Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kareldegrote

Mijn Eerste (Buiten) Kweek Div. Soorten

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Dit gaat mijn eerste kweekje worden . Heb verder geen kweek ervaring. Heb wel 2 cactusjes (san pedro en peyote) en in het verleden een paddo kweekset gehad.

Wil hier graag het proces van de plantjes bijhouden en tips van jullie krijgen zodat ik kan leren van mn fouten.

Hier volgt een report van de afgelopen tijd

 

X-jun zaadjes besteld. Voornamelijk gelet op de makkelijkheidgraad en de shimmelbestendigheid gelet dit waren allemaal soorten die het volgens de omschrijving er goed vanaf kwamen. Toendertijd niet echt heel erg gelet op dat ik al aan de late kant was. De volgendr soorten zijn het:

1: 60 day autoflower

2: cheese berry

3: cream cheese

4: easy sativa

5: critical +-

.

Ook nog 3 gratis zaden kunnen bestellen omdat ik boven een bepaald bedrag zat. Gelukkig voor autoflowers ww gekozen omdat die redelijk makkelijk te kweken zijn. En ik maar in mijn situatie maar 5 planten mag in mijn tuin. Als alle 8 ontkiemen etc gaan er dus 3 weg naar een guerrilla plek of een vriend.

 

26-jun propogator gekocht om de zaadjes in te ontkiemen. Dit in combinatie met zaai en stekgrond. Dit heb ik in de propogator gegooid + 8 turfpotjes omdat hier voeding in zit. Als de plantjes wat wortels hebben kan ik ze makkelijker pakken zonder dat ik het plantje/+wortel beschadig.

 

Heb ze ook deze datum dus ingezaaid 0.5cm diep. Watereerst goed nat gemaakt. Daarna zaadjes erin daarna wat aarde erover, dat daarna nat gespraaid met een sproeier.

 

29-jun is even goed gekeken en tot de conclussie gekomen dat de volgende zaadjes ontkiemt zijn:

60 day (1)

Cream cheese (3)

2 x auto ww

 

30-jun Eventjes een dag niet gekeken en best wat gebeurd.

Plantjes zijn ernorm gegroeid. Zeker 3-5 keer zo groot geworden.

Ook is nummer 4 en 5 uitgekkmen dit zijn nu de 2 kleinste (waren er gister ook nog niet)

4=easy sativa

5=criticak +-

Tot nu toe 6 van de 8 stuks uitgekomen na 'x' aantal dagen. Best prima score.

 

Nog twee stuks te gaan de nummer 2 en de nummer 6. Alle 2 in het midden tussen andere..

 

Heb de bak omgedraaid omdat de meest rechter plant beetje naar rechts was gegroeid.

Zijn trouwens wel lange steeltjes dus zal ze denk wel wat dieper moeten potten. Morgen wordt het een mooie dag dus hoop dat de laatste 2 nog uitkomem. Ga ze daarna ook verpotten, maar eerst genieten van het mooir weer. Vraag me trouwe s af of het niet te mooi wordt.

 

Heb het verslag net trouwens op mijn mobiel getyped dus kunnen zullen her en der aardig wat spelfoute zijn, en misschien ben ik iets vergeten te melden. Ook zal ik foto's uploaden zodra ik daar tijd voor heb.

 

Net een goede amnesia gerookt,

 

Ciao

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad iets laat begonnen maar ik ben wel benieuwd, zal ik zeker volgen als er nog wat foto's komen.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes in de vensterbank elke dag een kwart slag draaien ;) anders gaan ze idd scheef groeien richting het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van gister:

Heb nu 6 plantjes buiten gezet, heb nu 80l potgrond en 40l cocos (allebei rhp of hoe dat keurmerk ook heet).

 

Wou ze eigenlijk allemaal vandaag in een 30l pot gooien maar de enige juiste pot die ze hadden was 10eu ps, vandaar heb ik ze in kleinere potten gedaan die ik nog had en 2 iets grotere.

e grote zijn 20 en 15 liter denk. De aarde is een mix van 3/4 potgrond 1/4 cocosgrond.

 

Nog steeds geen laptop tbs. Maar toch alvast even paar foto's voor de duidelijkheid.

1zpmw5y.jpg

 

2yv9u8w.jpg

 

6tg01s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi karel. Je zaailingen strekken nogal. Ik zou ze even uitgraven en ze opnieuw planten, maar dan een stuk dieper. De aarde mag tot net onder de eerste blaadjes komen. Zo geef je ze een betere start buiten. Ik zie geen reden om ze nog binnen te houden. Heb je eraan gedacht om ze in een beetje stekgrond te planten?

 

Veel succes met je kweekje!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hier boven gezegd word als het nog kan wat dieper ingraven.

