Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Geluidsdemping Opticlimate 3500

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Even een korte vraag.

 

Ik heb dempingsveren voor een OC Pro 3 3500 gekocht, nu kreeg ik er een plaatje bij van een opticlimate pro 2. Zit hier verschil in kwa plaatsing van de veren. Doordat de pro 3 misschien een andere gewichtsverdeling heeft vanwege de andere plek van de watersluitingen.

 

voor de pro2 ziet het er zo uit:

 

gallery_41826_17421_1512336.jpg

 

Ik neem aan dat hier geen verschil in zit maar ik moet dit even zeker weten aangezien ik er zometeen nauwelijks nog bij kan.

 

Alvast bedankt,

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon even proberen eerst en dan kijken met waterpassie of je afschot klopt, deze moet naar het condenswater afvoerpunt zijn

 

zorg ook dan als je een slang gebruikt voor het condens water dat hier geen hobbels in zitten, liefst met pvc 32 goed of afschot laten lopen anders krijg je verstoppingen en functioneert je OC niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon even proberen eerst en dan kijken met waterpassie of je afschot klopt, deze moet naar het condenswater afvoerpunt zijn

 

zorg ook dan als je een slang gebruikt voor het condens water dat hier geen hobbels in zitten, liefst met pvc 32 goed of afschot laten lopen anders krijg je verstoppingen en functioneert je OC niet

 

Hee Jaap,

 

De veren zijn nu gemonteerd zoals op het plaatje staat, ik had het eerst anders maar zo is het net iets beter. Ik heb idd een pvc rond de 32 dus dat zit wel goed. Ook het afschot is helemaal in orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe maakt het niet veel uit welke OC het is, of het nou de pro 2 of 3 is het gaat uit eindelijk met die gewicht verdeling er om dat het laagste punt bij de afvoer zit.

 

Zolang dat het geval is en de OC zwevend aanvoelt is het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zit wel goed, De afvoer is het laagste punt. De oc werkt verder prima, ik vind alleen dat die best veel herrie maakt. Heb denk ik last van contactgeluid, omdat het allemaal maar net past... De oc heeft aan de boven en achterkant genoeg ruimte, helaas aan de zijkanten maar een cm of 2-3. Ik las dat Racker dempingsplaten gebruikt maar dat hij ze niet zo veel vond helpen. Ik heb mijn hok geïsoleerd maar ik hoor de compressor nog steeds buiten de ruimte. Iemand die hier tips voor heeft?

 

Dit zijn de deuren:

 

gallery_41826_17421_165148.jpg

 

De oc vanaf de zijkant:

 

gallery_41826_17421_329381.jpg

 

De oc vanaf de voorkant:

 

gallery_41826_17421_1109295.jpg

 

De oc hangt helemaal vrij

 

Gr, Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

contact geluid is alleen als hij vast staat, het gebrom van de compressor is altijd wel lichtelijk te horen maar op deze manier wel minimaal

geluidloos zal het nooit worden denk ik

 

het enige wat ik me kan indenken is dat je mogelijk door je leiding werk word doorgegeven omdat je deze van uponor hebt gemaakt en deze waarschijnlijk in klik zadels aan de muur zitten, hier kan je ook nog contact geluid door krijgen

 

de enige oplossing voor echt stil is als een studio een hok in een hok bouwen welke al los staat van alle wanden vloer en plafond en deze goed te isoleren maar goed denk niet dat je daar nu nog iets mee kan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken!

 

Oh oke dan weet ik dat nu ook weer. Ik wil het geluid echt minimaliseren, nu vind ik het nog te luid. Aan mijn leidingen heb ik nog helemaal niet gedacht, stom van me :head_hurts_kr: Die zitten aangesloten op de muur waar ik aan de achterkant het geluid hoor. Ik ga morgen eens kijken of dat het is en zo nodig een oplossing bedenken.

