Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

De Zaak Johan Van Laarhoven.

Recommended Posts

Wie komt er op voor Johan van Laarhoven, oprichter van de Grass Compagny?

 

Derrick Bergman hield zondag, op de Cannabis Bevrijdings Dag, een emotioneel betoog over de zaak ‘Johan van Laarhoven en zijn vrouw’. Ik had hier nog nooit van gehoord en ben geschrokken van dit verhaal. Nu is hij natuurlijk niet de enige, maar desalniettemin is het daarom niet minder schrijnend.

Hoe het O.M. door middels van leugens en bedrog, iemand probeert kapot te maken. Ik weet hier van mee te praten.

 

Ik wil hen geen ratten noemen, want daarmee zou ik de ratten tekort doen. Die zijn nl. wel intelligent.

 

http://www.voc-nederland.org/2015/04/wie-komt-er-op-voor-johan-van-laarhoven-oprichter-van-the-grass-company/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel "opkomen" maar ik heb geen toverkracht en hoe hard ik ook roep, ze laten hem niet met rust..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige die wat zou kunnen doen is een advocaat zoals Knoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volledige tekst brief TGC oprichter Johan van Laarhoven aan het VOC

 

Er is veel vraag naar de tekst van de brief die Johan van Laarhoven, oprichter van The Grass Company, schreef aan het VOC vanuit zijn cel in de Bangkok Remand Prison in Thailand. VOC woordvoerder en secretaris Derrick Bergman las de brief afgelopen zondag voor tijdens de zevende Cannabis Bevrijdingsdag in Amsterdam, die verspreid over de dag zo'n 10.000 bezoekers naar het Flevopark trok. "Als we dit winnen dan zal rechter Justitie dwingen om eindelijk de waarheid op te biechten en om ons uit deze erbarmelijke situatie te verlossen."

 

Beste Derrick

 

Waar is de tijd gebleven dat we tevreden een joint rokend in The Grass Company zaten te filosoferen over de toekomst van het Nederlands Cannabisbeleid.

 

En dan nu, zwetend en stinkend met 50 anderen, opeen gepakt in een Thaise cel van 50 vierkante meter vol met ongedierte dat er duidelijke plezier in heeft om mij dagelijks lek te steken.

 

Een groter contrast bestaat er niet, en waarom?

 

Omdat de Nederlandse justitie het nodig vond om mij bij de Militaire Junta in Thailand af te schilderen als de grootste Drugs Baron van Europa die leiding geeft aan een criminele organisatie die voor miljoenen aan crimineel drugsgeld witgewassen zou hebben in Thailand.

 

Tevens werd ook mijn lieve vrouw, moeder van twee jonge kinderen door Nederland beschuldigd als partner in mijn crimes.

 

Een perfecte timing van Justitie want een Militaire dictatuur dat net twee maanden eerder de macht heeft gegrepen wil maar al te graag de Wereld laten zien hoe sterk zij op kan treden en wat is er dan nog mooier dan om met de hulp van Nederland de Tilburgse Pablo Escobar met groot vertoon te arresteren en vast te zetten en de beelden daarvan de hele wereld over te sturen.

 

Sindsdien proberen mijn advocaten en ik de Thaise Junta ervan te overtuigen dat wat Justitie beweert niet waar is, dat ik niet meer ben dan een Tilburgse koffieshophouder die een vergunning heeft om cannabis te verkopen en die altijd netjes zijn belastingen heeft betaald.

 

Helaas schijnt niemand te willen luisteren. De Militaire Junta heeft al lang voor de arrestatie ons schuldig bevonden en is absoluut niet bereid dit wijzigen, te meer omdat onze veroordeling met zich meebracht dat zij heel onze bezittingen af zullen nemen.

 

Ook Nederland schijnt niet bereid te zijn om toe te geven dat de informatie die zij aan de Junta verstrekt heeft niet juist is, dat de waarheid is dat ik helemaal geen strafblad heb, dat ik zelfs helemaal niet verhoord of beschuldigd ben en al zeker niet veroordeeld voor enig delict.

 

Nu denk je natuurlijk; dit bestaat niet, Nederland zou zijn eigen burgers nooit uitleveren aan een land met de doodstraf dat in staat van beleg verkeerd met een Militaire dictatuur die net de grondwet heeft afgeschaft.

 

En dat is nu precies wat er is gebeurd.