En opletten met de volle zon zo een kleintje is zo uitgedroogd.

 

 

BFP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar ben ik weer. Inmiddels heel wat gebeurt/gegroeid.

Aangezien ik nu mijn laptop heb zal ik een zooitje foto's uploaden (en wat meer updates geven), ook van wat hiervoor gebeurt is om een duidelijk beeld te krijgen.

 

Stekgrond + soort van kuipjes die ik bij tuincentrum had gekocht in mijn propagator:

2ue5rnk.jpg

 

1juli

 

6 stuks zijn ontkiemt:

2ztkms8.jpg

 

Nummertje 6 (auto ww) in andere pot:

er0duc.jpg

 

Nummertje 1: 60 day lemon autoflower

23mrhwo.jpg

2d8ltna.jpg

 

2juli

Deze dag was het echt nodig dat de plantjes verpot werden. Ze zijn gepot in 2 x 29L potten en 3 x 26L. Ook zijn er 2 potten (de witte bruine) deze bevatten beide minder inhoud. Ik denk een litertje of 12 en 10.

 

 

nr.4 easy sativa:

ngbyx4.jpg

2dcbbys.jpg

x0uqhj.jpg

 

nr.5 critical +-

2i1zjbn.jpg

28rjwj9.jpg

 

De nr.1 60 day lemon autoflower en nr.5 auto ww wat dieper gepot wat Zindrin en BlastFromPast hiervoor zeiden, dit had ik in het begin van de dag gedaan voordat ik andere potten had vandaar dat ze later op de dag weer verpot zijn:').

 

nr.1 lemon:

 

15d07qq.jpg

kcynpd.jpg

2l9tsoh.jpg

ww:

2zfrk0o.jpg

34441kz.jpg

2dm81w1.jpg

6i5r8z.jpg

 

Nu het minder goede nieuws, een van mijn lieftallige huisdieren heeft buiten 2 kleine potjes omver gelopen.

Nummertje 3 de creamcheese en een auto ww:(

Heb deze verpot vannuit het kleine potje naar de 2 kleinste potten omdat ik me nog afvraag of ze wat gaan doen, maarja you never know.

 

Nr.3 Cream cheese

2hhm73m.jpg

2ezmyp2.jpg

axvlj.jpg

axvlj.jpg

 

een treurige ww:

30lgknl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de planten trouwens de eerste 2 dagen dat ze buiten in een pot zaten uit de zon gehouden, dit omdat het mij nog een teer plantje lijkt en het absurd heet was.

 

5 juli

 

Vrienden van me hadden de dag ervoor een zaadje aan mij gegeven die ze in hun masterkush hadden gevonden, ik heb deze in de grond (propogator) gedaan om te kijken wat er gebeurt.

 

 

6 juli

 

Ben maar is even in de propogator wezen kijken wat er gebeurt was met de 2 zaadjes die niet boven aarde komen.

Na heel voorzichtig met een satéprikker het aarde weggehaald te hebben kwam nr.6 auto ww ineens tevoorschijn :)

dbqn29.jpg

 

nr.1 60 day auto lemon:

2rmbd60.jpg

 

Zelfde vrienden hebben weer een grammetje gehaald, dit keer zaten er echter wat meer zaadjes in de kush...

5pfqky.jpg

 

7 juli

 

De kleine ww heeft zijn vleugels gespreid:

vi1is8.jpg

 

Later op de dag heb ik deze verpot en bij de andere ww gezet die mij niet echt

2570xmv.jpg

 

Daarnet liet ook de masterkush een stukje van zich zien!!!

2ce6yqg.jpg

Een 2 uur later was die al een stuk beter zichtbaar:

ib9u1u.jpg

 

8 juli

 

Foto update van de plantjes, ze gaan opzich best wel prima volgens mij.

Nr.1 60 day lemon:

11ufdht.jpg

9tol02.jpg

6ht1y1.jpg

jagxw8.jpg

 

Nr.4 Easy Sativa:

k1dvrd.jpg

dpfig7.jpg

33m7xv6.jpg

 

nr.5 Critical +-:

ndq4w3.jpg

k1to5i.jpg

2ihpf8k.jpg

 

nr.6 auto ww: (ziet er op de foto beetje gelige uit, is het niet)

157myrb.jpg

2nib9l4.jpg

a40xm8.jpg

 

De omgevallen cream cheese en auto ww vertonen niet echt progress.

 

Masterkush trouwens buiten gezet in het kleine potje naast de cream cheese:

15yw49e.jpg

i19ssx.jpg

 

In het kweekbakje zitten nu 5 nieuwe masterkush zaadjes + nog 1 mk die al ontkiemt is

 

zal ik zeker volgen als er nog wat foto's komen.

Dat zit volgens mij nu wel goed haha.