 

Helaas kan ik geen hok meer kwijt in dit hok, het is allemaal al vrij krap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag even gekeken of het aan mijn leidingen kon liggen. Doordat ik de oc later nog iets heb verschoven stond de afvoerleiding onder spanning in de grotere pvc afvoer, deze zat tegen de muur aan en veroorzaakte trillingen. Ik heb een nieuwe afvoer gemaakt die helemaal spanningsvrij hangt. Het geluid is nu wel iets minder, helaas nog niet optimaal. veel geluid komt nu uit de opticlimate zelf omdat die behoorlijk trilt, misschien is het toch de moeite waard om dempingsplaten van oc te proberen.. Mensen hier die er ervaring mee hebben? staat weinig over op internet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, maar het zelfde gebruiken ze in studio's. dat is een soort heel dik hard rubber die dus alle trillingen en geluid dempt.

 

Als het echt geluid is dan kan je ook eventueel leiding isolatie gebruiken, dit gebruikt men bij standleidingen om het geluid van valwater te reduceren.

 

http://www.easy-geluidsisolatie.nl/easymass-leidingisolatie.html

 

Hier in is een laag lood verwerkt, dit is een van de beste geluid werende materialen.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke.

Het meeste geluid wat ik nu heb komt echt door de beplating van de opticlimate, die trilt ook behoorlijk. Ik ga het nu eerst is proberen met dempingsmatten, kijken of dat zin heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spul wat ze gebruiken in de caraudiowereld om auto's te isoleren en trillingsvrij te maken lijkt me in dit geval wel een goeie oplossing.

is ook niet zo heel duur, kan alleen ff niet op de merknaam komen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spul wat ze gebruiken in de caraudiowereld om auto's te isoleren en trillingsvrij te maken lijkt me in dit geval wel een goeie oplossing.

is ook niet zo heel duur, kan alleen ff niet op de merknaam komen.

Scheelt dat ik bekent ben in de auto wereld haha

Een goed merk ervan is dynamat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, die bedoelde ik! Is niet de goedkoopste dacht ik, maar wel een van de betere.

(Doe al een tijdje weinig meer met caraudio en zo, op een enkel radiootje inbouwen na...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, die bedoelde ik! Is niet de goedkoopste dacht ik, maar wel een van de betere.

(Doe al een tijdje weinig meer met caraudio en zo, op een enkel radiootje inbouwen na...)

Die is idd niet goedkoop maar wel goed spul

Ja ik heb toevallig nog 2 show auto's haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jullie vibraflex bedoelen? Dat is geloof ik ook weer hetzelfde matteriaal als waar de dempingsmatten van gemaakt zijn. Er zijn verschillende merken die ze voor auto's verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jullie vibraflex bedoelen? Dat is geloof ik ook weer hetzelfde matteriaal als waar de dempingsmatten van gemaakt zijn. Er zijn verschillende merken die ze voor auto's verkopen.

Er zijn idd zoveel verschillende merken

 

Ik denk dat je het beste dan van het merk silent coat kan nemen en dan de absorbsie versie

 

 

Stap 3

Silent Coat Sound Absorber absorberende platen. Verkrijbaar in 7mm, 15mm en 35mm dikte.

kenmerken:

Absorbeert rijgeluiden

Absorbeert bandengeluiden, afrolgeluiden

Absorbeert motorgeluid

Absorbeert uitlaatgeluiden

Absorbeert reflecties en staande golven in speakerbehuizingen, deurpanelen en subwooferkisten

Gemakkelijk te vormen

Te gebruiken in/op:

Hemel

Deurpanelen

Wielkasten

Schutbord (binnenzijde v/d auto)

Subwooferkisten

Speakerkasten

Vanaf € 15.- per stuk (75*40cm)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik ook naar zitten kijken! Ik heb nu uiteindelijk gewoon de dempingsplaten van oc zelf besteld. Is in verhouding net zo duur als de meeste andere spullen. Ik zal wel laten weten of ik het verschil merk.

 

Bedankt allemaal! :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...