 

Onder leiding van Ivo Opstelten en zijn Holy War On Koffieshops is ons land veranderd in een Politiestaat waarin Justitie, overigens net als Opstelten zelf, het de normaalste zaak van de wereld vindt om te liegen en bedriegen waar het maar uitkomt om hun doel te bereiken, in deze is dat de sluiting van alle koffieshops in Nederland, te beginnen met de grote jongens.

Als daar mensen voor opgeofferd moeten worden, dan zij dat zo, het doel heiligt de middelen!

 

Zelfs als dit ingaat tegen de wil van gerechtelijk Nederland.

 

Want waaraan Justitie voorbijgaat is dat sinds 2012 er geen rechter meer in Nederland is die nog medewerking wil geven aan Opstelten zijn inquisitie.

 

Zij zijn níet langer bereid om koffieshops te veroordelen voor feiten met betrekking tot de bevoorrading van die shops.

 

Dus wat heeft het allemaal voor zin, miljoenen verslindende onderzoeken, hele gezinnen die ten gronde worden gericht en dan is er uiteindelijk geen rechter die wil veroordelen omdat zij het niet eens zijn met Justitie.

 

Nederland is blijkbaar vervallen in een Justitiële dictatuur met Opstelten als de Ultimate Dictator die zich boven de gehele rechtelijke macht verheven vindt!

 

Het gevolg hiervan is dat mijn vrouw en ik nu al bijna een jaar onschuldig vast zitten op beschuldiging van grootschalige softdrugs handel, het runnen van een criminele organisatie en het witwassen van het daarmee verdiende geld.

 

Grootschalige softdrugshandel, dat klopt. Met vijf goedlopende koffieshops gaan er aardig wat kilootjes doorheen. Alleen vermeldt Justitie niet dat The Grass Company een vergunning heeft om softdrugs te verkopen.

 

Criminele organisaties, dat moeten de medewerkers zijn die allemaal in loondienst zijn en een bewijs van goed gedrag hebben, dit vermeldt Justitie ook maar niet.

 

Witwassen van crimineel geld, over al het geld verdient in de koffieshops is keurig belasting betaald, maar ook dit vond Justitie niet nodig om te vermelden.

 

Samenvattend kunnen we dus concluderen dat dat de enige reden waarom mijn vrouw en ik vast zitten is dat Justitie met opzet gelogen heeft en essentiële informatie heeft verzwegen met als reden, Opstelten van dienst te zijn in zijn Holy War On Koffieshops, waarbij het doel de middelen heiligt!

 

Daar de Thaise dictatuur al heeft besloten dat mijn vrouw en ik schuldig zijn en het vermoedelijk onze bezittingen al onderling heeft verdeeld, is het meer dan waarschijnlijk dat wij tot een lange gevangenisstraf veroordeeld zullen worden met alle gevolgen van dien.

 

Het enige dat ons hiervan nog kan redden is dat Justitie stopt met liegen en bedriegen en dat zij eindelijk eens begint de waarheid te vertellen, maar tot op heden zijn zij daar niet toe bereid. Waardoor wij geen andere keuze hadden dan het aanspannen van een Rechtszaak tegen de Staat der Nederlanden, in de hoop dat we de rechter kunnen overtuigen van wat voor smerig spel Justitie speelt ten koste van onschuldige Nederlandse Staatsburgers. Als we dit winnen dan zal de Rechter Justitie dwingen om eindelijk de waarheid op te biechten en om ons uit deze erbarmelijke situatie te verlossen.

 

Als laatst wil ik graag Derrick Bergman en het VOC-team bedanken voor alle steun en hulp in deze verschrikkelijke tijd.

A friend in need is a friend indeed!

 

Johan van Laarhoven

Remand Prison Bangkok

The Hell from Bangkok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker zeiken op zo'n overheid, lekker makkelijk. Moet je maar niet in zo'n land met zo'n overheid gaan wonen.

 

Trieste zaak is het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar slaat dat nou weer op? Wij zeiken ook op de nederlandse staat omdat er vreselijke domme dingen gebeuren, thailand is een tof land maar daar worden ook domme keuzes gemaakt zoals overal! Geen land is perfect!

