Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Heisenbergg

Autoflower Zadenkweek

Recommended Posts

Vrienden van het forum, ben dit jaar begonnen met zelf kweken en ik moet zeggen het is nog leuker dan verwacht. Ik ga er na dit jaar ook zeker mee door... zit zelfs te twijfelen om zo'n compleet kweektent te kopen. Het leek me daarom ook wel gaaf om eigen zaad proberen te kweken. Ik zal dit ook wel bijhouden in mn lopende verslag waar ik ook de femi auto's en de hollands hope guerilla in bij hou.

 

Maar voor de zadenkweek heb ik Big Devil XL regulier van growerschoice besteld. Dit omdat het een redelijk grote autoflower soort is en het schijnt dat er redelijke toppen aankomen. Ik ben nog een beginner, en student met weinig budget, en het plan wat ik nu in mn hoofd heb is: gewoon alle 5 bij elkaar zetten en zien wat er van komt. Ik weet ook wel dat je kan selecteren op eigenschappen, stuifmeel opvangen etc. maar het lijkt me vooralsnog iets te ingewikkeld.

 

Wat ik al zei, het is meer iets om ervaring op te doen, en zal leuk zijn als ik wat zaden voor volgend jaar kan fixen..

Ik heb trouwens gelezen dat je soms wel 500! zaden aan één plant kan over houden, ik ben met 100 al zeer tevreden;)

 

Iemand tips, ervaring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuifmeel zou je moeten opvangen. Zet je een man naast 4 dames dan heb alleen maar zaad en geen wiet.

 

Dus mannetje apart zetten daar stuifmeel afhalen en dan enkele topjes insmeren. Zo houd je veel wiet over en honderden zaden.

 

Iig veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuifmeel zou je moeten opvangen. Zet je een man naast 4 dames dan heb alleen maar zaad en geen wiet.

 

Dus mannetje apart zetten daar stuifmeel afhalen en dan enkele topjes insmeren. Zo houd je veel wiet over en honderden zaden.

 

Iig veel succes!

 

Tnx man, iemand een idee hoe ver die mannetjes bestuiven? Lees dat ze tot 5km kunnen bestuiven... dat zal niet best zijn als mn Hollands Hope 100 meter verderop in de bloei staat... (er zit trouwens wel een huis en weiland nog tussen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel aardig kloppen hoor. Gewoon opletten.. zodra er genoeg ballen aanzitten het stuifmeel erafhalen en dan in de kliko ermee. Stuifmeel kun je ook goed bewaren trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nu dus 9 in de tuin staan, alleen ik kom er niet uit ... man of vrouw. Heb al veel topics doorgekeken en dan is het soms heel duidelijk. Hier wat pica's, kunnen jullie al zien wat de geslachten zijn? Mijn andere autoflowers (in mei geplant) zijn nu aan het afbloeien, het is niet de bedoeling dat die nog bestoven worden... Verder is het de bedoeling dat ik er 3 of 4 voor een zadenkweek ergens apart zet en de rest wil ik gewoon voor de toppen. Alvast bedankt voor de hulp!

 

v0PzpEP.jpg

 

nG5xubR.jpg

 

0Wjhydr.jpg

 

CoMJTlg.jpg

 

JwViLZs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Volgens mijn zijn die 4 die je laat zien allemaal vrouwelijk , heb je er nog meer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal vrouw zo te zien. nummer 3 is wat moeilijk te zien natuurlijk maar als daar niet in plaats van die witte draadjes

ineens een tros met bananen hangt dan zit je dus safe.

 

was het regulier zaad? dan heb je een goede score te pakken

maar hoe zien die anderen eruit? je hebt wel een man nodig anders kun je geen zadenkweek doen

 

edit: wiet61, was mij net voor :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa ik heb er 9, maar 4 stuks zijn anderhalve week later de grond in gegaan. Het is regulier zaad maar volgens mij zijn het allemaal vrouwen haha. We zullen afwachten hoe het zich ontwikkelt. Misschien post ik later deze week nog wat foto's van twijfelgevallen ofzo. Voor nu, bedankt ;)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bij regulier zaad alleen vrouwen heb, en zeker op 9 stuks (is 50% kans^9)

moet je wel goed oppassen dat je geen herma's hebt/krijgt.

zal waarschijnlijk niet want ze komen van een goed adres af maar toch even extra opletten.

heb in 3 jaar tijd maar een keer gehad dat 4 willekeurige planten in 1 kuil allemaal hetzelfde geslacht waren

laat staan met 9 stuks..

