Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dries_grower

Eneco Toon

Recommended Posts

Hey, mijn huis word binnenkort opgeleverd en ben een fan van eneco toon.. Zat nou alleen te denken is het wel zo slim om de toon van eneco te nemen? Want ik neem aan dat het een slimme thermostaat is?

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou het niet slim zijn, als de thermostaat slim is, is het toch altijd slim, hoe je het ook wend of keert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd er rekening mee dat de persoon die hem installeert ook bij je ketel moet wezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de toon ook zelf.

Tot nu geen problemen gelukkig. Is ook op kleine schaal natuurlijk.

 

Ze kunnen zoiezo de tijden zien waarbij het stroom erop springt en eraf. 12/12

Maar ik denk dat zolang er verder geen overlast is het weinig uitmaakt voor dat ene lampje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de toon ook zelf.

Tot nu geen problemen gelukkig. Is ook op kleine schaal natuurlijk.

 

Ze kunnen zoiezo de tijden zien waarbij het stroom erop springt en eraf. 12/12

Maar ik denk dat zolang er verder geen overlast is het weinig uitmaakt voor dat ene lampje.

Het gaat bij mij straks wel over 3x 600watt maar ik heb op internet gelezen dat je de slimme functie uit kan laten schakelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan word het misschien anders. Als je weet hoe dat moet hoor ik dat graag! Heb al zitten zoeken maar krijg het niet gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet eneco zelf doen volgens mij... Gwn zeggen dat je het een schending van de privacy vind en dat je de straling ervan maar niks vind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit net gevonden op de site van de liander en dat is bij mij de netbeheerder

 

Privacy en beveiliging

Vanzelfsprekend beschermt Liander uw persoonlijke gegevens goed. Bekijk hoe omgegaan wordt met uw meterstanden. En hoe wij uw gegevens beveiligen en beschermen. U kunt het automatisch uitlezen van uw meterstanden ook stopzetten.

 

Gebruik van uw meterstanden

Uw meterstanden worden gebruikt voor:

 

Uw jaarrekening die u van uw energieleverancier ontvangt.

Uw gebruiksoverzicht die u elke twee maanden van uw energieleverancier ontvangt.

Als u overstapt naar een andere energielevancier.

Als u verhuist.

Het beheer en onderhoud van ons energienet. Bijvoorbeeld om storingen te voorkomen of te beperken.

Bescherming van uw gegevens

Het slimme metersysteem is uitgebreid getest en beveiligd tegen inbraakpogingen.

Het dataverkeer is optimaal beveiligd.

Liander krijgt geen inzicht in uw meterstanden.

We kunnen niet zien wanneer u wel of niet thuis bent.

We weten niet welke apparaten u in huis heeft.

We houden ons aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de gedragscode slimme meters van netbeheerders.

Stopzetten doorgeven meterstanden

Als u niet wilt dat de meterstanden automatisch worden doorgestuurd, dan kunt dit kosteloos stopzetten. U moet dan jaarlijks zelf uw meterstanden doorgeven en ontvangt geen verbruiksoverzichten.

 

Stopzetten

Slimme meter weigeren?

Als u de slimme meter niet wilt, kunt u hem weigeren. U houdt dan uw oude meter, of u krijgt een digitale meter die niet slim is en niet geschikt voor diensten die u helpen energie te besparen.

 

Weigeren

Veelgestelde vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ff een bekende gesproken die werkt bij liander..

Over de slimme meter.. Laat dat ding aan staan want als je em uit laat zetten komt er een dik kruis achter je naam en adres te staan en word je zelfs door je energyleverancier in de gaten gehouden..

Ik heb hem niet verteld wat ik doe en waarom ik em uit wil hebben maar hij zegt NIET DOEN JE GAAT IN DE GATEN GEHOUDEN WORDEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb stadsverwarming :)

 

Das ook een ramp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we gaan het mee maken maar ik denk dat het niet zo zal opvallen hoor, zoals al eerder gezegd door andere mensen heeft een redelijk terrarium of een jacuzzi ook flink stroom verbruik en zoiets kan ook 12/12 zijn.

Me pa heeft ook een flink huis met redelijk wat luxe en hij heeft buiten ook een jacuzzi staan en die verbruikt dacht ik 3500watt en heeft hij ook een tijdschakelaar op staan 12/12

 

De wouten zijn nooit wezen kijken hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik een groot vrijstaand huis heb laat ik een groot terrarium met bassin aanleggen voor een stel krokodillen, om zo mijn stroomverbruik te kunnen verantwoorden..

 

en om rippers op afstand te houden.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nu net weer een reclame ervan op tv.

Daarin word ook aangehaald, dat je je energie verbruik kunt vergelijken met je buren :o

Dat vind ik nou weer niet zo,n fijn idee eigenlijk. En hoe werkt dat dan? Want ik heb bijvoorbeeld geen slimme meter, maar nog gewoon zo,n oude draaischijf.

Hoe kan die toon van de buren dan weten wat ik er maandelijks door heen blaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan alleen als de buren ook toon hebben..

Hoeft niet alleen met de buren het kan bijvoorbeeld ook met mensen die je kent die 100km verder wonen.

Je kan het alleen van elkaar zien als je elkaar "toevoegt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...