Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beze

Thc Honing Elixir

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik rook nu al 20 jaar dagelijks mijn jointjes en zoek stilaan een meer gezonde manier van consumeren. Heb al een tijdje de volcano om te verdampen maar zou idealiter een manier willen vinden die mijn longen niet belast.

 

Eerdere ervaringen met green dragon vielen tegen owv de ranzige smaak van dit goedje...

 

Daarom dat ik nu een aantal zaken wil gaan testen: olijfolie met thc en honing thc mengsel.

 

Ik ga beginnen met 100 gr wiet te decarboxyleren en ga hiervoor een voor mij nieuwe manier gebruiken: via afgesloten weck potten in kokend water gedurende 90 minuten. Dan eerst afkoelen voor openen waardoor je weinig terpenen zou verliezen.

 

Deze hoeveelheid ga ik dan opsplitsen in 5 delen van 20 gr.

 

* 20 gr extractie in alcohol volgens de chillax cold extraction methode in diepvries

 

* 20 gr in alcohol via de hot extraction methode

 

* 20 gr rechtstreeks in honing laten trekken

 

* 20 gr in olijfolie laten trekken bij 90 graden C

 

* 20 gr in glycerine laten trekken via verwarmen

 

 

De alcohol tinctures vervolgens voor de helft laten uitdampen en dan mengen met honing en dan verder de alcohol uitdampen. Ik ga dan in totaal 3 honing tinctures hebben om te vergelijken qua smaak en effect.

 

Verder ook een olijfolie tincture en een glycerine tincture die eventueel ook met honing kan vermengd worden.

 

Ik wil jullie wel op de hoogte houden van mijn experiment maar moesten er hier members al ervaringen hebben dn hoor ik het graag! Ook andere tips zijn steeds welkom.

 

Gr beze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor consumentie maak ik wietboter, en doe deze dan in gelatine capsules. Doseren werkt perfect, geen bijsmaak en goed houdbaar. Ieder zijn manier natuurlijk, dus ben benieuwd wat hier uitrolt.

 

In het verleden wel eens geklooit met chocolade, of cakes, maar die zijn niet lang houdbaar (en niet altijd even lekker) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honing elixir getest, een aparte ervaring

 

 

Had dus wiet in alcohol laten trekken en de alcohol vervolgens grotendeels verdampt, zodat ik meteen geconcentreerde aho overbleef. Deze had ik vervolgens in honing gemengd. Easy as hel dus. De alcoholextractie was een hot extractie, normaal is de goedje dan onwaarschijnlijk vies om in te nemen, weliswaar supersterk maar walgelijk vies. Met honing erbij viel dit echter zeer goed mee.

 

Nu mijn relaas: dom als ik ben heb ik direct een volle koffielepel ingenomen, voor het eten . Na een half uur begon ik al serieus stoned te worden, lekker dacht ik. Echter bleef dit effect maar toenemen waardoor ik na een anderhalf uur compleet van de wereld ging. Nooit meegemaaktmet roken van wiet, terwijl ik toch een doorwinterde roker ben al 20 jaar lang.

 

Ik ging dus slecht, bed in, weg van alle stimulansen, draaien, hartkloppingen, zweten....doodgaan gewoon. En beseffen dat ik teveel had genomen en niet meer terug kon, werd erger met de minuut. Na 4h afzien uiteindelijk in slaap gevallen.

 

Smorgens wakker geworden en nog steeds zo stoned als een garnaal, ogen zagen eruit alsof ik 5 joint na mekaar had gerookt. Werk moeten afbellen.

 

Straf spul dus, sindsdien gaan experimenteren met druppeltjes tot ik voldoende voelde. Dat ging veel beter. Al is het stoned zijn niet te vergelijken met het roken van wiet....wel kalmerend, maar voelt bijlange niet zo hevig.

 

Echter ben ik de volgende morgen altijd nog stoned, met roken nooit voorgehad. Is dit normaal? Blijft zoiets langer doorwerken?

