Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

autoflowers

Wat Een Ellende Dat Guerilla

Recommended Posts

Dit jaar had ik 50 planten in totaal verdeelt over 5 spots

 

op 1 spot waar 7 planten stonde zijn er 3 helemaal opgevreten door slakken terwijl ze al een halve meter hoog waren.

Vaak slakkenkorrels gestrooid en zoutringen ook en kopertape als barricade. Toch hebben ze ok de kopertape hindernis genomen.

Als ik er niet wekelijks kijk worden ze helemaal opgevreten omdat ik er altijd we weer 1 of 2 slakken uittrek.

De slakkendruk is er overigens extreem hoog doordat er veel hoefblad staat het is op spot 1 een waar gevecht met de slakken.

Tussenstand: verlies van 3 mooie white widows door slakken.

 

Spot 2 Daar is de grond zeer geschikt want ze groeien daar als kool. Begonnen met 10 planten. Skunk haze, white widow en purple.

1door muizen doorgeknaagd 2 door slakken aangevreten en door de harde wind zijn er 5 omgeklapt, ze waren al hoger dan 1 meter en hadden geen ondersteuning. Verlies 8

 

Spot 3. op de fiets daarheen ging ik onderuit met een doos waarin 5 mooie afghaan planten zaten en alle 5 doormidden geknakt waren, op de spot verbonden en wat er nog van over was is opgevreten door muizen en slakken. Er staan er echter nog 6 plantjes op die spot maar allemaal klein met 3 vingerig blad, denk dat ik iets meer aan die grond moet doen om op te waarderen. hoewel er veel bramenstruiken staan en het rijke kleigrond is en ik 2 kilo kippenmest korrels eb gestrooid hebben de plantjes het nog niet naar hun zin. Verlies 5 planten.

 

spot 4. 2 amnesia haze had er in totaal 5 overgenomen van iemand en die garandeerde dat amnesia haze ook prima buiten kan. Maar ik zie nu dat het een echte binnenplant is niet geschikt voor buiten. Alleen 3 vingerig blad maar sommigen groeien redelijk. Geen idee of dit wat wordt.

 

Spot 5 40 km hier vandaan waar veel reeen, konijnen lopen en enige voordeel bijna geen slakken. Maand geleden stonden er nog 5 en 1 lag op de grond maar groeide wel door. Begonnen met 8 en 1 maand geleden stonden er 6, geen idee hoeveel er nu nog staan. Ze waren uitgerekend op die plek begonnen met bomen kap, zo'n 15 meter vanaf de spot waren de bomen gemarkeerd voor de kap. Geen idee of er nog wat staat. Laatste keer 1 maand geleden dusheb ik er flink wat koffiedik bij gegooid en een lading kippenmestkorrels.

 

Nu heb ik net weer voor 150 euro zaden besteld. 20 white widos, 3 lavender. 5 critical en nog 5 afgaan kush.

 

Hoewel wat aan de late kant blijf ik het proberen. Spot 1 is iemand van op de hoogte dat er waarschijnlijk planten staan, dus niet de meest ideale om wat bij te zetten. Voordeel is wel dat de planten op die spot erg groot worden. 1 is nu al 170 cm en de grond hoeft daar dus niet opgewaardeerd te worden.

 

Spot 3 heeft nog plek voor 11 planten, maar er zitten veel teken, om een beetje nog een leuk resultaat te krijgen moet ik er minimaal 10 zakken potgrond naar toeslepen. (en dat ga ik dus ook doen) alleen wel ellendig veel teken daar. vandaag heb ik mij helemaal ingesprayed met deet en ben vandaag 0x keer gebeten. Dus het is mogelijk om daar nog wat werk te verrichten zonder standaard gebeten te worden.

De kans op ontdekking is ook heel klein van deze spot maar er lopen wel erg veel muizen, heb er 5 gevangen met muizenvallen. Heb vandaag radicalere maatregelen genomen en gif gestrooid. Hier wil ik dus nog een partij neerzetten.

 

Laten we zeggen dat ik nu ongeveer tussen de 10 en 15 planten nog heb waarvan 5 heel mooi en groot voor de tijd van het jaar. Ga er nog 30 bijzetten waarvan ook wel een deel naar de kloten zal gaan . Het voelt echt als water naar de zee dragen, maar ben vastberaden om er wat rendabels uit te halen. Het belang van bamboe stokjes ter ondersteuning heb ik ook sterk onderschat omdat bijna alle planten vroeg of laat ondersteuning nodig zullen hebben op de klein blijvende plantjes na.

 

De grond opwaarderen wilde ik in maart al mee beginnen maar iemand waar ik het een en ander samen deed hield mij daar steeds in tegen en zei dat we dat allemaal in 1 keer konden doen.

