Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PurpleHazes

Voor Groeien

Recommended Posts

Hey guys,

 

Binnenkort wil ik een zooi zaden laten Voor groeien om na t knippen van mn andere dames gelijk onder 12/12 te zetten. Ik wil hiervoor een extra tentje zetten en vroeg mij af hoe groot de potten moeten zijn bij het groeien, als ik ze in 11 liter potten wil over potten. Zijn 3.5 liter bv voldoende, want dat scheelt weer erg in de ruimte bv.

 

Thanx voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven ze dan niet erg klein, met zulke kleine potjes?

als ze gelijk op 12-12 moeten zodra je tent leeg komt heb je toch een centimeter of 25 hoge plantjes nodig op zn minst.. weet niet hoe dat gaat op zulke kleine potjes, of je de wortelsystemen wel goed kunt laten ontwikkelen als je zolaat overpot op grotere.

het hangt een beetje af hoeveel plantjes de meter je wilt zetten, en hoever vantevoren je wilt beginnen met voorgroeien.

 

Meer kan ik je ook niet vertellen, ik gebruik geen zaadplanten, stekken zijn voor mij veel makkelijker. Gelijk op 11 liters zodra ik ze binnenkrijg, met zn allen stijf tegen elkaar in een grote tent met 2x600 erop.

zodra ze wat groter worden pak ik er 2 kleinere 600w tentjes bij zodat ik mijn licht/stroom optimaal benut.

zodra ik ga oogsten bestel ik weekie vooruit alvast de nieuwe lading, en gaat alles ondersteboven in een kleine tent zodra de nieuwe lichting binnen is, en start ik gelijk weer met de hele cyclus in de grote..

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe wil ik de groei in een hok doen en de bloei in de ander, mischien dat 7 liter beter is? de plantjes die ik heb groeien niet erg hoog (Kush).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de vorige groentekweek in 2-3l gedaan, maar let wel, daar groeien ze snel uit hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet genoeg ervaring om dat met zekerheid te durven zeggen, maar het lijkt me persoonlijk wel een goed idee om de dames zoveel mogelijk beenruimte te geven dus is een liter of 7 wel een mooie basis!

daar kan je de eerste kleine maand wel mee redden. Maar dan moet je planning/timing wel heel precies zijn!

ik heb ook nog zitten twijfelen om met kleinere potjes te starten zodat ik een week stroom kan besparen van 1 lamp, maar dit systeem bevalt me eigenlijk wel en ik wil niet teveel klooien met mijn schatjes als ze van stektray eenmaal geworteld zijn in de aarde.

 

Mijn 42 stekjes zijn in 12 dagen van 5 naar 35 cm gegaan, ik heb de kleinste 14 na 10 dagen verplaatst naar een 1.20x1.20 tent om ze nog iets langer voor te groeien, klok in de grote tent is al op 12/12. Met 4 rijen van 7 is dat al aardig druk aan het worden, tent 3 moet ook echt gaan draaien deze week anders wordt t een oerwoud... volgende x ga ik met minder plantjes... of een 1.20x2.40 erbij en een 5e lamp...

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips boys, heb me wat verder ingelezen en zitten dubben over hoe ik het wil aanpakken en ben heb besloten amnesia haze te gaan doen. Daar hoef ik niet veel van in de tent te plaatsen en dus ook niet veel van voor te groeien. In een 240 x 120 een stuk of 12 in 18 liters op bloei die ik voor kan kweken in 11 liters onder een lamp op een m2....best of both worlds dunkt mij! Scirocco, zag jou al voorbij komen bij enkele haze topics, wat denk jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel benieuwd, ik heb gekozen voor meer planten de m2, maar of dat deze keer goed gaat uitpakken voor mij weet ik ook niet...

begin me gezien het idiote groeitempo van de meiden deze run wat zorgen te maken of ik wel uitkom met de hoogte... als ze nog 25 dagen doorgroeien zitten ze straks tegen het dak..

 

Ik durf niet te zeggen of jouw idee beter of slechter zal werken, ik heb ook niet zoveel vergelijkingsmateriaal.

dit is pas mijn 2e eigen run, hiervoor draaide een maatje van me met deze grote tent op 18 liter potten met 18 planten en die had veel ellende maar ook wel goeie oogsten.

Als je je voorgroeiperiode goed timed moet je de tent ook wel vol kunnen krijgen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat twaalf ook wel goed zal zijn voor een eerste run, komt nog een derde 600watt LED boven. Te hangen dan heb ik een totaal 1800 watt. Ik zal iig andere groente verslaven zeer gedetailleerd volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor alle tips guys, hoe meer ikm me verdiep in AH hoe meer ik er achter kom dat het een lastige dame om te onderhouden is. Denk dat ik de volgende maar een makkelijke doe tot ik genoeg kennis heb om het succesvol af te ronden...maar ik neem jullie tips iig mee! thanx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook met amnees begonnen hoor, en ondanks dat ik en de natuur vanalles hebben geprobeerd om ze voortijdig te vermoorden heb ik het er toch wel aardig vanafgebracht.

mijn maatje die eerst een aantal runs pp en pp critical draaide voor hij ook overstapte had in deze tent al veel meer ellende gehad als ik in mijn eerste kweek...