 

Goed werkend spul dus maar de dosering is verdomd moeilijk. Roken blijf ik fijner vinden, de effecten voel je direct en je kan gewoon stoppen als het genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook mijn ervaring dat het innemen van druppels (tinctuur) vooral rustgevend en ontspannend werrkt. Inderdaad niet te vergelijken met het roken van een jointje. De dag daarna ben ik nog steeds erg rustig en als ik wat te veel heb genomen zeker ook nog stoned.

 

Doseren met druppels is toch juist makkelijker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het juist timen van je dosis kan er ook voor zorgen dat het ochtend effect niet zo sterk is.

overigens ebt dit gevoel wel weg hoor,

ik gebruik tussen de 0,4 en 0,8 gram per nacht.

dat was in het begin ook wel pittig :whistle:

 

ook het combineren met cbd kan helpen het high effect te dempen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, kan je iets meer zeggen over dat timen? Ik neem ze meestal verdeeld over de avond in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem ze ook verdeeld over de avond. Probleem is dat ik dan niet het gevoel heb om echt veel genomen te hebben maar Smorgens toch nog stoned ben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer gewoon wat minder innemen. ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logisch maar dan voel ik er op het moment zelf te weinig van

 

Ik zou graag stoppen met roken maar de alternatieven als dezen bieden niet hetzelfde effect

Share this post


Link to post
Share on other sites

De honing niet gelijk doorslikken, maar in de mond laten circuleren.Je krijgt dat je het er eerder iets van merkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag stoppen met roken maar de alternatieven als dezen bieden niet hetzelfde effect

Verdampen weleens geprobeerd?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem meestal 50 % wietolie samen met 50 % hasjolie(CBD)

het is mijn ervaring dat ik erst over de highe heuvel ga, vordat ik het stonede dal induik.

de THC geef ik dus 1 a 2 uur de tijd om psycho acteif te zijn en dan in bed gedondert.

Maar dan ga ik dus uit van een ful spectrum, en bijvoorbeeld geen olie van een sativa of amnees.

want die blijven mij te activerend.

 

als het om de slaap gaat kun je ook goed combineren met:

geen suikers,kleur,geur smakstoffen, geen groeilamp,beeldschermlicht(stopt aanmaak melatonine)

passie flora, melissa, hop en valeriaan.

 

vooral HOP, (zelfde familie cannabis) kan en goeie injectie geven :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hop heb ik de ervaring dat ik er wel heel rustig van wordt, maar ook niet meer in slaap val. Vooral na een paar dagen gebruik. (van tinctuur) Misschien hangt het effect ook van de soort hop af, net als bij cannabis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag stoppen met roken maar de alternatieven als dezen bieden niet hetzelfde effect

Verdampen weleens geprobeerd?

ik heb een volcano staan ja, erg leuk maar ik moet er extreme van hoesten

 

Ook niet handig op verplaatsing, daarom dat ik tinctures eens wou proberen

 

 

Kortweg komt het erop neer dat niets zo leuk is als het roken van een joint helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou idd kunnen

het kan ook zijn dat onze Hopreceptors(hehe) vrij snel "lam" zijn

en dus te regelmatig gereset worden alvorens weer effect te ondervinden.

ik zet een stuk of 56 ??

Want natuulijk is deze neuro wereld grotendeels onbekend en ook nog eens lastig te begrijpen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, het opzet was om een alternatief te hebben voor in het buitenland aangezien ik veel op reis ben, het wiet smokkelen is te riskant gewoon op luchthavens.

 

Feit is wel dat wat druppeltjes van deze honing tincture de goesting in een joint savonds wegneemt en me makkelijk doet inslapen, alleen mag ik niet verwachten dat het hetzelfde effect zal hebben als het roken van een joint vrees ik. Het kan maar dan moet je veel teveel innemen en ben je de volgende de dag nog helemaal gaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...