 

Nou dat was hem,

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes krijgen trouwens niet de hele dag zon, door een niet optimaal gelegen tuin hebben ze denk ik vanaf 11 uur s'ochtends tot 5 uur direct zonlicht. Daardoor groeien sommige richting de zon, is het verstandig om de pot af en toe een halve slag te draaien?

Heb dit een paar keer gedaan.

 

Daarnet is de Critical +- omgevallen. Hij stond een klein beetje scheef omdat hij richting het licht was gegroeid, ik denk dat hij het kleine gewicht van het water niet konden dragen. Heb de pot omgedraaid zodat als het beter weer wordt zodat die weer normaal groeit.

 

Groetjes Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je ze beter kan ondersteunen met een paar stokjes, ze zullen altijd naar het licht blijven groeien en dat doen ze om zoveel mogelijk licht te vangen, wat alleen maar goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je ze beter kan ondersteunen met een paar stokjes, ze zullen altijd naar het licht blijven groeien en dat doen ze om zoveel mogelijk licht te vangen, wat alleen maar goed is.

Misschien moet ik dat maar doen dan ja, maar ik dacht dat draaien ook wel handig zou zijn zodat beide kanten evenveel zon krijgen?

 

Gister:

r8s0v4.jpg

 

Vandaag: :)

15875ud.jpg

 

 

Klein foto updateje hoe alles ervoor staat:

 

De Masterkush die een stuk later erbij is gekomen:

4tvpk6.jpg

De auto ww die wat later boven de grond kwam kijken:

2mr5cue.jpg

Andere WW:

s2tlqp.jpg

312hatx.jpg

60 day:

r94wop.jpg

rh1naw.jpg

Easy sativa:

30uxzte.jpg

w9v5t3.jpg

121pfzt.jpg

 

Als ik kijk bij die easy sativa zie ik wat geel witachtige puntjes op het blad, moet ik mij zorgen maken of zal dit gewoon weggaan?

Ga denk binnenkort nog even een zakje aarde kopen zodat ik sommige potten tot de rand gevuld zijn en de plantjes wat steviger staan

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ff aan de onderkant van het blad. als daar gele of zwarte balletjes zitten heb je misschien te maken met wat ongedierte.

maar lijkt er op het eerste oog nog goed uit te zien hoor :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf een beginner maar volgens mij zitten je planten nog steeds niet diep genoeg in de aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wietkop zegt.graaf die mss je plantjes nog iets dieper in.... knnen er daar weer worteltjes aan groeien.

 

en gaan je planten ook een stuk steviger staan. lijkt wel de toren van pisa :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die witte puntjes had ik ook bij 1 van mijn Kalashnikovas, ongeveer zelfde leeftijd, ik hoopte dat het weg zou gaan maar dat deed het niet.

Het werd bij mijn plant alleen maar erger, ik weet nog steeds niet wat het was. Ik heb haar weggedaan toen ze eenmaal echt onder zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichtstress?stan je planten wel goed donker in de nacht?

 

als ik je fotos bekijk hebben al je planten er wel iets van

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ff aan de onderkant van het blad. als daar gele of zwarte balletjes zitten heb je misschien te maken met wat ongedierte.

maar lijkt er op het eerste oog nog goed uit te zien hoor :)

Heb aan de onderkant gekeken en er zitten gelukkig geen zwarte/gele balletjes.

Actieshot van onder:p

23m6ipe.jpg

ik ben zelf een beginner maar volgens mij zitten je planten nog steeds niet diep genoeg in de aarde

wat wietkop zegt.graaf die mss je plantjes nog iets dieper in.... knnen er daar weer worteltjes aan groeien.

 

en gaan je planten ook een stuk steviger staan. lijkt wel de toren van pisa :likken:

Op een of andere manier strekken ze bij me veel, terwijl ik ze bij het planten tot net boven de aarde heb gedaan. Vertrouw mijzelf nog niet genoeg met mijn tuinnierskills om ze eruit te halen en dieper te potten.

Ik ga zo even wat grond halen en zze aanvullen waar nodig.

 

Die witte puntjes had ik ook bij 1 van mijn Kalashnikovas, ongeveer zelfde leeftijd, ik hoopte dat het weg zou gaan maar dat deed het niet.

Het werd bij mijn plant alleen maar erger, ik weet nog steeds niet wat het was. Ik heb haar weggedaan toen ze eenmaal echt onder zat.

 

Hoop niet dat dat ook hier zo zal gaan, de tijd zal het leren.

 

lichtstress?stan je planten wel goed donker in de nacht?

 

als ik je fotos bekijk hebben al je planten er wel iets van

 

M'n planten staan wel goed donker, ze hebben eerder te weinig licht. De directe zonnenstralen raken ze pas rond een uur of 1.