 

hoop voor je dat ze nog lekker een kop groter worden.

is die eerste nou al begonnen met bloeien of zijn het maar een paar van die witte draadjes?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa klopt kans bijna onmogelijk, dan hebben ze me gwn fem. zaad gegeven. Ik zal ze dit weekend of begin volgende week nog is op de foto zetten. Dan is het ook weer duidelijker omdat ze verder gegroeit zijn.

 

En ze worden een stuk groter nog, pas eind juni de grond in gegaan. Beetje voorbloei dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik van de 9 planten, 7 vrouwen en 2 mannen. Dit is mijn eerste jaar dus zeg aub als je wat anders denkt:P.

 

 

Vrouw 1:

mvuO7DZh.jpg

 

Vrouw 2:

bNlZmUqh.jpg

 

Vrouw 3:

sQ8t29bh.jpg

 

Vrouw 4:

 

6NLzkiwh.jpg

 

Vrouw 5:

 

pG7qNfjh.jpg

 

Twijfel, maar ik denk vrouw 6:

 

DO6bX9Bh.jpg

 

 

Twijfel maar ik denk vrouw 7: (voor zadenkweek)

 

Kkt81Iyh.jpg

 

Man 1:

 

V9r5nM3h.jpg

 

Man 2:

 

tz5uvvYh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te volgen en ben benieuwt hoe ze gaan,

 

ik heb er 7staan ook big devil xl van growerchoice

de bladeren lijken nog hetzelfde maar die van mij staan pas 2weken ik ben benieuwt ik volg :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet vrouw 4 of 5 voor zadenkweek?

Zou daar altijd de mooiste voor pakken.

 

Suc7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vrouw 4 en 5 zijn al eerder de grond in gegaan, vandaar dat die er al wat beter uit zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met name 5 heeft geen last van stressblad onderin.

Zie hoop rare vingers onderin bij andere dames..

 

Maar soit, eigen keuzes eerst.

 

 

Suc7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FL13r3flu1t3r Tnx voor de tip, was me niet echt opgevallen zelf, dat stressblad. Ik ga zo ff checken misschien laat ik nog een vrouw bestuiven.

 

@ Mitsz Denk het niet maar idd wel beter.... kan ik ze zonder lamp binnen in de schuur zetten? En dan het stuif opvangen? Of werkt dat niet goed? Ze krijgen vanaf dan nog maar weinig licht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet gewoon een mannetje binnen voor het raam en dan degene die je wil bestuiven zet je dan ook een tijdje binnen ernaast. En Zet een ventilator erop.

 

Maar hoe gaat het met je plantjes? Ben wel benieuwd weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rjjdupain : Dit is een goede methode,let alleen wel op dat je ze er niet te vroeg bij zet,dan heb je alleen zaden en geen wiet.

Ze moeten wel al een beetje top hebben,dan gaat het ook beter.

 

 

Kleine tip:

Vanaf het moment dat je de groene vruchtbeginsels ziet zitten in de calyxen,nog 6/7 weken laten gaan voor de beste resultaten vrouwtjes laten staan tot ze BIJNA dood zijn!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrinden, sorry voor de late update. Mijn methode: 2 mannetjes, 1 vrouwtje naast elkaar buiten gezet. Helemaal uit laten bloeien tot het slecht weer werd. Daarna de vrouw in stukken geknipt en in zijn totaal tussen een paar kranten gedaan. (Wel zorgen dat hij droog is i.v.m. rot) Paar weken later beetje schudden, pellen, resultaat: ongeveer 250 Big Devil XL zaadjes. Ik heb er vast 10 getest.. 100% is ontkiemt.

 

Enigste is dat ik niet heb geselecteerd o.i.d. dus hopen dat het een redelijke (batch/strain? of hoe noemen jullie dat..) is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...