 

Kan je wel vertellen dat 28 stuks amnees stekken op 11 liter in 1.20x2.40 na 16 dagen al een compleet oerwoud oplevert. nu gaan daar nog wel een aantal van verhuizen, maar dan is het nog steeds errug vol..

dames zijn nu allemaal rond de 50 cm en ze gaan ook flink de breedte in voorzover ze mekaar niet in de weg zitten.

vorige keer werden de planten zonder voorgroeien niet hoger dan 60-70 cm, ben nu bang dat dat nog wel eens veeeel meer kon gaan worden als 1 meter, en heb maar 8 dagen voorgroei gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt erg hectisch allemaal Scirocco haha. Mijn insteek is toch om het een en ander onder de knie te krijgen, zoals scrog en sog. Vooral sog vindt ik erg interessant en ben benieuwd of dat met amnees kan en anders scrog en hoe dat moet. Ik heb gelukkig nog veel tijd om mij in te lezen en er in te verdiepen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van de keep it simple overtuiging, ik wil niet scroggen en buigen enz aan mijn planten.

gewoon in de potten, paar dagen voorgroei en nog een week of 12 door...

je leert vooral door een systeem te kiezen, en daar elke run wat aan te verbeteren zonder dat je zoveel verandert dat je geen vergelijkingsmateriaal meer hebt.

dat deed mijn maatje ook steeds fout, hij veranderde vanalles tegelijk, en experimenteerde zoveel dat er vanalles misging zonder dat we konden achterhalen waar het aan lag.

voedingsproblemen, rot, luizenplaag, planten verzopen door automatische bewatering die niet werkte, tent vol hermannen, fouten met voedingsvat aanmaken/afzuren... denk dat we meer planten weggegooid hebben dan geoogst in het begin.

 

Nu we niet meer uit zaad kweken en ik mijn eigen hok heb gaat het al 10x beter, ik denk iets meer over oorzaak en gevolg na, en na deze oogst ga ik weer een paar dingetjes veranderen waar ik me aan erger maar basis blijft hetzelfde.

Misschien kleinste tentje promoveren tot moederhokje, en een grote 1.50x300 ervoor terug zodat ik met 5x600 kan draaien en mijn eigen stekken kan maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg ambitieus, hou ik van! Ik ben nu bezig met mijn eerste en ik doe erg veel fout. Wat ik niet erg vind, leer een hoop. Voor de volgende kweek denk ik aan 36 master kush in een 120 x 240, met een scrog net erbij,want de overbebossing van mijn tent is wel verdelend. Dit onder 3x600w Led.

 

Ik wil ze zo kort mogelijk voor groeien, zo snel mogelijk toppen en dan onder de 12/12 zetten. Kush kan geoogst worden na twee maanden dus hoop zo veel volume te kunnen draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadplanten direct in grote pot ivm penwortel ..

 

:no

 

Ik wil ze zo kort mogelijk voor groeien, zo snel mogelijk toppen en dan onder de 12/12 zetten. Kush kan geoogst worden na twee maanden dus hoop zo veel volume te kunnen draaien.

 

Het is een veel gemaakte denk fout,

Dat snelle en dus meer rondjes meer wiet oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek nu ook op 12/12. Krijg je mooie gedrongen planten van met de internodes dicht opelkaar..

 

Maar dat snelle kun je wel vergeten idd. Of je moet een perfect klimaat hebben. Meer wordt het sowieso niet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hoeft niet meer te worden, meer volume op jaarbasis lijkt me dan wel haalbaar toch? Anders twee welen voor groeien....het experimenteren vind ik al leuk genoeg, dus geen sweat als ik t een en ander fout doe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze zo kort mogelijk voor groeien, zo snel mogelijk toppen en dan onder de 12/12 zetten. Kush kan geoogst worden na twee maanden dus hoop zo veel volume te kunnen draaien

 

Dat stukje wijst erop dat alles zo snel mogelijk klaar moet zijn. Dat gaat vaak tenkoste van de kwaliteit. Natuurlijk is het geld belangrijk maar je eind product moet goed zijn.

 

Rotzooi kweken kunnen we allemaal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet zo efficiënt mogelijk, voor t geld doe ik t niet, heb ze nu ook extra lang laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zul je een hydro kweek moeten doen. Dan win je tijd. Op aarde kweken je kost je een week tot 2 weken extra.

Hoezo ben je met aarde dan 2 weken extra kwijt?

Hydro is in aanschaf een stuk duurder toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat maakt, dat hydro, je klimaat optimaal zou maken in plaats van aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro heeft als belangrijkste voordeel dat je meer controle hebt over je kweekmedium, en minder afhankelijk bent van het bodemleven in je aarde en het daardoör constant wisselende ph gebeuren..

echter heeft dit weer als nadeel dat je veel preciezer te werk moet gaan met voedingswater aanmaken en corrigeren, omdat je geen buffer hebt.

 

Ik wacht nog wel ff voor ik daarmee ga spelen, want de kans dat je een complete kweek op hydro verknalt is veel groter dan het beetje extra rendement dat het oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarmee, wat overigens niks nieuws is, heb je nog niks gezegd over het klimaat???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...