 

Veel shit dus in korte tijd terwijl er nog zoveel maanden te gaan zijn...

 

Ik zou het nu als een succes ervaren als ik er maar 1 kg zou afhalen van alle spots samen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te beginnen de soortjes die je heb gekozen zijn totaal geen guerilla materiaal..

Al hadden ze het gered zouden ze waarschijnlijk wegrotten waar je bijstaat in de bloei.

 

Je had beter even kunnen inlezen hier op het forum en bewezen guerilla/buitensoortjes kunnen aanschaffen zoals bijvoorbeeld :

 

Easy sativa

mighty amstel freezeland(maf)

Heribei word ook veel gebruikt.

Gold rush

outdoor grapefruit

 

En zo zijn er nogwel een paar.

 

Mischien kan je de soortjes die je heb bestelt ruilen op het forum met iemand want op guerilla zie ik er niet veel goeds van komen..

 

toch wens ik je het beste dit jaar leren moet iedereen :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

de purple doet het alleen heel goed, de white widow doet het ook redelijk als die niet steeds wordt opgevreten.

 

Tegenwoordig kun je dus een verdeling maken tussen 3 soorten planten.

 

Binnen buiten en guerillia als ik het goed begrijp?

Want behalve de haze plantjes zijn het wel allemaal zaden geschilkt voor buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de zaden die jij noemt proberen volgend jaar, maar vaak wordt die typische buitenwiet zo lelijk en grof en het THC gehalte is dan relatief laag.

Maar white widow is wel een goede buitenplant denk ik zelf.

 

Ik heb net alles doorgenomen welke jij opnoemde en dat ziet er idd goed uit.

 

Misschien kunnn de whit widows het ook nog leuk doen aangezien ik ze pas in juli zet.

Misschien onsje per plant nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitengekweekte wiet is altijd wat grover als binnenkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige mensen presteren het om hun buiten gekweekte wiet als binnenwiet aan te bieden bij een koffieshop, dat zal met de typische guerillia soortjes wel niet lukken. Maar het is idd veel beter om echte robuuste planten te hebben met een goede opbrengst dan een oogst die veel meer ellende met zich meebrengt door niet de juiste soortjes te kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige manier waarvan ik weet dat je buitenwiet zou kunnen slijten als binnewiet is doormiddel van verduisteren.

Doe je dit niet zal een shopeigenaar waarschijnlijk wel zien dat jou white widow niet van binnenkomt.

 

En alle binnesoorten hebben weinig problemen met de vegatieve fase buiten(groei) de problemen komen vaak pas tijdens de bloei (rot) doordat het veelste lang duurt voor ze gaan bloeien moeten ze afbloeien in oktober/november iets waar compacte toppen geen fan van zijn.

 

 

In mijn ervaring maakt het voor een shop sowieso weinig uit waar het vandaan komt als het er goed uitziet en lekker ruikt dan zijn ze wel geintresseerd de prijs verschilt alleen met binnen maar dat compenseer je dan weer met je aantallen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gif op guerillia....?

Waar is het kweken met respect voor de natuur gebleven?

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit bramengebied worden de muizen niet opgegeten door roofvogels,dus veel andere dieren zullen er wel niet mee geschaad worden. Hoop inderdaad wel dat er geen dassen o.i,d. lopen. Voordeel is dat het een heel geiosoleerd gebied is en er maar 1 toegang is voor zowel dieren als mensen, heb er alleen reeën gezien die mij al hebben opgemerkt dus vertrokken zijn. Denk dat de schade wel mee zal vallen.behlve voor de muizen dan. Ik realiseer mij ook dat gif meer iets is voor binnenhuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dan ook k vind dat je geen gif hoort te gebruiken op je spot mits biologisch.

 

Jij dood een muis met gif.. dode muis wordt opgegeten door iets anders ..enz enz

 

Net als bomen kappen op je spot vind k ook een no go

 

Maar realiseer me ook dat k wat dat betrefd ouderwets ben blijkbaar doen de "moderne" kwekers t net even anders..

 

Hoe dan ook wens je suc6 met je kweek en hoop voor je dat dat gif op geen enkele wijze in contact kan komen met je planten en/of de wortels anders rook je dat lekkere spul straks zelf ook nog....

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroegah graafde men gewoon een barriere in tegen de muizen en konijnen, maar misschien ben ik ook van een te oude stempel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar ga ik het in ieder geval anders aanpakken, nu al veel geleerd. Volgend jaar komt er ook gaas op de spot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken die 'pech' wel. Iedere guerilla strijder komt er mee in aanmerking.

 

Op zich is je inzet redelijk goed lijkt me. Een guerilla is geen opgever! Doorgaan tot het bittere eind.

Want nu denk je misschien, alles is verloren, maar er kan soms best nog wat leuks uit komen hoor.

