Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Dit wordt een verslag van de tweede ronde. En ik hoop dat jullie me weer tips/adviezen/meningen willen geven.

 

Bij de vorige ronde was er een beetje sprake van overkill dus deze keer worden er 16 dames neer gezet, zodat ze wat meer ruimte hebben. En hopelijk komt er wat meer diepte in het gewas.

 

Helaas zijn de stekken niet moeders mooiste. Ik heb gister avond de stekken onder gedompeld in nite nite spider mite en ze vervolgens in de potten gezet. Het inwateren van de potten is gedaan met 10% van de pot inhoud dus dat is 18liter:10% = 1.8liter per pot. En daarna zijn de potten af gedekt met zwart-wit folie zodat het medium niet snel uit droogt. En de luchtbevochtiger is gevuld met gedestilleerd water om kalkaanslag te voorkomen.

 

Water gift:

- 1.8 liter per pot

- regulator aptus

- floranova grow

- startbooster aptus

- Enzymen aptus

 

EC: 1.2

PH: 5.8

 

Medium:

De cocos is na de vorige ronde gespoeld totdat de drain een EC waarde had van rond de 1.0-1.2

 

Voeding:

-Floranova grow

-floranova Bloom

-Aptus toevoegingen

 

Soortje:

Amnesia haze

 

Klimaat:

Lamp aan: 26gr

Lamp uit: 21gr

LV: 70%

Lamp afstand: 120cm

Lamp wattage: 600watt

De koolstoffilter is los gekoppeld vanwege de hoge luchtvochtigheid. En de afzuiger staat op de laagste stand. En de clip ventilators staan nog uit.

 

Set up:

-mammoth elite 150x150x215cm 

-1500m3 softbox 

-1500m3 koolstoffilter

-Schakelkast met kachelcontact

-gavita pro 1000W

-Torin sifan ARIC 8A (trafo regelaar)

-2 x clipventilator 

-standaard slang (filter/softbox inlaatkant)

-Geïsoleerde slang (softbox uitlaatkant)

-passieve inlaten

-temp/LV meter

-16 x 18liter potten

-lekbak (zelf gemaakt van betonplex + EPDM

-luchtbevochtiger

-zwart-wit folie

-100l vat + pomp + gietlans + circulatie pomp 

-drukspuit 

-elektrische kachel

 

Als ik nog iets vergeten ben laat het me weten. Ik heb alvast een foto gemaakt met hps aan. De foto's zonder hps volgen nog.

 

gallery_44039_18272_1328978.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas maar op met die folie onder je kleintjes als dat nat wordt verbranden je bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiep je luchtbevochtiger er uit....is gewoon niet nodig.

 

1>Je kap gaat achteruit (reflectie)

2>nu kweek je luie wortels...

 

Ik start minimaal op 750 en meestal binnen 2 dagen op vol+

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas maar op met die folie onder je kleintjes als dat nat wordt verbranden je bladeren.

Huh?

Graag wat meer uitleg, dat is bij mij nog nooit gebeurd.

 

Succes met deze ronde weer Klaver!

Edited by bosrand
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white kan je dat uitleggen?

 

@Ph donner de luchtbevochtiger is gevuld met gedestilleerd water. Dus dat voorkomt kalkaanslag op de lamp/kap. Of bedoel jij iets anders? En welke lampafstand houd jij aan?

 

@dankjewel bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die witte folie reflecteerd het licht tegen de onderkant van de bladeren, dat schijnt niet zo goed te zijn voor de dames.

 

Ik vraag me trouwens af of je het niet red met 9 dames de tent vol te krijgen.

verder... ben ik jaloers op jouw setup zo! Mooi spul allemaal!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal vanavond de folie weg. En dan houd ik de bovenkant wel vochtig met een spuit.

 

Ik wil het nu met 16 stuks doen en dan toppen. Het is wel leuk om het misschien een keer met 9 stuks te proberen en kijken hoe dat uit pakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bovenkant hoeft niet vochtig te zijn hoor.Zonder die folie en bovenkant vocht redden ze het wel.In het begin om het stammetje heen gieten...Dat is mijn ervaring met aarde medium.Hoe dat met cocos zit,weet ik verder niet.Door terzijnertijd,meest van onder water te geven en 1 keer per week van boven met voeding en enzym extract.

Die wortels willen naar onder en daar zoeken ze naar water en willen ze groeien.

 

Succes Klaver! Een mooie ronde gaat dit zeker worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scirocco, wil je daar eens foto's van laten zien dan?

Ik dek mijn potten normaliter altijd af met zwart wit folie en heb het nog nooit gehad.

 

 

Ik zou de bovenkant in ieder geval wel blijven bevochtigen mocht je de folie er af halen, die droogt anders in het begin veel te snel uit.

