet echt boven de aarde uitkomen.

 

Zijn dit oude zaden met te weinig kiemkracht of nog even langer wachten?

 

Hee man,

Ik heb dat zaad ook gehad dit jaar. Dit betrof nieuw zaad. Net nieuw gemaakt zaad zonder koeling..

Misschien even laten schrikken in de vriezer dat de kiemkracht kan doen bevorderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn al gekiemd hl, lijkt me niet meer mogelijk.

 

@ts.

 

Beste advies wa ik me ken bedenken; rol even een lekkere joint en wacht og geduldig een paar dagen. Al dat gekut vinden ze niet fijn.

 

Miss zijn spongepots wat voor je.. behoorlijk makkelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon niet volplempen met water

 

1ste keer pak je een spuitje oid en maak je de grond een beetje nat +- 20-30 ml (klein potje/ bekertje). Na een dag of 3/4 spuit je er voorzichtig weer een beetje in als je ziet dat de grond bijna droog is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, bij alle zaden is alles goed gegaan, maar deze reageren wat anders, komen niet doortastend boven de aarde, misschien te nat, daarnaast zijn ze erg bleek.

 

Heb wel wat lopen kutten al, de aarde rondom het zaadje wat naar beneden gedrukt zodat de weg omhoog misschien makkelijker wordt.

Heb wel een plantenspuit gebruikt, heb het bakje ook al een paar uur in de volle zon gehad vandaag, maar heb er niet zoveel vertrouwen in.

 

De vorige keer lagen wat zaailingen slap en waren zo goed als dood, uiteindelijk heb ik er nog een paar tot leven weten te wekken. Maar omdat ik dat dit keer wilde voorkomen heb ik ze goed nat gemaakt, misschien wel te nat dit keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar uur in de volle zon? Die zijn gekookt vrees ik..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, 2 van de 5 zaadjes zijn naar de klote denk ik, 3 gaan het redden. Mijn acties waren niet handig, maar het duurde allemaal zolang, sommige beginnen nu pas groen te worden.

 

Maar dit jaar zo'n 100 zaadje opgekweekt en ze reageerden heel anders dan deze zaden. Gingen snel omhoog zonder problemen.

 

Die het niet gaan redden heb ik maar in een glas water gegooid, kijken wat ze dan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een glas water zal niet helpen als ze al een wortel hebben. Beste is gewoon in een pot met droge grond zetten en hopen dat ze goed komen.

 

Volgens mij hebben ze gewoon te nat gestaan als je ze in de grond gepland hebt. dan zoeken de wortels niet naar water dus groeien ze niet en breken uiteindelijk gewoon af omdat ze te vochtig staan. Heb het zelf ook al te vaak voor gehad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, 2 beginnen groen te worden door de droogte van vandaag, ik dacht al waarom groeien ze niet? maar denk dat ik er 2 over houd. normaal kost zo'n zakje met 5 zaden 35 euro, wel weer jammer van het geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ervaring is meer waard dan wat van je investering verliezen. En geloof me, het zal niet de laatste keer zijn dat er iets fout loopt

 

Momenteel zit ik met een auto die veel te vroeg in bloei is gegaan door stress en heb vandaag luizen op 2 van de auto's die in bloei staan gevonden...het geluk zit niet altijd mee xD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de action heb je zo'n biologische insectenspray tegen luizen, trips en witte vlieg, is biologisch afbreekbaar. alleen maar 2,79.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze te nat gestaan hebben, zet ze dan nachtje op een oude handdoek. Die trekt het vocht er voor een groot gedeelte uit. :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op karton nog beter.. maar of dat een oplossing is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...