Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
autoflowers

Wanneer Is De Tekenactiviteit Op Zijn Hoogst?

Recommended Posts

Van wat ik weet moet je er vanuit gaan dat dat de gehele zomer is en dat de tekenactiviteit in de maand juni het allerhoogst is daarna neemt het geleidelijk weer af.

 

Maar op bepaalde dagen is het echt extreem zoals vandaag bijvoorbeeld.

 

Ik zou het vandaag ook dan afraden naar je spot te gaan aangezien dit dus typisch weer is waarbij ze heel actief zijn.

 

Vandaag ben ik op 2 spot geweest die zo'n 30 km uitelkaar liggen.

 

Op beide spots moest ik zo'n 10 tot 15 teken van mij afkloppen.

 

 

 

De tempratuur vandaag was zo rond de 20 graden of hoger de luctvochtigheid is nu rondde70% (weet niet hoe die vanmiddag was)

 

Is er bekent bij welk luchtvochtigheid teken het actiefst zijn?

Rond welke temperatuur zijn ze het actiefst?

Tijdstip van de dag, is daar iets bekent over?

activiteit op Regenachtige dagen?

 

Op tekenradar hebben ze wel een activiteitenkaartje voor teken maar dit is zeer globaal en niet nauwkeurig en straat permanent op hoog op de winters na.

 

Heeft iemand hier wat meer kennis over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk sinds kort in het 'groen' bij een natuur organisatie. Dus ben iedere dag of in het bos of in een wei om daar te werken. We hebben daar veel met teken te maken. Wat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat ze je de hele dag kunnen lastig vallen. De maanden mei,juni en juli zijn het ergst. Ik heb er al een aantal gehad van die rotbeesten. We moeten ons na afloop ook goed controleren. Maar hoorde deze week dat we vanaf volgende week een heel goede en niet giftige teken spray krijgen welke zeer goed zou moeten zijn. Sprays op basis van DEET kun je beter niet te vaak gebuikt deze zijn kanker verwekkend.

 

 

De spray heet picksan teken stop spray. Vanaf volgende week kan ik jullie laten weten of deze spray goed werkt. Er zijn bij ons op het werk 2 mensen die de ziekte van lyme hebben opgelopen door een besmette teek. Denk hier zeker niet te licht over.

 

 

Autoflowers hoop dat je hier wat aan hebt

Greetz limbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd, Deet is kankerverwekkend, hoorde ik ook. heb al 2 busjes in korte tijd op mijn lichaam leeg gespoten en nog steeds pakken die beestje je.

 

As de oogst goed is ga ik anti teken kleding aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Kijk uit voor die tekenziekte .anders stuur GORILLA MAAR EENS EEN PM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gekke is dat ik vandaag geen teken aantrof op mijn kleding, was dubbel ingepakt vandaag, maar helemaal niks, en de andere keer wel een stuk of 15.

Het lijkt dat teken waarschijnlijk wel reageren op een bepaalde luchtdruk of luchtvochtigheid, het is mij niet duidelijk wat het precies is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het gekke is dat ik vandaag geen teken aantrof op mijn kleding, was dubbel ingepakt vandaag, maar helemaal niks, en de andere keer wel een stuk of 15.

Het lijkt dat teken waarschijnlijk wel reageren op een bepaalde luchtdruk of luchtvochtigheid, het is mij niet duidelijk wat het precies is.

 

dat heeft er niet veel mee te maken ,op de plek waar jij komt ,loop je altijd hetzelfde ,en de teken die daar zaten in die struiken zijn dan al weg ,omdat je ze gehad hebt .

Dus het worden er minder ,dus minder kans op teken .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel hoe warmer hoe actiever, alleen bij echte, langdurige vorst(ook overdag onder nul!) zijn teken buiten(!) niet actief, de rest van het jaar echter... ;)

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gekke is dat ik vandaag geen teken aantrof op mijn kleding, was dubbel ingepakt vandaag, maar helemaal niks, en de andere keer wel een stuk of 15.

Het lijkt dat teken waarschijnlijk wel reageren op een bepaalde luchtdruk of luchtvochtigheid, het is mij niet duidelijk wat het precies is.

 

Ja zo'n gevoel had ik er ook wat over. In ieder geval laatst bij regen geweest.. natte boel.. toen had ik er niet 1 gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het gevaar voor teken niet onderschat moet worden is een van de redenen dat ik me niet aan guerillakweken zal wagen. Wat een kutbeesten! :kill:

 

Regenkleding zou mij het veiligst lijken en legerkisten waar je de pijpen van de regenbroek overheen doet en vasttaped met ducktape zodat er geen teek naar binnen kan kruipen. Ook herinner ik me iemand die imkerkleding droeg, of althans een imkerhoed.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

je kan ook van die kleding kopen ,wat ik ook ga doen ,speciaal tegen teken ,die zijn ingespoten tegen teken schijnbaar ,ik weet natuurlijk niet of dat waar is ,maar onze mede kweker LTGS heeft die kleding en heeft er geen last meer van ,en waar hij is zijn heel veel teken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... ze kunnen zich niet vastklampen op die stof.. het lopen daaroverheen wil niet.. dus laten ze weer los.

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook met permetrine geïmpregneerde kleding, bv. http://www.havep.com/insectprotect.

(Edit even later :

Hehe zie net dat dat ook het geval is bij het product uit de post hierboven, word alleen anders omschreven. ;) )

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Er is ook met permetrine geïmpregneerde kleding, bv. http://www.havep.com/insectprotect.

(Edit even later :

Hehe zie net dat dat ook het geval is bij het product uit de post hierboven, word alleen anders omschreven. ;) )

 

AAd volgens mijn heeft LTGS andere kleding ,maar het lijkt er wel op ,en die was duur kan ik je vertellen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...