Maar het beste laat je gewoon die folie zitten, dat kan geen kwaad, of iemand moet duidelijke foto's hebben van het verhaal van Scirocco, maar dat lijkt me sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb tenminste mijn zaailing ook de pot van afgedekt.

Met spiegel folie.. ????

 

Nog nooit gedaan overigens, maar het droogt nu wel wat te hard uit in het tentje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook maar ergens hier op het forum voorbij zien komen hoor.

Dek zelf mijn potten niet af dus kan er geen fotos van showen.. maar het klinkt wel logisch dat licht op 2 kanten van de bladeren misschien wel eens iets teveel van het goede zou kunnen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben die zin ook wel eens tegen gekomen, maar in de praktijk heb ik nooit problemen ondervonden.

Ook ben ik nooit foto's of iets dergelijks daarvan tegen gekomen, dus ik zou dat met een flinke korrel zout nemen en gewoon de potten afgedekt houden, met wat voor folie dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders laat ik het folie wel gewoon liggen. Dan kunnen we zien hoe het uit pakt. En op het moment dat ik zie dat de plantjes er last van hebben haal ik het weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook altijd afgedekt nooit problemen mee gehad wit zwart folie radiator folie huishoud zilverfolie nopes nooit problemen mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb idd ook geen ervaring met cocos, maar heb m'n aarde iig eveneens nog nooit afgedekt...

 

..sluit me wel aan bij de redenering dat de onderkant van het blad in principe niet voor niets zoveel mogelijk van licht verstoken blijft, en dus potentiële reflectie ongewenst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met zwart-wit folie is:

 

-aarde droogt de 1ste 2 weken niet uit

-plantjes gaan mooi de brede in door de reflectie van het licht (tijdens het voorgroeien)

 

Vanaf 12/12 haal ik ze er af,dan zijn de potten al bedekt door de planten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak jullie niet meteen zo druk met wat ik zeg, ik heb dat zelf ook eens gedaan en heb toen beetje op de folie geknoeid had er toen een paar weg kunnen gooien omdat ze zo wat verbrand waren, ik zeg ook kijk uit als je voorzichtig werkt zal het geen probleem geven en zou het ook misschien voordelen kunnen hebben zo als blowde dat zegt.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

..sluit me wel aan bij de redenering dat de onderkant van het blad in principe niet voor niets zoveel mogelijk van licht verstoken blijft, en dus potentiële reflectie ongewenst...

Zou dat niet gewoon komen doordat licht in de natuur altijd van boven komt? :lol: Het gaat erom dat licht de bladgroenkorrels in het blad bereikt en of dat nou van onder of van boven komt maakt volgens mij niks uit. Het voordeel van reflectie is dat je minder licht hoeft te geven en dus minder warmte/ventilatie en hogere luchtvochtigheid. Lijkt mij juist beter voor stekken. Als je wel de volle bak licht geeft kan je wel problemen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben die zin ook wel eens tegen gekomen, maar in de praktijk heb ik nooit problemen ondervonden.

Ook ben ik nooit foto's of iets dergelijks daarvan tegen gekomen, dus ik zou dat met een flinke korrel zout nemen en gewoon de potten afgedekt houden, met wat voor folie dan ook.

als je nou eens goed leest zie je dat ik aangeef dat je voorzichtig moet zijn met vocht op de folie dramabosrand :lol: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

dag 5 groei.

 

Bij een paar stekjes hangen de blaadjes een beetje naar beneden. En dan voornamelijk de bovenste blaadjes. De andere staan er wel redelijk bij.

 

Klimaat:

Temp lamp aan: 28gr

Temp lamp uit: 22gr

LV: 55-60%

 

gallery_44039_18272_1211775.jpg

 

gallery_44039_18272_923320.jpg

 

gallery_44039_18272_1037695.jpg

 

gallery_44039_18272_422886.jpg

 

gallery_44039_18272_213066.jpg

 

gallery_44039_18272_770373.jpg

 

gallery_44039_18272_1272107.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hangende blaadjes had ik ook ff, maar nu niet meer. Geen idee waar dat door veroorzaakt werd, lijkt wel alsof de bladeren iets sneller water verdampen dan de plant dat kan opnemen in dit stadium. (Wild guess..)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag of 2 bij sommigen, ook halfweg de eerste week.

Misschien heeft het iets te maken met omschakelen van voeding of lichtbron, ik weet het ook niet.

merk de plantjes die er last van hebben ff als je wilt, ff kijken of dat geen achterblijvers worden.

heb namelijk wel het idee dat degene die bij mij dat het ergst hadden nu ook niet echt lekker meekomen met de rest, maar kan dat niet met zekerheid zeggen omdat ik teveel aan het schuiven ben geweest met de dames.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...