Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Stekken Hokje Met Moedertje

Recommended Posts

Bij deze een verslagje van mijn stekkenhokje.

 

De setup is een 125m3 afzuiging

Een 125m3 koolstoffilter

2x75w T-neon

Arduino fancontroller, ververst om de 10 min 30sec de lucht in het hokje.

(momenteel) 1 18 liter pot

Lightmix aarde

Voeding Bio Nova: Nutri nova A+B, X-cel, enzymen.

 

 

Ik heb er momenteel een Santa Maria moedertje in staan.

Die levert voldoende stekken, enkel slaan de stekken tot nu toe niet echt aan.

 

Het moedertje:

gallery_32929_17403_140279.jpg

 

gallery_32929_17403_606548.jpg

 

gallery_32929_17403_1619075.jpg

 

De stekken die inmiddels nu 3 weken staan in zaai en stekgrond.

Er is nog geen worteltje onder aan de pot te bekennen.

gallery_32929_17403_1323390.jpg

 

gallery_32929_17403_921809.jpg

 

gallery_32929_17403_713956.jpg

 

gallery_32929_17403_501119.jpg

 

 

Op aanraden van Dilago, zal ik van mijn huidige ronde onder hps een aantal stekken nemen van elke plant.

Als daar dan een mooie potente plant tussen blijkt te zitten, dan zal ik die als moeder gaan houden.

Enkel hoop ik dat die stekken wel aan gaan slaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou herinner ik het me wel weer.. Je Santa Maria..

 

Heb het al eens eerder gezegt, dat jou pheno van de SM, nog al anders doet overkomen dan de mijne..

 

Ik heb de indruk, dat die van mij veel meer Sativa achtig is.

Smaller blad en kortere internodes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, inderdaad. ;)

 

Dat zou kunnen, die van jou zien er qua toppen in ieder geval niet anders uit dan die ik had staan volgens mij.

Misschien als mijn moedertje in betere conditie weer is, dat ze er dan wel anders uit zal zien.

Maar dat gaan we binnenkort zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eenzelfde soort setup voor mn moedertje

 

Beste investering die k heb gedaan was een verwarmde pergorator na een dag of 5/6 is het meeste goed aangeslagen.

 

K gebruik overigens wel gewoon pluggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze van de plant afknipt of snijd zet je ze dan direct in een glas met water?

 

Ff bij greensell root it spongepots halen kost vrij weinig en ben er zeer tevreden mee ik heb sinds 2 weken pas eigen stekken gesneden en 90%+ slaat aan

 

En idd wat agent orange zegt een warmtematje halen bij fonq bijvoorbeeld en op 25 graden zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn setup (vrij simpel maar super effectief)

Met een budget groei ledlamp 15 watt

Een warmtematje van fonq

En een propagator die je overal kan halen

gallery_44791_18259_1429541.jpg

 

En 1 van me stekjes (dag 8 vanaf de moederplant)

gallery_44791_18259_200691.jpg

 

Ik laat ze 2x per dag 30 tot 60min luchten

 

Oja en ze krijgen 20 uur licht per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Agent Orange, Ik heb ook een verwarmde propagator gemaakt met temperatuurs regeling, en gebruikte steenwol pluggen, het mocht niet baten.

 

@ Dries, ik zet ze na het afsnijden meteen in het water, tot dat ik genoeg stekken heb, dan snijd ik ze schuin af en zet ze in goed ingewaterde potjes met stekaarde.

Ik heb zo ongeveer al het mogelijke geprobeerd om leven te krijgen in deze stekken, maar op de een of andere manier lukt het tot op vandaag nog steeds niet.

Tenminste, ik neem aan dat de stekken die ik heb staan het ook niet echt doen, na 3 weken zou er toch wel een worteltje te zien zijn onder aan het potje.

Ik heb het in een gesloten propagator geprobeerd met een paar keer per dag luchten, nu kreeg ik van Dilago de tip om ze zo snel mogelijk uit de propagator te halen en in de open lucht te laten wortel schieten, dus staan de stekken al ruim 2 weken in de open lucht, ze leven nog wel steeds, maar wortel schieten doen ze niet zoals het hoort.

 

Jou stekken zien er prima uit, die van mij mochten dat wel eens gaan doen zo!