 

Oké je soort keuze..tja. Maar dat weet je nu in ieder geval.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak van een salade emmertje een slakkenval met bier,als je een dakje erop zet regent je bier ook niet weg.

Slakken houden meer van bier dan een vezelige hennepplant....

Als je autoflowers zet hoef je niet te verduisteren,maar moet je wel vaker heen tegen overwoekering en je moet er meer zetten om je be-oogde quota te halen.

Dus volgend seizoen een beter plan maken,met een goede planning heb je de helft al binnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, vroeger toen ik een jongetje was deed ik dit een keer voor de grap met mijn vader wat plantjes wegzetten, veel waren klein gebleven of weggenomen door de boswachter. Nu meer dan 15 jaar later probeer ik het weer met meer kennis, veel kan van het internet gehaald worden gelukkig nu. (Aan de andere kant is het nadelig dat justitie ook veel kennis van het internet vergaard om de professionaliteit en de winstmarge te berekenen en aan de hand daarvan ook straffen)

 

Maar een groot deel van de kennis doe ik op van internet en een aanzienlijk deel door ervaring.

 

Wat ik nu heb geleerd dit jaar:

  • Juiste robuuste soortjes uitkiezen
  • altijd de plant ondersteunen met een stokje op een bepaald moment
  • Muizen kunnen de planten ook aantasten.
  • Wat te doen tegen teken, weet nu alles over die rotbeestjes
  • Grond goed opwaarderen.
  • Nooit met iemand samenwerken
  • er zijn echt veel gekke plaatsen waar planten kunnen staan, een open mind houden voor de locaties
  • Nooit nonchalant worden, op den duur vind je de meest vreemde plaatsen niet meer eng in het donker, maar altijd waakzaam blijven.

 

Heb vanavond een ander slakken bestrijdingsmiddel gemaakt, plastic plantenpotjes ingeknipt kopertape er omheen en met een flinke lijmlaag een zoutlaag aanmaken.

Dus een dubbele barricade.Lijm reageert met zout het effect is dat lijm onmiddellijk niet meer vloeibaar is maar rubber lijkt waardoor deze barricade ook niet snel zal verregenen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Veel mensen gaan in fout ,die lezen zich niet in en denken dat ze alles weten ,nou ik ben al mneer dan 25 jaar er mee bezig ,en ik leer ook nog steeds ,ik heb een paar vuistregels die ik altijd aanhoud .

dat zijn .

1 een goede plek waar je kan komen zonder gezien te worden .

2 goede grond indien nodig op waarderen en luchtig maken ,ik doe dit overal .

3 kijken of er veel ongedierte zit konijnen reeen enz ,dan kan je gaas erom zetten .,met insecten kan je spuiten,met veel muizen ,zo,n groene afscherming er omheen zetten die om bomen ook staan ,die zijn 30 cm hoog en glad ,daar kan geen muis in komen .

4 zorgen voor water ,eventueel een sloot of vijver ,of ander een gat graven waar je water in opvangt .

5 het liefste geen padje maken naar je spot ,als het kan een weg of 3 a4 vinden naar je spot ,elke keer een andere weg nemen ,het is ook makkelijk als je betrapt word op je spot ,je ziet iemand aankomen ,dan kan je altijd weg langs eenandere weg ,een heel voornaam ding hoor ,bij mijn stond de boswachter jaren geleden ineens achter me op de spot ,en ik zat ver weg in het bos in de middel of noware ,gelukkig was het een jongen die bij me op school gezeten had ,en hij had er wel kijk op ook ,hij liet me dit jaar met rust zei hij ,maar volgend jaar graag ergens anders zei hij ,ander kreeg hij er veel moeite mee .

Dat valt natuurlijk te snappen ,ik was allang blij dat ik er mocht blijven dat jaar ,hij heeft me in het najaar zelfs mee geholpen om de boel mee op te ruimen ,dus zo,n mannen heb je ook .

Nu loop ik wel eens door dat bos ,als ik hem tegenkom ,komt hij altijd vragen of ik er weer bezig ben ,maar dat is niet .

Edited by wiet61
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guerilla is ellende, de kunst is om van de ellende een feest te maken.

 

Als je last heb van slakken is het eerst wat je doet alles kaal maken want slakkenkorrels strooien daar waar t gras of onrkuid nog een halve meter hoog staan heeft geen nut want dan nemen ze het hazenpad over de korrels heen zo je planten in en op klaarlichte dag zullen ze nooit op d egoetdroge toplaag kruipen wat als extra baricade werkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet61 en hack +1

ik hoef niks meer te zeggen :whistle:

 

 

TS, planten de grond in blijven trappen tot je een ons weegt.

ervaring komt vanzelf met de tijd, en dan gaat het steeds een beetje beter.

als ik toch eens alle fouten over mocht doen... dan had ik nog wel een aantal kilo's! :likken:

 

de aanhouder wint, gegarandeerd!