 

Gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesty doet niks met drugsgerelateerde zaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij in thailand aan het witwassen is geweest zou dat erg dom zijn, dat moet je nergens doen maar zeker niet in een land als thailand!!!!! Als hij gewoon in thailand woont en in nl legale shops heeft en onschuldig is zou dat extreem ziek zijn wat hier gebeurt! De enige die dat zeker weet is johan van laarhoven zelf, ik hoop voor hem en zijn gezin dat hij onschuldig is en zsm wordt vrij gelaten! Als hij echt schuldig is?..... Dan is dat zo en zijn de consequenties voor hem zelf..... Dan is het wel voor hem te hopen dat hij aan nl uitgeleverd wordt....

 

Dit wilde ik nog even kwijt!

 

Gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar slaat dat nou weer op? Wij zeiken ook op de nederlandse staat omdat er vreselijke domme dingen gebeuren, thailand is een tof land maar daar worden ook domme keuzes gemaakt zoals overal! Geen land is perfect!

 

Gr ejb

Noem eens 1 voorbeeld waarom je daar ingodsnaam wat te zoeken hebt?

 

 

Je gaat in een dictatuur wonen en dan achteraf huilen. Tja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht de mooie kathoy ladies

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er vaak geweest en het was geen dictatuur lees de brief goed door, sinds kort is er een ander aan de macht!

 

Gr ejb

 

Ps ik heb de halve wereld afgereisd en tofste landen ooit, thailand en marokko, nee nog nooit iets met seksbizznizz gedaan en niet geblowd in thailand of marokko......thailand zit in mijn hart, er gaan miljoenen mensen per jaar daar heen!!! Waarom? Check yourself!

Edited by ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bergen en strand heb je in Spanje ook. Daar kun je ook nog zonder teveel gezeik blowen en aan wiet komen.

 

Volgens mij is het al heel wat jaartjes zo dat je voor een heel klein beetje wiet heel lang binnen zit daar. Dat soort landen zul je mij niet zien.

 

Maargoed vervelend voor de beste man....

Share this post


Link to post
Share on other sites

een groot deel van de oude garde kwekers uit mijn regio woont al jaren in thailand

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny_Sack -Lekker zeiken op zo'n overheid, lekker makkelijk. Moet je maar niet in zo'n land met zo'n overheid gaan wonen.

 

Niet echt slim zo'n opmerking. Het lijkt mij verstandig dat je je eerst eens verdiept in deze zaak,voordat je met zo'n commentaar komt.

Zijn vrouw is een Thaise.

Hij wordt door justitie op oneigenlijke gronden de grond in geboord. Ze hebben hem in Nederland helemaal niets kunnen maken. Hij heeft geen strafblad en heeft altijd keurig belasting betaald. Dus hebben ze (het O.M.) de autoriteiten in Thailand van valse informatie voorzien om hem een hak te kunnen zetten. Zoooo onder de maat.

 

In feite doen ze bij mij hetzelfde.

Platvloerse wraak!

 

Waar hij wel wat aan heeft is , dat wij hem massaal een opbeurend kaartje sturen.

 

Bangkok Remand Prison

Ngamvongvan Road, Chatuchak

Bangkok 10900

Thailand

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doede

Hoezo doen ze bij jou hetzelfde?

Ze zijn toch een aantal malen bij jou binnen geweest?

Was je koekjes aan het bakken of tomaten aan het plukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt dat er investeerders waren in het verleden die interesse hadden de VOC te helpen.

Helaas was de interesse voorbij toen na lang aandringen nog steeds geen inzage in de boekhouding kon worden gegeven.

 

Het doet me pijn als ik besef dat de potentieele slagkracht van cannabisminnend nederland op deze manier veronachtzaamd is.

Het doet nog meer pijn als ik dan de bovenstaande brief lees en de erbarmelijke leefomstandigheden in die cel besef.

 

trouwens , de oven staat aan , even pizaatje bakken

deze brave burger is al weer een tijdje coffeeshopbezoekert.

Geen stress in mijn casa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny_Sack -Lekker zeiken op zo'n overheid, lekker makkelijk. Moet je maar niet in zo'n land met zo'n overheid gaan wonen.

 

Niet echt slim zo'n opmerking. Het lijkt mij verstandig dat je je eerst eens verdiept in deze zaak,voordat je met zo'n commentaar komt.

Zijn vrouw is een Thaise.

Hij wordt door justitie op oneigenlijke gronden de grond in geboord. Ze hebben hem in Nederland helemaal niets kunnen maken. Hij heeft geen strafblad en heeft altijd keurig belasting betaald. Dus hebben ze (het O.M.) de autoriteiten in Thailand van valse informatie voorzien om hem een hak te kunnen zetten. Zoooo onder de maat.