 

Ik begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen of ik ooit een stek van die plant aan het wortelen zal krijgen.

Misschien dat ik de komende stekpoging onder 600w hps ga zetten, de eerste dagen in een propagator, dan na een paar dagen, zo snel mogelijk zonder propagator.

Misschien dat het op die manier gaat werken.

Ook ga ik dan een paar stekken met stekpoeder doen, een paar met stekgel en een paar zonder.

Enkel moet ik nog even nieuwe stekaarde halen, dat moet ik al een paar weken doen, maar vergeet het of stel het steeds uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk een stekkentopic, mogelijk open ik er ook wel een binnenkort. Misschien heb je een overkill aan licht, probeer eens een tl-lamp uit te laten en er niet te dicht bovenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan niet meer onder tl de laatste stekronde, ze staan voor het raam.

Dat omdat ik het idee kreeg dat ze onder tl juist te weinig licht kregen.

Vandaar de komende poging onder hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal anders ff spongepots van root it die heb ik ook en het werkt egt perfect daarmee, die zijn tenslotte geperfectioneerd daarvoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gebruik je om te stekken gel of poeder?

 

En gebruik je nog iets van wortelstim?

 

Zoals dries ook zegt zou toch iig even iets van pluggen proberen die potjes aarde zijn ook gauw te nat en koelen echt vrij snel af

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze pas als ze geworteld zijn in stek/zaaigrond om daar verder in door te wortelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inmiddels gel, poeder en helemaal niks aan stekmiddel gebruikt, alle pogingen mislukt.

 

Wat kan er voor magisch aan die pluggen zijn dat het daarmee wel gaat lukken dan?

Qua temperatuur zal het niet verschillen, tenminste ik zie niet in hoe dat zou kunnen.

Het stekken heb ik ook op verschillende vochtigheden van het medium geprobeerd, van zeiknat tot redelijk droog, maakte dus ook geen verschil.

 

Ik gebruik verder geen wortelstimulator.

 

Ik heb nog sponge pots liggen van Sannie, daarmee kan ik ook wel eens wat stekken proberen te laten wortelen.

Is dat niet hetzelfde als die dingen van Root It?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo is mijn ervaring dat de vochtigheid van de pluggen veel beter is voor je stek.

 

En wortelstimulator tsja ikzelf vind t prima werken doe het 1 a 2 x per dag sproeien zowel over de stekken als de kap van de pergorator temp constant 23 graden en 24 uur licht na 2 dagen ga k terug naar 22 uur

 

Binnen een week is het meeste dan aangeslagen aangezien k voor mezelf altijd al gauw 1 derde extra snij betekend dat dat k met een week ga selecteren en de slechste weg donder.

 

Als alles goed getimed is gaan ze daarna gelijk onder t zonnetje. Eventueel zet k r nog zo n plastic transparante literpot overheen voor de vochtigheid.

Gebruik verder geen bevochtiger of vernevelaar ofzo gewoon even laten wennen aan de nieuwe potten en zodra ze zelfstandig goed kunnen drinken is t tijd om te gaan....!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak de pluggen van root it egt zeiknat en schud ze een beetje uit en er is dan toch nog meer dan genoeg zuurstof om de wortels te laten aanslaan

 

Ik heb er nu nog 9 in de propagator staan en er is er maar 1 niet aangeslagen dus het waren er 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal straks weer nieuwe stekken gaan snijden, ik zal precies opschrijven wat ik dan gedaan heb en wat ik gebruikt heb.

Wortelstimulator heb ik niet staan, tenminste, misschien nog een flesje van Gout, ik zal eens kijken of dat nog wat is als ik dat kan vinden.

 

Wortelstimulator sproeien?

Dat helpt toch niet, dat spul moet toch in je medium zitten?

 

Als de stekken niet binnen 10 dagen aangeslagen zijn, kan ik er dan van uit gaan dat ze mislukt zijn?

 

Ik ga de stekken die nu staan eens goed bekijken, ik haal zo 1 met kluit uit de aarde en peuter de aarde er voorzichtig af, eens kijken of ik een worteltje tegen ga komen.

Als ik bij de stek die er het mooiste bij staat geen worteltje tegen kom, dan is de rest waarschijnlijk ook niet geworteld en trek ik ze er allemaal uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij wel inderdaad Rocker.