 

 

 

Groetjes Karel

Edited by Kareldegrote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi jongens,

 

Tijdje geleden dat ik wat heb laten horen van me.

Volgens mij gaat alles relatief wel goed met de vrouwtjes (vanwege de niet optimale aantal directe zonuren.

 

Hier wat fotootjes:

 

De easy sativa:

vncz90.jpg

be7bro.jpg

25aosq9.jpg

 

Critical +-;

2qsym43.jpg

1zbfgoi.jpg

jhg6qg.jpg

 

Auto ww:

b63cpc.jpg

11w61jt.jpg

119qnbd.jpg

2md0a38.jpg

ngevq8.jpg

 

Auto ww (in kleiner potje)

2pt45fd.jpg

8zk4d3.jpg

qnlfh1.jpg

 

Masterkush

2eanq89.jpg

 

60 day auto lemon:

spi6br.jpg

1z3m2ba.jpg

121616s.jpg

2jdi1e9.jpg

 

Groepsfoto:

25uobrp.jpg

 

 

De 60 day auto lemon vind ik er zelf niet al te best uitzien, ze is wel aardig groot tov de rest. Ik vind het wel raar dat ik niks ruik aan de plant, aangezien de oogsttijd buiten mei aug zou moeten zijn..

Zou het nog verstandig zijn om de auto ww te verpotten in een groteren pot?

 

Voor de rest heb ik de planten geen voeding (aarde van het tuincentrum bevatte 2 maanden voeding) ,slakkenkorrels oid gegeven. Ik heb ook niet getopt omdat ik hier geen ervaring mee heb, ik las dat als je in een laat stadium begonnen bent het verstandiger is om niet te doen omdat het ze alleen maar stress geeft.

 

Als mensen nog tips hebben zijn die meer dan welkom.

 

groetjes Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo je hoeft je planten niet steeds te draaien, zie je dat nu je verder bent de planten het best goed doen?

Die lemon heeft wel vreemde bladschade ; vermoed insecten, of larfjes, nu zaak om perventief bladsprpoei te doen, spruzitt, van bayer dacht ik ,, gewoon bij het tuincentrum!

Die kleinste kun je idd overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo je hoeft je planten niet steeds te draaien, zie je dat nu je verder bent de planten het best goed doen?

Die lemon heeft wel vreemde bladschade ; vermoed insecten, of larfjes, nu zaak om perventief bladsprpoei te doen, spruzitt, van bayer dacht ik ,, gewoon bij het tuincentrum!

Die kleinste kun je idd overpotten.

 

Eigenwijs als ik ben heb ik dit toch wel gedaan :P

 

Had me eigenlijk voorgenomen om er niks door/over te sproeien. Maar als dat de plant kan redden is dat toch misschien wel het verstandigst..

Maar ik vind heel die lemon maar vreemd, had hem genomen omdat die makkelijk te kweken was en snel klaar. Zaadje tot oogst autoflower: 8 - 9 weken

(https://www.wietzaadjes.nl/60-day-lemon-autoflower-dna-genetics/)

 

Is die ook niet vrij hoog voor een autoflower? Net gemeten en hij 95 cm.

 

groetjes,

 

karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt mee maar ik vind dat als het om een ww gaat dat je toch wel een week of 2 mag bij rekenen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Tijdje weer niks laten horen dus tijd voor een foto-updatje :)

 

Easy sativa:

9sxx8l.jpg

200dz54.jpg

1z2epfc.jpg

 

Critical +-:

2dc8wo0.jpg

2eg68ba.jpg

2cnwpxz.jpg

 

auto ww:

f2n780.jpg

muzchx.jpg

9kp94g.jpg

2u62o0o.jpg

15qrw54.jpg

 

de andere ww:

33z5ge0.jpg

 

Masterkush: deze heb ik verpot, ik heb gemerkt dat ik geen held ben in het verpotten. hij was ook nog niet helemaal door geworteld. Daarna heb ik haar ook nog eens niet goed gepot.

eper6u.jpg

 

60day lemon: deze is nu toch wel aardig hoog aan het worden alleen niet zo compact

nchymu.jpg

2yp1b9j.jpg

 

Groepsfoto:

x4rmac.jpg

 

 

Groetjes karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen insectjens, als het géén goeie zijn, gelijk de roofmijt of iets goeds vn insect, gebruik ik gewoon handzeep, in sproeierken, en beetjen op de insecten speten ;)

 

blaadje gaat beetjen kapotgaan, je moet ze nemen, en doodspuiten, die slechte insecten, gelijk bladluis enzo ... .

 

én voor de rést, nog véél plezier mét je grow ;)

 

wél zeepsop, als de insecten gestorven zijn, afspoelen ;)

 

Niet dat dat niet automatisch zal gebeuren door den regen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...