 

In feite doen ze bij mij hetzelfde.

Platvloerse wraak!

 

Waar hij wel wat aan heeft is , dat wij hem massaal een opbeurend kaartje sturen.

 

Bangkok Remand Prison

Ngamvongvan Road, Chatuchak

Bangkok 10900

Thailand

Als dit de waarheid is dan is het werkelijk waar schandalig!!!

Dan zijn ze hier nog verknipter dan ik al dacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel nog steeds tegen de doodstraf, dat in Thailand wel gebeurt.

Dat hoeft niet te gebeuren, maar toch!

Voor mij is de vraag dan; heeft van Laarhoven een recht op steun vanuit nederland, dat zelf ook tegen de doodstraf is!

De zaak is toch te ernstig om vandaag de dag nog..... te kunnen negeren, vanuit nederlands perspektief, en vanuit menselijk recht algemeen; verder ga ik dat niet toelichten, maar als ik t zo hier teruglees, wordt de betekenis van dit recht door enkelen hier nauwelijks opgemerkt. Dat roept vraagtekens op, vooral omdat ik t hier nooit had verwacht zo te zien! Heb t wel eerder gezien, en het went nooit echt!

Alsof t in je eigen huis stinkt! , om een sfeerbeeld neer te zetten.

Waarom zou Amnesty International, niet willen investeren in enigerlei vorm, ik betwijfel t als t om en de rechtsgang, en het verhaal met de feiten betreft, naar het lot van deze man nu!

Ik vind dat je het Amnesty op z,n minst kan en mag vragen!!

Het is allemaal weer klote zo!

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaartje of brief naar;

 

Johan van Laarhoven.

Bangkok Remand Prison

Ngamvongvan Road, Chatuchak

Bangkok 10900

Thailand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny_Sack -Lekker zeiken op zo'n overheid, lekker makkelijk. Moet je maar niet in zo'n land met zo'n overheid gaan wonen.

 

Niet echt slim zo'n opmerking. Het lijkt mij verstandig dat je je eerst eens verdiept in deze zaak,voordat je met zo'n commentaar komt.

Zijn vrouw is een Thaise.

Hij wordt door justitie op oneigenlijke gronden de grond in geboord. Ze hebben hem in Nederland helemaal niets kunnen maken. Hij heeft geen strafblad en heeft altijd keurig belasting betaald. Dus hebben ze (het O.M.) de autoriteiten in Thailand van valse informatie voorzien om hem een hak te kunnen zetten. Zoooo onder de maat.

 

In feite doen ze bij mij hetzelfde.

Platvloerse wraak!

 

Waar hij wel wat aan heeft is , dat wij hem massaal een opbeurend kaartje sturen.

 

Bangkok Remand Prison

Ngamvongvan Road, Chatuchak

Bangkok 10900

Thailand

Ik weet natuurlijk niet of dat hij die vrouw al had vóór dat hij daar ging wonen. Ik zou persoonlijk nooit daar gaan wonen, zoals gezegd ga je daar voor een beetje wiet al heel lang de cel in als westerling. Niets te zoeken als blower. Ik snap ook niet wat een shop houder daar te zoeken heeft maargoed.

 

Staat natuurlijk helemaal los van het feit dat hij hier in Nederland al lang buiten was geweest en het inderdaad gewoon een tactiek is van het OM. Zie je bij meer zaken de laaste jaren. Zogenaamd duidelijk maken dat je als Nederlandse "crimineel" je niet veilig hoeft te wanen in een ver land.

 

Hij wordt verdacht van witwassen, maar gaat dit puur alleen om geld stromen uit de coffeeshop waar inkomsten belasting over betaald is? Lijkt me dat die andere 9 (ex) shophouders toch ook naar binnen worden getrokken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik vind het ook een raar verhaal hoor!

Dan gaan we wel mensen die in guantanamo vast zitten hier opvangen, een afspraak met Amerika, en een nederlander die in Thailand woont, krijgt een cv,tje van het O.M. mee!

Opgeruimd staat netjes???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer informatie over de zaak Johan van Laarhoven.

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2298921223/OM+vroeg+nooit+om+arrestatie+The+Grass+Company-oprichter+Johan+van+Laarhoven+in+Thailand.aspx

 

Kaartje of brief naar;

 

Johan van Laarhoven.

Bangkok Remand Prison

Ngamvongvan Road, Chatuchak

Bangkok 10900

Thailand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...