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net een hele zooi van die droge cocosblokken gehaald bij de action, 64 cent waar je 10 liter van kan maken, ik leg dit in de gaten die ik heb gemaakt waar hele taaie kleigrond is, zodat de wortels meer speling krijgen, daarbovenop doe ik goede aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch best leuk dat er zoveel medestrijders zijn die het allemaal begrijpen. In het begin voelde het wel een beetje vreemd aan om op een tijdstip waarop roofdieren actief worden en mensen slapen naar je spot te gaan met een rugzak vol met tuinnierders attributen om midden in de nacht werk te verrichten. Dat vreemde gevoel is nu verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een energiek gevoel dat mij zegt dat ik heel goed bezig ben door de stimulering en inspiratie gevende medestrijders van dit forum.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Toch best leuk dat er zoveel medestrijders zijn die het allemaal begrijpen. In het begin voelde het wel een beetje vreemd aan om op een tijdstip waarop roofdieren actief worden en mensen slapen naar je spot te gaan met een rugzak vol met tuinnierders attributen om midden in de nacht werk te verrichten. Dat vreemde gevoel is nu verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een energiek gevoel dat mij zegt dat ik heel goed bezig ben door de stimulering en inspiratie gevende medestrijders van dit forum.

 

Pas je wel op dit virus krijg je nooit meer weg ,ik ben dik 25 jaar geleden begonnen ,en het is nooit meer overgegaan ,het is gewoon ook leuk om te doen ,en spannend natuurlijk .

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker.

Dit virus gaat echt niet weg. Elke jaar weer in oktober wanneer je alles weer wat aan de kant hebt,, is het ook wel weer even goed. Maar nog maar net in de winterslaap en het dromen over de nieuwe plekjes, soortjes, aanpakken, uitprobeersels is alweer begonnen :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had me net wat vaags... na een goede voorbereiding mijn kleding weer aangetrokken die vol zat met teken dus flink ingepsrayed met deet en listerine en 2 dagen op het balkon laten hangen. Rugzak goed ingepakt en goed voorbereid op pad gegaan, moes ook nog een autoflower van bijna een meter wegzetten die ik in een grote zak heb gedaan en ben weer op pad gegaan.

 

Kom ik in de buurt van mijn spot, zie ik opeens een trolley liggen die er vrij goed nog uitzag. Ik vertrouwde het niet dus ging heel voorzichtig kijken wat erin zat.. een bom ofzo? :P het toeval wilde dat de batterijen van mijn zaklamp ook nog eens leeg waren.

 

Ik opende heel voorzichtig de troley, nee, er zat geen geld of drug of iets anders raars in, hij was helemaal leeg. Toch vond ik het niet kloppen, niemand legt daar zomaar een troley neer.... ik bleef even nadenken en om mij heen kijken en opeens zag ik een schim in de verte, kon niet zien wat voor gedaante het was, en opeens dook de schim weer weg. Ik bleef 5 minuten staan en werd alert, kwam een beetje in de vecht vlucht modus... ik besloot heel langzaam naar die plek toe te sluipen om te zien wie of wat daar was. Ik realiseerde mij ook dat het een psychoppaat kon zijn met een mes oid. Opeens zat daar om 12 uur snachts een kerel op een bankje, ik maakte even contact met hem, ik zei; sorry dat ik u stoor maar moest even iets doen. wilde hem na een paar woorden een hand geven want dan was dan voor mij een teken dat het geen vijand was. Hij zei, nee ik geef niet zomaar handjes in het donker, ik begrijp het zei ik, het is hartstikke donker. U wilt hier slapen, dan regel ik wel even wat anders zei ik, uiteraard zei hij,:nee ik ga hier niet slapen, plekken zat! Toen heb ik hem gelaten, en hij pakte zijn telefoon en deed net of hij zinnig bezig was door wat met zijn telefoon te spelen. Nu moest ik wel weer terug naar huis. heb de plant in de bosjes weggezet omdat ik niet nog een keer met een plant van 1 meter wil sjouwen. Hij heeft die plant gelukkig niet gezien. Toch ga ik via een andere route terug naar die spot, dan ben ik nog zo'n 60 a 70 meter bij hem vandaan. en ga gewoon mijn ding doen. wel erg sick om iemand in het pikke donker iemand tegen te komen die gewend lijkt aan die omstandigheden. Je staat echt even te kijken van.. wat moet ik doen, moet ik mijzelf in veiligheid brengen, moet ik actie ondernemen? wat een vreemde confrontatie was dat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verhaal, kan me voorstellen dat je schrok, want wie verwacht daar nou iemand te treffen? Misschien ook een kweker?

 

Was de troley van die kerel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...