 

Ik heb net de stekken er uit getrokken, de onderkant is bruin en leeg (gerot?)

Geen enkel worteltje te bekennen.

 

Ik ga zo nieuwe stekken snijden, een paar in zaai en stek grond en een paar in sponge pots van Sannie zetten.

 

Ik snijd de stekken af, die zet ik meteen in een beker water.

Dan maak ik water aan met wortelstimulator indien dat nog goed is en water de aarde potjes en de sponge pots in.

Dan snijd ik de stekken schuin af en doop een deel in de stekgel, een deel in de stekpoeder en een deel zonder een van beide en steek ze in de mediums.

Dan plaats ik ze in de propagator en zet ze 2 dagen op 24 uur licht, daarna op 22 uur licht.

Ik zet ze meteen onder hps, ik denk op 250 watt.

Anders moet ik de verlichting van mijn moedertje aan gaan passen en ik weet niet of die dat zo kan waarderen.

 

Nog aanvullingen/tips/kritiek op deze wijze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh, stekblokjes heb ik ook nog, die kan ik ook wel gebruiken.

Ik hoop dat ik genoeg stekken er af kan halen om alles nu te proberen.

 

Ik zei dus al dat ik nu wel wortelstimulator ga gebruiken TheGreenMachine. ;)

 

Zijn er nog meer mensen voor aangezuurd water, en welke ph dan aan te houden?

Of gewoon enkel kraanwater met wortelstumulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv die hps mischien gewoon een tl pijpje van de gamma ? 250 watt moet ook kunnen hoor zijn ze gelijk gewend aan de hps maar is zo zonde joh moet je ook weer afzuigen e.d terwijl t nergens nodig voor is

 

En je zou een paar dagen voordat je gaat knippen je moeder alvast wat wortel stim kunnen meegeven

 

Bruin leeg en vies is idd iets van stamrot ofzo stinkt ook vaak werk ook wel goed hygienisch e.d en mocht je ook tabak roken gebrui dan voor de zekerheid ff wat van die latex handschoentje s mishien dat je ze nog hebt liggen van een knip sessie ofzo..

 

Iig suc6 gewenst hoop voor je dat t nu wel lukt.

 

Ja afzuren doe ik iig wel tot ph 5.8 maar iig rond de 6 zou goed moeten zijn

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wel wat AO zegt van tabak roken..

\Daar houden deze meisjes dus echt niet van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook al een tijdje niet meer, dus dat kan het probleem niet zijn.

Ik zal een scherp heet en heet gemaakt keukenmesje gaan gebruiken.

Zal ook handschoenen aan doen voor de zekerheid.

 

De stekken stonken niet, zo roken nog heerlijk naar wiet.

 

Thnx Agent, ik hoop het ook!

 

Ik heb nog een hokje leeg staan die toch al afzuiging heeft van het hokje waar de Shit in staat, dus dat is niet zo'n probleem.

 

En het water aanzuren, doen of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bosrand,

Je moedertje ziet er behoorlijk gestrest uit, waardoor de stekken die je ervan af haalt veel meer moeite hebben om te wortelen, dan wanneer je stekken neemt van een gezonde moeder.

Verder zie ik veel blad aan je stekken. volgens mij heeft dit ook een negatieve invloed op het wortelen (weet niet meer precies waarom :nerd , had volgens mij iets met teveel verdampen te maken ofzo). Dit zijn al twee factoren, die een verklaring zouden kunnen zijn voor de slechte resultaten. ;)

 

Ik heb hier zelf ook een paar moedertjes (ook twee Santa Maria's :verrygood ) die aan een behoorlijke snoeibeurt toe zijn en daar ga ik straks een paar stekken van snijden.

Als je het op prijs stelt, wil ik de voortgang hier wel delen in dit topic. Ik gebruik zelf Eazy Plugs en alleen kraanwater!

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi idd als je toch wat gaat snijden t hier even te delen idd.

 

Ja blad verdampt alleen maar terwijl t plantje nog niet zelfstandig kan drinken knip altijd 1 derde van de grotere bladen eraf dis de punten zeg maar

 

Een stressende moeder gaat iets lastiger maar is ook gewoon te doen hoor over t algemeen .

 

Heb je eindelijk een paar mooie stekken maak je gewoon van 1 een nieuwe moeder

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...